1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

3DMark Tuloksia

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by piiska, Oct 12, 2004.

1. Porshe

Porshe Regular member

Trophy Points:
    46
    Siis täh? 4726 3DMarks <-- tämäkö huippu tulos?

2. Persojet

Persojet Regular member

Trophy Points:
    26
    miten mahollist? alle 5000

3. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei tuo kyllä kovin hyvä ole [​IMG]

4. Jarska92

Jarska92 Regular member

Trophy Points:
    46
    onkohan nyt jotenkin tuo sivu bugannut? :s

ku kyllä sokari on hyviä tuloksia vetänyt, ja näemmä nytten uudella prosessorillakin (onnea muuten sokar^^), en ihan usko että oikeesti noin huonot tulokset tulis sama mitä, yritäppä sokar laittaa tuo tulos uusiks tai ajaa karkkimarkki uusiks.

vai oisko tosiaan totta että noin huonot tulokset wtf? :/

muuten, kyllä veikkaan että tuo todellinen tulos mitä sokar meinaa on ainakin yli 16k, ei alle 5k :D

muuten, tilasin uuden emon joka tulee olemaan Asus P5Q PRO, intelin P45 piirisarjalla.

myin toisen näyttiksen, mutta se oli ensimmäinen vaihe nvidian piirisarjasta pois pääsemiseen. toinen ja lopullinen vaihe oli siis ostaa tuo intelin piirisarjallinen uus emo, jonka kustansin näyttiksestä saaduilla rahoilla.

mua on oikeesti niin kyllästyttänyt tän emon ongelmat ja kaikki etten jaksa, ihan itseni säästääkseni ostin intelin piirisarjallisen emon (joka nimittäin tulee ensi viikolla mulle), sen pitäisi toimia :)

ja sillä pitäis pystyä heittään tätä E8400:sta kovemmille kelloille! :p

ja sen lisäks ens kuun toisella viikolla on kesätyöt tehty ja saan kesätyörahani joka tulee olemaan 300€ (no ei mikään iso summa mutta iso mulle :D), sillä olis tarkotus ostaa uusi näyttis =)

vaihtoehtoina olis sitten AMD/ATI:n tuleva HD 4870 (toivon todella että siitä tulee edes jotain, vaikuttaa mielenkiintoiselta), GeForce GTX 260 on myös listalla, mutta katsotaan mihin sitä päädytään.

testejä ja hintatietoja odotellessa :)

prossunkin vaihdan ehkä Q6600:seen kesätyörahoilla, tai ehkäpä vielä vähän tehokkaampaankin, uskon että sitten kyllä vedellään hyviä tuloksia karkkimarkissa ;P

prossun ostos on vielä auki, mutta katsotaan sitten mihin sitä päädytään^^

hahahaa nauroin tuolle :) :D

Last edited: Jun 15, 2008
  5. khandaras

khandaras Regular member

Trophy Points:
    28
    Näytti Sokarilla olevan hiukan vanhat näyttiksen ajurit, vai olenko aivan väärässä? Aika hyvän prossu scoren oot kuitenkin saanut. Pisteet sigun koneella 5636 pts. Ihan hyvin tolla näyttiksellä. http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6467518

6. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    No et paljoa enempää pisteitä saanut vaikka sulla on reilusti parempi prossu kun mulla. Ite sain Amd Opteron 185 X2 @2.8GHz & Geforce 7900GS osilla 5233 pistettä.

Toisen 7900GS:n hommattuani pojot nousi vähän yli 8500 pisteeseen.

7. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    olisit sitten ostanut aidon intel X38 n:197€ eikä melkein juttua tietääkseni halvin P45 emo maksaa 130€ joten ero melkein olematon

Asus X38 - X48 vs muut emolevyt

omassa Asus X38 bios päivitetty X48 olen huomannut että säätö vara ei lopu kesken esim prossallekin voisi antaa 2,5v

hyvä emolevy on kaiken A ja O esim P35 emo ja E8500 4.2ghz 3D mark prossa pisteet vain 5200
    kun X38 emo ja Q6600 3,9ghz prossa pisteet 6197
    olen nähnyt että 4.6ghz on saatu tosta irti
    niitä saa nyt 180e mikä on hinta \ hyöty suhteessa intelin paras prossu se kiinni X38 emoon niin 4ghz quad corella jihuu [​IMG]

8. Jarska92

Jarska92 Regular member

Trophy Points:
    46
    aha, sanon vaan että haahaa :D:D

määpä korjaan sun selitykset!

kyllä se on kuule vähän hinnan puolesta järkevämpää ostaa P45 ku X38, on se X38 sen verran kalliimpi -.- ja kaikenlisäks mää ostin mun P5Q PRO:n 109€:lla ja tälläkin hetkellä P5Q emoa saa 100€:lla että revi siitä.

onnea, kiva sulla ku säätää voi ;P

haahaa, nyt kyllä vertaat tuplaytimisen ja neliytimisen pisteitä 3DMarkissa, juu.... just näin, ihan vaan neliytimisellä saa 3DMarkissa ihan hemmetisti enemmän pisteitä mitä tuplaytimisellä ihan samoilla kelloillakin, tai vaikka neliydin kävis pienemmillä kelloilla.

