eli kun tyrmäsit parhaan emolevy valmistajan niin mikä sitten on hyvä P5b ei ole kokemusta mutta epäilen ongelman suuruutta monella tutulla on tuo \ tää Asus P5K tai Asus P5K WS Pro eikä ole haukkuneet niitä itellä on tää M2N32 WS Pro koska on AMD X2 prossa eikä intel tuskin ketään enään haitaa Pata (Parallel ATA) \ IDE ongelmat kun niitä tuskin kukaan käyttää enään omasssa emossa on vain yks IDE ja 8kpl sata 3Gb/s liitintä silti se yks on vapaa kun kaikissa DVD ja kovoissa on sata liitin no osta vaikka tää samalla ei oo edes kallis 28.90 € tai LightScribe versio 40.90 € tuttu kehu paljon omaa Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty ääni korttia joten ostin sen halvemman version (X-Fi Xtreme Gamer äänikorttin) eikä ole mitään ongelmia tullut Asun emon kanssa kuten ei muillakaan jotka tunnen joten edelleen suosittelen ASUS emoja jos haluaa vakautta oma ja kavereiden kokemus
hmm... mikäköhän nyt olisi hyvä on se Asus kyllä parhaita valmistajia mitä on ja P5K parhaita emolevyjä. ei siinä nyt välttämättä mitään vikaa olekaan jos ostan, mulla on kyllä ollut muutenkin kauan mielessä hankkia SATA DVD asema ja jonkunmoinen äänikortti joten ne kait tulis sitten vähän myöhemmin kuitenkin hankittua. ellei kukaan nyt keksi parempaa suurinpiirtein yhtä laadukasta emolevyä kuin P5K niin ostan tuon P5K:n sitten. jos tulee ääniongelmia niin lainaan vaikka kotiväeltä 40€ ja käväisen hakemassa halvimman X-Fi:n. okei, se ei oo mikään paras vaihtoehto mutten nyt alkuunsa sitten enempää siihen tuhlaakkaan eikä se varmaan ole huonompi kuin integroitukaan äänipiiri, ja kaiken lisäksi. se riittää minulle pidättäydyn tuossa P5K vaihtoehdossa niin kauan kunnes joku keksii jonkun paremman emolevyn samaan hintaluokkaan. niin ja pyydän anteeksi että tulin änkemään tänne enkä tehnyt omaa aluetta. mutta päätin nyt tehdä näin koska kysymykseni ei ole niin suuri ja liittyy tavalla tai toisella 3dmark pisteisiin jo ainakin 50€ tuosta rahasta kasassa joten ei tästä enään paljoa puutu =) pitää vielä kysellä olisko jotain töitä tehtävänä että sais vielä tienattua hiukan.
en tiedä missä olet mut hesan Sodexholla on kuulemma useita paikkoja auki kuulin kaverilta Sodexho tai sitten MOL työtä löytyy aina tekijälle tää on tästä loppu joo sori mun
kokkolassa minä ihan asustelen juu no nyt ajattelin että tutuilta kyselen että olisiko niillä jotain pikku tekemistä että sais aina vähän rahaa. ei tässä mikään niin kiire ole saada sitä emolevyä kuhan nyt parin kuukauden sisällä sentään olis. juu eiköhän tää nyt ole tässä sitten munkin osalta, tulen puhumaan lisää kun on uusi emolevy alla ja se tulee olemaan sitten P5K tai joku vastaavanlainen ellei kenelläkään ole muuta ideaa.
Itse sain allekirjoituksessani olevalla kokoonpanolla 3DMark06:ssa Defaulteilla asetuksilla n. 4800 pojoo.. Onko tuo ihan normi tälle setille? Näyttiksen ajurit on uusimmat.
Tai no otan siitä selvää kokeilemalla 3DMark05:sta! Ku sulla Jarska92 on näemmä sama kortti ku mulla mä testaan sitä 16x väylällä niin tiedät säki että onko se siinä pullonkaulana
kiva juttu =) juu saapa nähdä sitten että paljonko tuo rajoittaa menoa vitsi pitää tässä kohta kone asentaa uusiks kun kaikenlaista sekoa päässyt muutenkin tänne koneelle pyörimään, asennan sitten kun sen emolevyn saan.
