Zyxel P-660H-D1 ONGELMA

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Leif_S, Mar 23, 2007.

  1. Leif_S

    Leif_S Member

    Joined:
    Aug 9, 2005
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli ongelma on tämä ostin tämän uuden modeemin jonka jälkeen en pysty pitämään minkäänlaisia servereitä joten luulen että palomuuri/nat pitäisi saada pois käytöstä. olenko oikeassa ?

    minulle kyllä riittäisi pelkästään nortonin palomuuri on riittänyt tähänkin asti :)

    tiedän kyllä että täällä on ohjeet toisilla palstoilla mutta ne eivät ole tähän laitteeseen ja valikot ovat ihan erilaiset lisäksi olen täysi tumpelo modeemin säätelyssä :D

    joten jos täällä olisi joku ystävällinen ja viisas ihminen joka voisi neuvoa minua olisin enemmän kuin tyytyväinen.

    etukäteen kiitokset auttajalle/auttajille
     
  2. Lihi

    Lihi Regular member

    Joined:
    Jan 17, 2007
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vanha modeemisi varmaankin toimi vain siltaavassa tilassa ja tässä uudessa on oletuksena reitittävä tila. Koska koneesi saa IP osoiteen nyt modeemilta, joka on luultavasti muotoa 192.168.*.*, ei kukaan pysty ottamaan serveri koneeseen yhteyttä ulkoverkosta päin.(192.168. alkuisia osoitteita ei reititetä WAN:ssa, ainoastaan LAN:ssa)

    Modeemin asetuksista pitäisi löytyä sellainen paikka kuin: Network > Wan. Tältä välilehdeltä voi valita Moden eli Routing tai Bridget.
    Bridget eli siltaavassa tilassa koneesi saa IP osoitteen ISP:ltä, johon sitten pitäisi ulkoverkosta päästä kiinni.
     
  3. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Joined:
    Mar 9, 2002
    Messages:
    614
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
  4. lofmanm

    lofmanm Member

    Joined:
    Apr 6, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nat valikossa on port forwarding

    Mutta se ei toimi sun omalta koneelta
    minulla on sama ongelma, ostin zyxelin 660h-d1 ja pidän www serveriä sen takana. Ulkoolta kun joku otta yhteyden sun koneeseen se ohjautuu www serveriin.
    Mutta jos sun serveri ottaa yhteyden http: osoitteella niin se ei onnistu vaikka port forward ois kunnossa.

    En ole ratkaisut ongelmaa
     
  5. Haeppie

    Haeppie Member

    Joined:
    Apr 7, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on Nat-ongelma myös tämän kyseisen zyxel P-660H-D1 modeemin kanssa, ja meillä on enemmän kuin yksi kone niin tuo bridge sydeemi ei toimi, muita apuja olisiko?
     
  6. lofmanm

    lofmanm Member

    Joined:
    Apr 6, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nat toimi ainakin saunalahden liittymässä kun käyttää SUA Only toimintoa.
    Oletuksena Zyxelin modeemi ei tuo nat loopback:iä. Sen saa aktivoitua ottamalla telnet yhteyden modeemiin.
    Yhteyden ja salasanan kirjoitttamisen jälkeen kirjoitetaan ip nat loopback on
     

Share This Page