zyxel p660r-d1 pätkii ja spi palomuuri?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jaa243, Jan 15, 2008.

  1. jaa243

    jaa243 Member

    Joined:
    Dec 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ostin uuden modeemin zyxel p660r-d1 ja nyt yhteys tuntuu pätkivän jatkuvalla syötöllä ja silloin kun toimii niin toimii hitaasti.

    Vanhalla telewell tw-ea201 modeemilla ei pätki ja olen kokeillut useita kertoja päivän aikana vaihtaa modeemin niin joka kerta tuo zyxel pätkii.

    Voiko se johtua jostain ihme (spi tilallisesta palomuurista) joka on tuossa zyxelissä?

    Eikös mulla ole sitten 2 palomuuria päällekkäin kun on tuo vistan omakin päällä?

    Jos joku osaisi vastata kun en itse oikeen tajuu näistä mitään.
     
  2. jaa243

    jaa243 Member

    Joined:
    Dec 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Sen verran oon saanut selvitettyä asiaa, että tässä modeemissa on nat/spi palomuurihässäkkä.

    Asetuksista löytyy kyllä valinta, että saa ton nat:in pois päältä, mutta spi:stä ei löydy mitään mainintaa. Ei edes ohjekirjasta.

    Haluan siis pelkän windowsin palomuurin käyttöön kun ei kerran muuten tunnu toimivan.
     
    Last edited: Jan 16, 2008
  3. jaa243

    jaa243 Member

    Joined:
    Dec 16, 2005
    Messages:
    68
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    JOO O lainasin palomuurittoman modeemin ja tein vuorotellen nopeustestiä (5 kertaa peräkkäin toisella modeemilla ja sitten 5 toisella) palomuurittomalla keskimäärin 4500 kb/s ja tuolla palomuurillisella 2500 kb/s. Ja vaihtelin modeemeja monta kertaa.

    Taidanpa vaihtaa takaisin tuollaaseen "herkuttoman" modeemiin.
     

Share This Page