Koneena on seuraavaa: ASUS AM2 NF500SLI, AMD ATHLON 64 X2 6000+ ja EVGA e-GeForce 8800 GTS Superclocked. 3DMark 06 antaa tulokseksi n. 9500, onko se yhtään kohdallaan, vai täytyykö alkaa säätämään?
4800 pistettä? vaikka mulla on parempi prossu kun sulla niin silti sait jotain 400 pistettä enemmän, kyllä tuo PCI-E 4x väylä mulla näemmä vähän rajoittaa... no hyvänä juttuna se että olen tienannut rahaa jo melkein 70€ vielä vajaa puolet puuttuu summasta kuitenkin, nojoo kaikki aikanaan.
Jees Jarska92 Nyt vihdoin kokeilin tuota 3DMark05 ja sain VAAN 8103! nimim: Tietääkö kukaan keinoa saada ATitool toimiin vista 64:ssa?
ihan normi tulos 05:ssa tolle prossulle ja näyttikselle. edit. mulla oli vähän aikaa sitten E6400 @2,8GHz ja X1950pro ja sain sillä yhdistelmällä yli 10k 05:sta, joten toi 8k on aika normaali, noin köykäsellä prossulla. double edit. nyt ajoin ihan vakiokelloilla huvikseen ton 05:sen: E6700 @2,66GHz ja 8800gts @500/1600 14967pts.
tiedän että vanha keskustelu mutta virkistetäänpäs nyt vähäsen. olen tehnyt päätökseni ja tilannut Abitin IP35 E mallin, pitäisi saapua viikonloppuun mennessä ja sitten näkeekin että miten paljon paranee pelien toimivuus Asus P5K oli minulla kyllä harkinnassa mutta sain niin paljon halvemmalla tuon abitin emolevyn ja oli siihen heti varaa niin tilasin sen. ja onhan tuosta P5K:sta moitittu vähän että pikkuongelmia mutta ne eivät olleet syy miksi en ottanut kyseistä emolevyä. tiedän että nuo uudet P35 piirisarjalliset emolevyt käyvät kuumempina joten kysynkin tässä huvikseni että onko kellään ollut lämpötilojen kanssa ongelmia tuolla kyseisellä emolevyllä? ja että mitkä lämmöt on suhteellisen normaalit tuolle IP35 E mallille? kun siinähän on vähän karsittu jäähdytys. ja mikähän mahtaa olla sellainen maximi lämpötila jonka alla on vielä ihan turvallista työskennellä? eihän minulla mitään hätää ole tuossa kun kotelon ilmankiertokin on todella hyvä, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin kysyä kirjoittelen lisää sitten kun on emolevy asennettu.
noniin, nyt on Abit IP35-E emolevy alla ja hienosti pelittää, toiminut tähän mennessä paremmin mitä viime emolevy, pelejä en ole päässyt vielä testailemaan kun kaikki päivitykset ja asennukset vielä on mutta miltä tää nyt on vaikuttanut niin windowskin on mukavasti nopeammin. ja se dual boot mistä paljon puhutaan tässä emolevyssä niin mulla tulee se vaan jos käynnistää koneen kun on ollut johto seinästä irti pitkään tai sitten kun tekee muutoksia biosissa prosessorin ominaisuus asetuksiin. ei tuu tuota dual boottia vaikka tekiskin "kylmänä" käynnistyksen uusin bios asennettu heti alkuunsa niin ei tarvitse päivitellä. uskon että tän anturi näyttää prossulle vähän väärää lämpöä kun näyttää lähes 50 °C ihan biosissa, coretemp näyttää 40 kummallekin ytimelle. emolevy on yllättävän viileä kuitenkin, northbridge jotain 28-40 °C ja virransyöttö jotain 40-50 °C oon kyllä tyytyväinen ostokseeni, ei mitään ongelmia tähän mennessä =) vanha 4core dual-vsta joutui kaappiin, muah. ei siinä mitään vikaa ollut että hienosti toimi mutta mulla nyt vaan on ollut kauan mielessä hankkia uusi kunnon emolevy. huomenna sitten pyöritellään 3dmarkkeja ja vähän pelejä ihan