Samaa mieltä. Jos tyylinä ei ole hakata konetta nyrkillä niin mikäs sen voisi hajoittaa. En ole koskaan nähnyt itsestään hajonnutta koteloa. Samoilla periaatteilla voitaisiin peruskäyttöön suositella vaikka Seasonic:in X-650 poweria ja AMD:n X6 prossua. Ihan oikeasti, järjen käyttö on sallittua. R3 on hiljaisempi mutta tuolla halpis kotelolla pärjää ihan yhtä hyvin ja tuollaisella kokoonpanolla ero hiljaisuudessa on kaiken lisäksi pieni. Käyttömukavuuteen ei siis tässä tapauksessa mitään vaikutusta. Lisäksi kotelon ei tarvitse olla mitenkään erityisen hyvin jäähtyvä koska koneessa ei erillistä näyttistä. Ja kyllä, jos haluaa niin tuohon koteloon voi päivittää uuden kokoonpanoon ilman MITÄÄN ongelmia. Näiden perusteluiden myötä totean että kyseiseen kokoonpanoon olisi typerää ostaa R3 koteloksi.
Itselläni Nexuksen Breeze kotelosta hajosi takapalkki (koneen alta mikä korottaa konetta), mutta tämä tapahtui lukuisten siirtojen sekä alituisen virittelyn ja availun saatoksena. Kuitenkin, osaa itsessäni myöskin, välillä konetta sullottiin autoon miten sattuu. Kuitenkin, jos kyseessä eliskulmainen kotelo ilman suuria korokkeita niin koteloita saa käsitellä raa´asti ennenkuin hajoavat. Ehkäpä jotkut kotelot saattaa ruveta rämisemään käytössä, mutta tämä vaatii silti useampaa availua vähemmän huolellisesti. Ei ne kotelot hajoa jos niitä käsittelee fiksusti. Ei edes ne alle 50e kotelot.
Ottaa, mutta juurihan koneen kasauksesta puhuttiin niin silloinkin ottavat sen 20-30e mitä ottivatkaan itsellen. Jokatapauksessa, kun vertaamme jimssin "pakettikonetta" sekä hetki sitten lähetettyä komponenttilistaa, niin eroja löytyy yllättävän vähän. Lähinnä tuo 500gb / 1teranen kiintolevy. Hintaluokassa ei juuri mitään mainittavaa. Tottakai tuolla komponenteista itse valitsemalla voi säästää/saada hitusen paremman, en sitä kiellä. Sitä ihmettelen, miksi pitää hyökätä että aivan järkyttävää paskaa ? Ymmärtäisin kyllä jos puhuttaisiin gigantin tai muun marketin pakettikoneesta, ne on asia erikseen.[/quote] Ei ole järkyttävää paskaa, vaan tuo 650 Tuossa koneessa kun ei ole se mitä parhaiten saa. jos saa vähän parempaa samaan hintaan ottaisit mieluummin senkin itse eikös totta? Tuohon kasattuun saa hieman luotettavamman virtalähteen, sekä vähän paremman emolevyn, sekä tuplasti enemmän tilaa. En sanoisi tässä hintaluokassa pikkuiseksi muutokseksi.
Pistinpä nyt viel oman vähän halvemman vaihtoehdon, jossa 2 ytiminen prossu, josta voi vapauttaa 2 ydintä lisää ja tehdä siitä 4 ytiminen. "Vain" 500gb kiintolevy, koska en usko että äitisi paljon warettaa tai asentelee paljon ohjelmia, joten tuo riittää aivan hyvin. Mukana pyydetyt 2 dvd asemaa, vaikka yhdelläkin onnistuisi. Kopan voi vaihtaa myös halvempaan jos haluaa. Prossun vaihtoehtona voisi olla tämä: http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_7_9&products_id=38821
Vertaaminen kotelon valinnan periaatetta prossuun tai poweriin ei ole oikein sama asia. Ihmiset ei välttämättä tarvitse suorituskykyä mutta korvat löytyy jokaiselta. Yhden suihkumoottorilentokoneelta kuullostavan koneen vieressä muutaman vuoden viettäneenä en voisi olla enempää erimieltä. Ihan oikeasti siinä normaalikäytössäkin hiljaisuus on iso plussa.
Tuksun kanssa samaa mieltä. Ja tähän hajoamiseen liittyen minulla on jokin halpa kotelo, ja kun olen sitä sivupeltiä availlut (pölyjen puhdistamista varten, joka on käsittääkseni peruskäyttöä) niin yllätys yllätys, se on alkanut vähitellen vääntyä. En tiedä miksi, olen avannutkin sen aina ihan normaalisti. Nytten se ei enää mene kunnolla kiinni. Se niistä halvoista koteloista. Edelleen todellakin suosittelen ostamaan laadukkaampaa koteloa esim. http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_21_260&products_id=32920 Sclek sanoi, että Antec Sonata 3 on melutehdas. Miksi hän ei sanonut, että toi Lapstoren kotelo on melutehdas. Uskon, että noilla ei paljon eroa ole... Mut joo nyt tää loppu tähän
Tarjoavat pidempää toiminta-aikaa ja poweri parantaa päivitettävyyttä. X-650 on suunnilleen laadukkain poweri mitä löytyy ja erittäin hiljainen. Eli ehdottomasti huippu osia. Kuitenkin ihan turhia ja liian kalliita tähän kokoonpanoon. Aivan niinkuin R3. Itse olen rakentanut äidille lähes äänettömän kokoonpanon 20€ halpis koppaan. Revi siitä huumoria. Kerrotko muuten minulle mistä se suihkumoottorin ääni kuuluu suunnitellussa kokoonpanossa? Et vaan osaa. Metalli ei väänny itsestään. Kotelo ei pidä ääntä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää!?!
Älä ny hikeenny Vastaan vielä kysymykseen lyhyesti P.S. Tuohon metallin "itsestään vääntymiseen" vielä maininta, että luetunymmärtämistä opetellaan ala-asteella. Jos menisit sinne takaisin No jos et sinne jaksa mennä, niin voihan selostaa asian. Jos kotelon sivupeltiin kosketaan l. käsitellään tavalla, jolloin se voi taittua, niin se ei ole silloin "itsestään vääntynyt". Hyvin rakennetun kotelon sivupelti EI väänny, jos sen avaa normaalisti. Haluatko vielä kuvan tästä pellistä ja kertoa miten se avataan, jos kerran minä en osaa. Jatketaan sitten yksityiviesteillä, jos haluat.
Olen kasannut erittäin monta kokoonpanoa halpis koteloihin. Ikinä ei ole sivupelti vääntynyt. Ei kasauksessa eikä puhdistuksissakaan. Enkä ole oikein käsitellyissä yli 10 vuotta vanhoissa koteloissakaan nähnyt kyseistä ongelmaa. Ei vaikka sen aikaiset kotelot ovat melkoisia rimpuloita. Jos sinulla kokemusta yksittäisestä ongelmasta niin aika uskaliasta on väittää ILMAN MITÄÄN tietoa että noissa koteloissa on vastaavaa ongelmaa. Tottakai rahalla saa aina parempaa mutta järkeä pitää käyttää. Ei tungeta aina niitä parhaita ja kalliimpia osia peruskokoonpanoihin. Se kun on yleensä silkkaa rahan haaskausta.