Eli ongelma on tämä ostin tämän uuden modeemin jonka jälkeen en pysty pitämään minkäänlaisia servereitä joten luulen että palomuuri/nat pitäisi saada pois käytöstä. olenko oikeassa ? minulle kyllä riittäisi pelkästään nortonin palomuuri on riittänyt tähänkin asti tiedän kyllä että täällä on ohjeet toisilla palstoilla mutta ne eivät ole tähän laitteeseen ja valikot ovat ihan erilaiset lisäksi olen täysi tumpelo modeemin säätelyssä joten jos täällä olisi joku ystävällinen ja viisas ihminen joka voisi neuvoa minua olisin enemmän kuin tyytyväinen. etukäteen kiitokset auttajalle/auttajille
Vanha modeemisi varmaankin toimi vain siltaavassa tilassa ja tässä uudessa on oletuksena reitittävä tila. Koska koneesi saa IP osoiteen nyt modeemilta, joka on luultavasti muotoa 192.168.*.*, ei kukaan pysty ottamaan serveri koneeseen yhteyttä ulkoverkosta päin.(192.168. alkuisia osoitteita ei reititetä WAN:ssa, ainoastaan LAN:ssa) Modeemin asetuksista pitäisi löytyä sellainen paikka kuin: Network > Wan. Tältä välilehdeltä voi valita Moden eli Routing tai Bridget. Bridget eli siltaavassa tilassa koneesi saa IP osoitteen ISP:ltä, johon sitten pitäisi ulkoverkosta päästä kiinni.
Nat valikossa on port forwarding Mutta se ei toimi sun omalta koneelta minulla on sama ongelma, ostin zyxelin 660h-d1 ja pidän www serveriä sen takana. Ulkoolta kun joku otta yhteyden sun koneeseen se ohjautuu www serveriin. Mutta jos sun serveri ottaa yhteyden http: osoitteella niin se ei onnistu vaikka port forward ois kunnossa. En ole ratkaisut ongelmaa
Mulla on Nat-ongelma myös tämän kyseisen zyxel P-660H-D1 modeemin kanssa, ja meillä on enemmän kuin yksi kone niin tuo bridge sydeemi ei toimi, muita apuja olisiko?
Nat toimi ainakin saunalahden liittymässä kun käyttää SUA Only toimintoa. Oletuksena Zyxelin modeemi ei tuo nat loopback:iä. Sen saa aktivoitua ottamalla telnet yhteyden modeemiin. Yhteyden ja salasanan kirjoitttamisen jälkeen kirjoitetaan ip nat loopback on