Dodi. lähetin verkkokauppa.comiin sähköpostia ja selitin kaikki mitä olen koittanut säätää ja kerroin 3dmark tulokset niin pyydettiin lähettämään huoltoon. eli kortissa jotain vikaa. Toivottavasti ei hulto kestä montaa viikkoa.
samoin noi näyttiksen arvot . 7950 gt golden samplella sain noi 650/1760 vakiona 580/1500 ja gainwardin ohjelmalla todellaki saa väännettyy just niin paljo ku vaan voit sille kortille antaa .
10241 Kokoonpano: Intel core 2 duo e6300 asus P5B Sapphire RADEON X1950 XT - 256MB A-Data VITESTA 1024Mt DDR2 800MHz Western Digital 250Gt 7200rpm Sata II 16Mt
tepiku, opetteleppas käyttämään edittiä ja katso onko järkevää käyttää quotea, ja jos on niin ei kuitenkaan jaeta asioita peräkkäisiin viesteihin.
Ihan kohtalainen, ehkä hivenen alakanttiin. 3DMark oli default asetuksilla ja ajurien asetuksista ei ollut päällä AA tai AF?
AA oli näköjään x4 ja sitte anisotropic (mikä sitte onkaan) on x4. Pitää ajaa uudestaan läpi jos muuttuis tulos. Eipä paljon parantunu. Tällä kertaa pisteet 7380. Joissaki testeissä fps oli 2-7 ja pätki hirviästi. Onko tämä mahdollista ja mitähän tuossa testailtiin.
ATIN alkuperäisillä catalyst ajureilla tullut tulos: http://finpix.finnetworks.net/uploads/b95d7nimet%F6n1.JPG Nyt mulla on XG WarCat 6.10 muokatut ajurit, niin miksei testi mene loppuun ja näyttö menee pimeäksi ja näytössä on jotain värejä ja kone pitää dootota virta nappulasta. Ton toimivan testauksen jälkeen minä olen laittanut koneeseen kaksi kotelotuuletinta ja erillisen äänikortit, joiden en usko vaikuttavan.
Osaako kukaan sanoa kuinka paljon keskusmuistin koko vaikuttaa 3dmark05 tulokseen? Mietin vain että jos lisään 1gt lisää muistia niin minkälaista parannusta olisi lupa odottaa tulokseen? Sekin kiinnostaisi että kuinka paljon kellottamalla näytönohjainta ja prossua olisi mahdollista parantaa tulosta? Nykyinen tulos 10241 Kokoonpano: Intel core 2 duo e6300 asus P5B Sapphire RADEON X1950 XT 256MB A-Data VITESTA 1Gt DDR2 800MHz Western Digital 250Gt 7200rpm Sata II 16Mt
Näyttistä kellottamalla tuota 3dmark tulosta voi jonkin verran parantaa, mutta muistin lisäys vaikuttaa hyvin vähän. Prossua kellottamalla saattaa tulla myös hieman pisteitä lisää, mutta ei kuitenkaa merkittävästi.
Eli johtopäätös on kai ettei kannata ostaa lisää muistia ainakaan vielä. Mitä sä saat sun kokoonpanollasi tulokseksi 3dmark05:stä Juhha84?
Alkaako nyt olemaan hyvä tulos tälle kokoonpanolle 05 versiossa. Pisteitä tuli sen 7604. Mikä olis tälle kokoonpanolle semmonen normaali tulos. Kaikki osat on vakiokelloilla.
3DMarkia varten siis ei kannata ostaa muistia, mutta peleissä toisen gigan lisääminen toisi nopeutusta esim. swappailun vähenemisen kautta. Ja tietysti raskaammassa hyötyohjelmakäytössä kahdesta gigasta on etua.
Pienen näyttiksen kellotuksen jälkeen tuli pisteitä 8468. Laitoin 450/660 @ 535/680. Yli 1000 pisteellä tulos parani ja lämmöt ei nuossu nimeksikkään. Tyytyväinen olen ensimmäiseen kellotukseeni
Sigun koneella 2001se mark 21990 03 mark 13670 06 mark 3734 Näyttiksen kellot ihan tapissa, ei kestä enempää tuolla coolerilla. Muuten kone vakio toistaseks..