Zyxel Prestige 660HW-61 vaihtui 660H-61:een, Netti ei toimi.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by -Pertsa-, Jan 12, 2007.

  1. -Pertsa-

    -Pertsa- Member

    Joined:
    Mar 20, 2005
    Messages:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elikkäs, myin tuon wlanilla varustetun mallin, ja otin käyttöön tuon toisen, joka meillä jo oli. Mutta netti ei vain toimi tuolla boksilla, se ei saa ip:tä. Kaikkea on yritetty, oon vaihdellu firmistä monta kertaa, vaihdellu asetuksia ja johtoja..Resetoinu boksin useesti.
    Kun boksin käynnistää, Adsl valo rupee vilkkumaan hetken päästä, mutta sammuu vähän aikaa vilkuttuaan. Netti on Sonera 8/1.

    Jossain vaiheessa boksi toimi vähän aikaa siltaavana mutta nopeus oli jotain 2M.

    Sain toisen modeemin lainaksi ja tällä toimii täysin.

    Eli, tietäiskö joku mistä vois johtua? :)
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    VPI ja VCI-arvot oikein modeemin asetuksissa?
     
  3. -Pertsa-

    -Pertsa- Member

    Joined:
    Mar 20, 2005
    Messages:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tietääkseni kyllä. Niitäkin on vaiheltu. Yleensä tuo boksi tunnisti ne asetukset kyllä ihan itekseen, myös silloin kun se toimi vähän aikaa alinopeudella. Ja sitte vaikka ne laittaa käsin oikein ni ei toimi. :/
     
  4. jake82

    jake82 Regular member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    269
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    en viitsinyt aloittaa uutta ketjua. semmosta kysyisin että miksi ei pääse konffaan boxia ku pitäs päivittää firmware. meinaa netti pätkiä aika kivasti. boxi on siis zyxel Prestige 660H-61 ja oon yrittäny päästä asetuksiin käsiksi, mutta siinä käy näin:
    [​IMG]
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    -Pertsa-,

    Tarkista VPI ja VCI arvo modeemin asetuksista. Ne pitää olla täsmälleen oikein. (ja ne laitetaan palveluntarjoajan mukaan)

    jake82

    Modeemisi on todennäköisesti sillatussa tilassa, jolloin modeemin konffaamista varten täytyy verkkokortille asetttaa kiinteä ip. Mene lähiverkkoyhteyden ominaisuuksiin ja laita sinne seuraavat osoitteet käsin:

    IP: 192.168.1.100
    SB: 255.255.255.0 (aliverkon maski)
    GW: 192.168.1.1 (oletusyhdyskäytävä)

    Netti ei sitten toimi noilla osoitteilla. Muuta ip takaisin automaattiseksi kun saat modeemin konffittua. (tai mitä nyt sitten haluatkin sille tehdä)
     
  6. jake82

    jake82 Regular member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    269
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    nyt pääsin boxiin käsiksi mutta mitä sille uudelle firmwarelle pitää tehä et saa sen toimiin? se on .zip muodossa. latasin zyxelin sivuilta viimesimmän...
     
    Last edited: Jan 16, 2007
  7. -Pertsa-

    -Pertsa- Member

    Joined:
    Mar 20, 2005
    Messages:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Pura se zippi. En just nyt pääse ite mun boksin asetuksiin mutta.. Mee sinne asetuksiin ja eti sieltä se firmware kohta ja paina "browse". Etit sieltä puratusta zipistä sen .bin fileen ja sitte Upload, loput se boksi kyllä neuvoo ite. Sekavasti selitetty mut jotenkin noin se taisi mennä, Korjatkaa jos olen väärässä.


    Vpi/Vci arvot on 0/33, eli ne mitkä soneralla on, tietääkseni, ja ei se niilläkään toimi. Yleensä se boksi kyllä hakee ne asetukset itse.
     
  8. jake82

    jake82 Regular member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    269
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    nyt alkoi toimiin. kiitoksia itse kullekin:)
     

Share This Page