3DMark hyödyntää neliydintä, joten kaippa sillä nyt luonnollisesti saa jo ytimienkin puolesta enemmän pisteitä? -.-

olen kuullut E8400:sella saatavan melkein 5 GHz rikki että huh huh^^

tiedän, Q6600:sia saakin jollain 180€:lla, myyn mun E8400:sen josta saa päälle satasen (pyydän ainakin 110€ aluksi), ja sitten kesätyörahoista kustannan Q6600:sen tai jonkun muun, en mää oo vielä päättänyt.

pyydän kovasti anteeksi äänensävyäni tässä viestissä, ei oo tarkoitus vittuilla, mua itseäni vaan suorastaan pännii ihan hemmetisti yksi juttu tässä -.-

nooh, huomennapa ei pänni enään (toivottavasti..)

hitto jos nuo viat ei korjaannu uudella emolla niin syön sukkani, ainakin lähetän muistit vaihtoon sitten... onhan niissä 2 viikon palautusoikeus ja sitä ei oo vielä kulunut niiden ostosta.

ja muuten, ihan vaan myin toisen näyttiksen pois ja niillä rahoilla ostan tuon emon, ei oo tarkoitus pistää nyt mitään himoa X38 lautaa alle, kun haluan vaan hyvän intelin emon tuohon alle jolla pärkää paremmin ku nvidian lankulla!

kyllähän noilla X38/X48 emoilla kellotetaan hitosti, mutta ihan niinku P45:sella ei sais mitään irti? silläkin jo pelkästään kellotetaan hemmetisti, enkä oo kellottamassakaan ihan maksimilukemiin, vetäsen vaan sellaset kellot mikkä riittää mulle, en oo kellotus friikki että kaikki pitää heittää aina ihan maksimeihinsa ja rääkätä prossua ku viimestä päivää, sitten tarvisin jo parempaa jäähyäkin enkä ala kustantamaan kaikkea.

btw, ihan hienosti noita Q6600:sia vedellään 4 GHz ihan P35 emollakin^^

on se X38 ja X48 himoja, mutta en tartte parasta, aina on joku parempi mikä itsellänsä, sen kanssa pitää vaan oppia elämään, kaikilla ei oo varaa kustantaa sitä himoa, en oo töissä, sää oot vähän mua vanhempi ja varaa kustantaa enemmän ku mulla.

tää mun viesti loppu tähän, ja pyydän taas kerran anteeksi siitä että kirjoitin tuohon sävyyn.... =D en vaan oo nyt oikein millään maailman parhaimmalla tuulella tosiaan -.-

9. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Sulle ei oo vissiin vielä avautunu quadcoren ja dualcoren erot? Pelkkä emolevy antaa ainoastaan hyvin marginaalisen eron suuntaan tai toiseen markeissa.

10. Porshe

Porshe Regular member

Trophy Points:
    46
    Näitä eroja saa sitten linkittää ihan jos paljon heittää pisteet kun samat komponentit muuten mutta eri emot. Kiitos!

11. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    on selvillä

toi oli vaan esimerkki että pelkät MHZ luvut ei kerro kaikkea
    HÄ ?

nyt ketuttaa kuh emolla ei oo kerran väliä niin miks en ostanut tätä 40€ vaan tuhlasin yli 200€ tähän omaan

olimpa mä tyhmä olisin ostanut 40€ emon ja siihen kiinni_Q9450 ja 8800GTS_niin 17k menee helposti rikki [​IMG]

The motherboard plays a huge role in overclocking, because it can prevent you from getting the maximum overclock of your processor, memory, and video card

kirottu kerroin lukko en saanut kuin 17001 pojoo

tosin ymmärettävää koska Q9450 - Q9550 ja QX9770 erot on vain ja ainoastaan korroin lukoissa ja osto hinnoissa

12. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuossa tarkoitettiin varmaan sitä eroa, kun kellotaajuudet ovat samat. Tosin eroa niidenkin väliltä löytyy. Sokar80, Processor clock: 3560MHz, miksi ihmeessä noin hidas?

