Zyxel p660r-61 Mistä löydän vanhoja firmwareja?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kivisa, Nov 3, 2010.

  1. kivisa

    kivisa Member

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli minulla on otsikon mukainen adsl modeemi. Se on toiminut hyvin tähän asti soneran yhteydellä 8/1, mutta nyt kun päivitin nopeudeksi 24/1 niin se ei päästä läpi kuin sen 8 megaa. Modeemiin ei ole koskaan päivitetty firmwarea joten se ei tue adsl2+ tekniikkaa. Uusin ja ainut firmware versio minkä netistä löydän on QG.7, mutta sen asentaminen ei onnistu. Uskon että pitäisi ensin päivittää joku vanhempi firmware, esim QG.5 ja vasta sen jälkeen tämä uusin.
    Mutta mistä löydän vanhempia firmware päivityksiä??
     
  2. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Valmistajan sivuilta niitä löytyy tai otat sähköpostilla yhteyttä niin eiköhän ne lähetä sulle linkin mistä saa ja voihan se olla että tuohon modeemiin saa tukea Adsl2+ tukea.
     
  3. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Tuskin on firmiksestä kiinni ADSL2+-tuen puute.
     
  4. kivisa

    kivisa Member

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo valmistajan sivuilta olen kyllä etsinyt, mutta sielä on tosiaan vain tuo uusin päivitys saatavilla. Koitan laittaa sähköpostia sinne jos niillä olis joku ratkasu tohon. Tuo modeemihan on adsl2+ modeemi,mutta nuo vanhemmat firmwaret ei ole ilmeisesti vielä tukenut sitä vaikka boksin pohjassa lukeekin adsl2+.

    kiitos vastauksesta..
     
  5. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Päivitys kyllä onnistuu uusimmalla firmware versiolla.

    "1. BIN-tiedostolla Zyxelin firmware päivitys."
    "2. EXE-tiedostolla Zyxelin firmware päivitys."

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825

    edit: Sulla olikin R-malli modeemista, joten voit ainoastaan BIN-tiedostolla päivittää.

    edit: Katso oppaasta kohta "24M-liittymän kättelyprotokolla ei tunnistu automaattisesti?"
     
    Last edited: Nov 3, 2010
  6. kivisa

    kivisa Member

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeilin tehdä tuon kättelyprotokolla ohjeen mukaan, mutta ei ollut vaikutusta. Olen kokeillut myös ladata uutta firmwarea sisään web käyttöliittymän kautta. kun painan upload painiketta niin ohjelma miettii hetken aikaa ja sen jälkeen ilmestyy ruutuun valitsemasi web sivusto ei ole käytettävissä. Olen yrittänyt ladata firmwarea myös ftp:n kautta jolloin se ilmottaa että etätietokone sulkiyhteyden tai jotain vastaavaa...

    Loppuu keinot kesken, luulen että firmwaren lataus onnistuisi jollain vanhemmalla versiolla..
     
  7. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    - lataa tiedosto ftp://ftp.zyxel.fi/P-660R-61/firmware/P-660R-61_3.40(QG.7)C0.zip

    - pura tiedosto esim samaan kansioon johon latasit tiedoston.

    - Zyxelin hallinnassa "Firmware Upgrade"-sivulla klikkaa "Browse"-painiketta ja valitse (ladattu ja purettu) 340QG7C0.bin tiedosto > klikkaa "Upload"-painiketta, jolloin Zyxelin firmware päivitetään.
     
    Last edited: Nov 4, 2010
  8. kivisa

    kivisa Member

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jep noin olen kokeillut monta kertaa ja nyt kokeilin uudestaan, mutta kun painan upload painiketta niin ruutuun tulee ilmoitus "www-sivusto ei voi näyttää tätä sivua"

    Pitää ilmeisesti hommata uusi modeemi. harmittaa vaan kun tiedän että tuokin toimisi jos saisin uudemman firmwaren sinne sisään..
     
  9. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Millä selaimella kokeilet päivitystä? Toimiiko IE-selaimella?

    Jos IE-selaimella ei toimi niin valitse ohjauspaneelista Internet-asetukset > Suojaus-välilehti > klikkaa "Palauta kaikki vyöhykkeet oletustasolle".

    Jos vieläkään ei toimi niin sitten jonkun asennetun turvaohjelman "Web Shield" estää päivityksen suorittamisen.
     
  10. kivisa

    kivisa Member

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeilin eri selaimella ja koitin myös ottaa kaikki mahdolliset turvaohjelmat pois käytöstä, mutta silti tuli sama ilmoitus IE:llä "valitsemasi www.sivusto ei voi avata sivua" ja firefoxilla "server error".

    Olin kuitenkin saanut meiliä zyxeliltä jossa oli liitteenä firmwaren versio QG.1 kokeilin asentaa tämän ja se meni ongelmitta purkkiin. Sen jälkeen koitin asentaa uusimman version, ja nyt sekin suostui menemään ongelmitta!! Tämän jälkeen resetoin zyxelin ja laitoin wan asetukset oikein ja varmistin että uusi firmware tosiaan oli sielä. Nyt myös status välilehdellä näkyi että zyxel on adsl2+ tilassa! Tätä se ei aiemmin ole ollut.

    Nyt netti toimii ja nopeus nousi 8 megasta 12.8 megaan soneran testillä mitattuna. Vielä on matkaa soneran lupaamaan 24megaan, mutta nyt ainakin zyxeli ymmärtää adsl2+:n päälle.

    Kiitos vastauksista ja mielenkiinnosta ongelmaani kohtaan!
     

Share This Page