vaan testiksi, kyllä tuo parempi emolevy ihan huomattavasti vaikutti suorituskykyyn että pakko se on vielä peleissä testaa se vaan vähän ihmetyttää tässä mitä mulla muilla emoilla ei ole ollut että kun lataa netistä jotain juttua niin tuo tehtävienhallinnassa näkyvä verkon käyrä vetelee ihan rajoilla. siis ei se nettiin vaikuta silleen mitenkään mutta mulla on ollut muilla emoilla tuo vaan tuolla alhaalla pyörimässä, tai noh, ei siinä mitään vikaa ole niin kauan kuin toimii tuossa on "nopeus" niin mulla lukee siinä vaan 100 mbs ja täähän on gigabitin verkkokortti. pitäiskö se olla näin vai pitäiskö siinä lukea se 1000 mbs? eipä verkkokortin asetuksista löytynyt kun 100 nopeus korkeintaan winukassa. no kaippa se kuuluu olla noin että se käyrä pomppii kun latailee, ihmettelin vain kun ei ole ennen ollut noin. harmi kun crysis demo ei vielä tullut :/ crysisdemo.com laskuri ilmoittaa että olis huomenna 15:00 ladattavissa. katsotaan nyt onko sittenkään.. edit: noniin, pitihän sitä vielä testata ;P 3dmark 2001 tuli ajettua läpi ja tuloksena ainakin 700 pistettä enemmän mitä viimeksi ja FPS oli monissa kohdissa jopa huomattavasti suurempi, alkukohdassa vanhalla emolla testi alkoi ja FPS oli about 350. nyt se alkaa noin 500 FPS:llä tuo ero kyllä on sitten suurempi niissä uudemmissa 3dmarkeissa muttei nyt ole kerennyt vielä ladata. niin kuin sanoin niin huomiseen sitten, tai itseasiassa tähän päivään... miksköhän muuten kaikki 3dmarkit ilmoittaa että mulla ois näyttis muistia 512? sitä on oikeasti "vain" 256. nojoo nuo ei aina pidä paikkaansa ettei siinä mitään. edit2: niin ja tuosta prossun lämpöanturista. taitaa se sittenkin näyttää oikein, oli varmaan joku säätö jota en ollut vielä laittanut oikein kun katsoin tuon lämmön. nyt kun katson niin kyllä se aika tarkasti näyttää kun täysin samaa mitä coretemp näyttää tietääpähän ainakin ettei lämmöt väärässä ole, vaikka se näyttääkin sen saman lämmön mikä ytimellä on niin ainakin se näyttää sen oikean lämmön. tai miten sen selittäis... useimmilla emoilla prossun lämpö on ollut prossun lämpö ja ytimien lämpö ollut eri, tällä emolla ne näyttää samaa. tai voihan se olla että ne vaan on yhtä kuumat. ja muuten, kaikille sitten tiedoksi että crysiksen demo on jo ladattavissa. ne joita kiinnostaa niin tuonne vaan > www.crysisdemo.com edit3: nyt tuli 3dmark 2005 pyöritettyä, vihdoinkin! 10202 pistettä vanhalla emolevyllä tuli ainakin 2000 pistettä vähemmän. kyllä se 4x väylä kuitenkin sitten hidastutti sitä näyttistä aika paljon. en voinut laittaa sitä tulosta sinne online result browseriin koska mun versio oli vanhentunut ja olisi pitänyt ladata uusiksi uusin versio tuosta että olis voinut laittaa se tulos nettiin, en oo löytänyt vielä patchia tuohon uuteen versioon. mutta jos joku haluaa todisteen niin voinhan mää imageshackiin laittaa todisteen tuosta.
4679 pojoo 3DMark06sesta. 26248 pojoo 3DMark01sesta. Kokoonpano sigussa. Rasituksessa mulla ainaki ihanat 80°C =)
No,tuli ostettua uusi näyttis.Prosessori nyt tietenkin vielä hetken jurraa vastaan mutta,vaihdetaan kun keretään.Ei pahat pointsit kuiteskaan eka ajolta.3dmark05 1.30 versio...9203 pojoa. http://service.futuremark.com/compare?3dm05=3617796