13. khandaras

khandaras Regular member

Trophy Points:
    28
    Onhan se totta että noilla überkalliilla emolevyillä on tapana kellottua ihan hyvin. Mutta varmasti riittävän hyvin kellottuvia emolevyjä saa yli satasen halvemmallakin. Tosin kun mennään hintaluokkaan 50€, siellä on myös niitä paskoja emoja, joilla ei sitten kellotella yhtään. Tästä esimerkkinä: Tiedän yhden tyypin joka osti noin 3000 €:llä tietokoneen, jossa oli sen hetken nopeimmat ja kalleimmat osat. Pari viikkoa myöhemmin toinen tyyppi osti uuden koneen noin 1000 €:llä, ja sittenhän pidettiin hirveet kellotuskisat ja ajettiin markit läpi, 1000€ koneesta lähti yli tuhat pistettä enemmän. Että ei ne kalleimmat osat aina ole niitä parhaimpia kellottumaan. En tiiä saako 40€ emolla 17k rikki, kun en ole kokeillut 40€ emoja, mutta 60-70€ emolla kyllä menee rikki.

14. spotless

spotless Regular member

Trophy Points:
    46
    toi mun tässäkin ketjussa oleva 18k oleva tulos on ajettu Asus P5K-E/WIFI-AP lankulla (80e maksoi.) ja kyseinen lankku ottaa
    väylää pitkästi yli 500mhz, joten kylläpä pikkasen halvemmillakin
    lankuilla pystyy ajelemaan quadeja.

sigun prossua siis ajelen tuolla lankulla.

Edit.

Mä voin arvata tuohon kysymykseen: "Se vaan ei mene tuosta lujempaa vakaana vaikka mitä tekis, koska iso prosenttiosuus noista Q9450 prossuista ei kellotu oikeen mihinkään" ;)

Last edited: Jun 18, 2008
  15. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    No jos oisit siitä paskasta 40euron lankusta saanut jollain ilmeellä samat kellot niin tulos olisi ollut lähes sama. Tajusit toki itsekin mikä ero halvalla ja kalliimmalla emolevyllä on. Sitten mennään jo hämärälle alueelle jos sinulla on esim. peruslaadukas 90euron lankku ja tuomonen kallis 200euron lankku. Samat kellot voi aivan hyvin irrota tolla 90euron lankulla.

16. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    jep Q9450 ja Q9550 eivät kellotu sitten ton 3,6ghz yli jotkut ES mallit on mennyt 3,7ghz

tosin olin lukenut monta Q9450 arvostelu esim tämän jo ennen ostoa tiesin että tää ei ole mikää hirmu kellotus prossa
    niin kuin Q6600 G0 ja Q6700 G0 mallit jolla 4,ghz ei ole ongelma eikä mikään ja kovilla aineilla mennyt yli 4,8ghz heittämällä

mut tän Q9450 ostinkin 45 nm tuoman viileyden ja 12mb L2 takia nyt 24\7h käytössä 3,2ghz eli vastaa QX9770 perus tehoja

17. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Sun entinen Q6600@4ghz ois varmaan nopeempi ku tuo Q9450@3.2ghz. Noh on sitä tehoa riittävästi joka tapauksessa. :) Ei ne erot kuitenkaan kauheat ole nuilla uusilla Quadeilla vrt. 65nanosiin vanhoihin. Eikä kaikki Go Q6600:t kulje tuota 4ghz, koska joissain malleissa VID on niin suuri että jänövara ei enää riitä että saisi kelloja puristettua lisää vaikka lämmöt pysyisivätkin kurissa. Yli 1.5 voltilla Q6600 alkaa olemaan riskirajoilla ja elinikä lyhenee merkittävästi.

18. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    peli ja 3D markeissa ei se ero kait suuri ole mut valokuvat tulee nyt puolet nopeemmin esim 28mb tiff kuvaa kesti ennen reilu minuutin nyt se tekee sen 10s vaikka ei vaihtunut kuin prossa joten ite olen ostokseen tyytyväinen

ite sain Q6600 G0 3,9ghz 1,4v toimimaan vakaastinyt tää Q9450 24\7h 3,2ghz 1,2 voltilla core temp 0.99 mukaan on 30-33c

19. agent010

agent010 Member

Trophy Points:
    16
    No taidan laittaa omani tänne 3dmark06 --->13235<---

Last edited: Jun 21, 2008
  20. otaopix

otaopix Member

Trophy Points:
    11
    mun kone sai vaivaset 407 pistettä 3Dmark 06
    ainaki 4 vuotta vanha kone