Zyxel hävittää IP-osoitteen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Mirxu, Sep 19, 2012.

  1. Mirxu

    Mirxu Member

    Joined:
    Jun 25, 2008
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    Ongelmani on seuraavanlainen, että zyxel modeemini hävittää ip-osoitteen noin vartin välein. Ongelma on jatkunut nyt noin vuoden verran, mutta talvella pätkiminen oli vain satunnaista. Modeemi on nyt neljä vuotta vanha ja tarkemmat tiedot P-660HW-D1. Operaattorilta oli lainassa testimodeemi, jolla yhteys ei pätkinyt ja ongelma on nyt siis tässä mun modeemissa.

    Onko ainoana vaihtoehtona nyt vain ostaa uusi modeemi vai onko mahdollista tavallaan päivittää tätä vanhaa modeemia jotenkin? Kiitoksia jo etukäteen. Viisaimmat siellä varmaan nauraa näille mun selityksille, mut hei en voi olla täydellinen kaikessa ;).
     
  2. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Neljä vuotta vanha, onko päivitetty firmistä koskaan?


    T: Vesku
     
  3. Mirxu

    Mirxu Member

    Joined:
    Jun 25, 2008
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Viime vuonna siihen jotain päivityksiä tehtiin, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole mitä sille tuli tehtyä :D. Kokeilempas tuota päivitystä, jos se auttaisi. Piiloblondi nyt kysyy sitten, että lataanko mie tuon firmwaren?
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Menet sykkelin hallintasivulle, ja tarkistat mikä versio firmiksestä on. Jos on isosti eroa, niin silloin lataat sen firmiksen (omalle koneelle ensin tietty!)....
    Oma värkki, joka on ihan samaa tyyppiä, on toiminut kuin vanhan junan vessa, silloin kun ei ole sähköt ollu koko kylältä katki...
    Ja siinä on 2009 -firmis...

    T: Vesku
     
  5. Mirxu

    Mirxu Member

    Joined:
    Jun 25, 2008
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Latasin ton uuden firmiksen, mutta nyt ongelmana on se ettei rupee sitä asentamaan vaan ilmoittaa "cannot locate your p-660hw-d1 please check the connection". Täältä löytyi pari topicia tuohon samaan ilmoitukseen liittyen, mutta se ei mua paljoa auttanut :(. IP-osoitteen blondi kuitenkin osasi vaihtaa, jota tuo ohjelma vaati (mutta nyt heräsi itselle kysymys et pitääkö tuo tehdä lähiverkko vai langattomalle, kun itse tein sen lähiverkolle).
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Minulla oli Soneralta tuo sama modeemi ja sama vika sen oltua käytössä n. 6kk. Olin heihin yhteydessä, toimittavat uuden modeemin tilalle. Sulla tosin takuu jo loppunut.
     
    Last edited: Sep 19, 2012
  7. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Onko kaupasta ostettu vai liittymän mukana tullut "kaupanpäällinen" tuo Sykkeli?
    Jos "kaupanpäällinen", et välttämättä pääse päivittämään firmistä.
    Oletko kirjautunut "voimakkaammalla" salasanalla?
    Laitteessahan on kaksi eri vahvuista salasanaa, vain toisella pääsee tekemään "kaiken"...
    Se firmiksen päivitysruutu.

    T: Vesku

    T: Vesku
     
    Last edited: Sep 20, 2012

Share This Page