1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

5500 keskustelu

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by 5500sport, Feb 3, 2007.

1. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä ainkin voisn ostaa puhelimen ilman kameraa, koska puhelin kameroiden laatu ei yllä digikameroiden tasolla. Eli on turha ostaa puhelin vain kameran takia.

2. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    joo on se kummaa kyl et jokaiseen paikkaa pitää tunkee kamera... mitä helvettii tekee kameralla jolla saa otettuu lumi sade kuvii eikä saa mitää selvää... ei kyl oo tainnu olla kauheen hyvää suunnitteluu ton kameran kanssa ku ei tosiaa saa mitää järkevii kuvii. Tyhmää tuo nokian tapa tunkee kaikkee ja kokeilla kaikkee vaikka ei toimi mut mainio puhelin jos kuvii ei tarvii ottaa.

Ja pitää huomattaa vähän tosta keskikonsolista missä on nuoli ja ok näppäimet et on kyl vähä huono systeemi mul ainaki tulee välil paineltuu väärii kohtii mut voi olla et vika on mussaki.

Joo ja toi viestien lukemis juttu on kyl saanu monet naurut aikaan kyl se on nii hauskan kuulosta ku englantilainen puhuva pää yrittä vääntää suomee, ei kyl tosiaa tuu yhtää mitää. kumma ettei suomee oo laittanu ku askelmittaristaki löytyy suomenkielinen "selostus"

3. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nokia E50:n saa kameralla tai ilman. Hinta tuntuu putoavan kaks- kolmekymppiä jos ei valitse kameraa.
    Samsung automaattisella tarkennuksella antaa ihan kohtuullisia kuvia, sellaisia joista voisi jopa maksaakin.

Otin yhteyttä Nokiaan noista puhehommista ja sain vastauksena:

Kiitos yhteydenotostasi Nokia Care -asiakastukeen.
    Valitettavasti meillä ei ole tiedossa, koska kyseinen kieliversio on saatavilla.
    Parhain terveisin

...tosin se sitten jatkuu näin:
    Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta.
    ... :) melkein voisi luulla poliitikon vastaukseksi.

Myöskin smart2go navigaattori pölisee suomeksi.

4. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyl ne hemmetin hyvii vastauksii antaa näköjää... Hyvä et jaksoit vaivautuu ja lähettää niille palautetta tosta! Tekis mieli pistää vähä tästä näppäimistöstä vähä palautetta nokialle päin... Teki nimittäi munki puhelin vihdoin ton et näppis alkaa repsottaa ala päästä! Miten ootte korjannu ton asian? meneeks se ihan huoltoon saakka vai pystyykö ne liikkeessä korjaamaan ja jos menee huoltoon nii kannattaaks mun tehä kaikesta mun jutuist varmuuskopiot koneelle ettei ne hävii lopullisesti? Ja jos kandee tehä varmuuskopiot nii miten sit pelit säilyyks ne muistikortilla vai täytyyks niitäki heittää koneelle saakka ja jos täytyy nii miten?

5. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    mä ottaisin perssuitella kopion sisällöstä. Varmaan ne ottaa myös huollossakin, mutta varma on aina varmaa.
    Minkä värinen sportti sulla on?

6. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos kysyt mun sportin värii nii se on toi copper red ku ostin ton music editionin. Joo no tein nyt ton varmuuskopionnin puhelimen ja muistikortin muistista et pitäis olla tallella kaikki. Mihin se tallentaa noi varmuuskopiot? Jos kännykkä sekoo nii saanko noi kaikki ohjelmat takas painamalla tost pc suitesta varmuuskopio ja palauta?

7. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    En minä ainakaan laittanut muistikorttia puhelimen mukana kun se huoltoon lähti tuon näppäimistövian takia. Puhelimen oma muisti kylläkin pyyhittiin perusasetuksille, koska softa päivitettiin. Kannattaa muuten sanoa kun viet puhelintasi liikkeeseen, että päivittää softan samalla.Ja huollossa voi sitten kestää, oma känny viipyi päivää vaille kuukauden!

8. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo no itelläni on menny viikon jo... et kattoo nyt koska sielt tulee viesti et on valmis. Ja huolto teki hienot sano et jos maksat meille 25€ nii pääset jononkärkeen. Mitäköhän toiki nyt sit tarkottaa? onks toi ihan normaalii vai meneeks toi jo vähän laittoman puolelle ja et vaa mulle voi sattuu tommost?

Joo no mä tyhmänä pistin kyl muistikortin kännykän mukana mut tein kaikesta varmuuskopion et toivotaan et se toimii. Ja toivotaan et ne osaa ite päivittää sen softan sit samal, mut ei ainakaa viel oo ollu mitää nähtävää vikaa tän hetkises softas

9. 5500sport

5500sport Guest

sama maulla oli viikon ja oli ihan ilmainen korjaus ja päivitti soffin ja sain uuden muistikortin mukana maksoin vain 20 e 1gt muistista ja on hyvin pelannut 5500 sport se on maailman parhaita kännykkäitä mitä tiiän ja yks kerta oon vienyt huoltoon ja nyt pelaa hyvin se on 10 arvoinen puhelin ja musiikkia mahtuu hyvin

10. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo 2 viikkoo kohta menny eikä vieläkää kuulu puhelinta. Täytyy varmaa soittaa sinne ja kitistä viikonlopun jälkeen ku on se kumma et näppäimistön liimauksessa kestää 2 viikkoo.

Mut kyl on yks parhaista puhelimista mitä mulla on ollu 5120 oli ehkä hiukkasen parempi ku oli vähemmä ohjelmii nii toimi myös nopeesti ja jumaulauta se puhelin kesti kaikkee eikä tarvinu kertaakaa viedä huoltoo, kesti mulla yli 5 vuotta ja olis kestäny vieläki jos olisin vaa jaksanu ostaa siihen laturin, mut on kyl toi 5500 tän hetken ihan ehdoton ykkös puhelin jos käyttää puhelinta puhelimena eikä kamerana

11. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Itte käytin kans tuon näppäinmaton takia huollos tällä viikolla. Oli alareunasta irronnut. Vaihtoivat tilalle uuden ja kovemman maton, joka tuntuu laadukkaammalta. Vaihto tapahtui saman päivän aikana, n. 3,5 tuntia kerkes puhelin olla liikkeessä.

12. dr.sykerö

dr.sykerö Regular member

Trophy Points:
    26
    Sen urheilusovelluksen saa pois päältä, kun pitää navinappia pohjassa ja menee "taskmanageriin"..sieltä valinnat ja lopeta urheilusovelluksen kohdalla...
    jos laittaa vain sammuta, niin sinnehän se jää pyörimään..kumma juttu.

itse alan olla jo aika kypsä tuohon luuriin...liian usein tekstiviestit jää lähetettäessä luonnoksiin, eivätkä lähde liikenteeseen..saattaa olla, että sormet ovat niin nopeat, ettei puhelin kerkeä mukaan ja viesti jää luonnoksiin.. :p
    mutta silti aivan liian monta kertaa viesti jää sinne perhanan luonnoksiin, ja sitten muutaman tunnin/päivän vastauksen odottelun jälkeen huomaa, ettei faksi koskaan lähtenytkään...hemmetti.

kohta olen säälittävän ericssonin onnellinen omistaja.

13. 5500sport

5500sport Guest

hah sä et osaa käyttää sitä puhelinta

14. dr.sykerö

dr.sykerö Regular member

Trophy Points:
    26
    Ehkäpä, mutta silti esim. tuo viestien lähetys ei ole kaikkein parhaimmalla tavalla toteutettu..puhumattakaan muista "ominaisuuksista".

Akun kestokin on sitä luokkaa, että tulee ikävä vanhempia nokioita, joiden akku kesti viikon helposti...Näppäinmattokin irtoilee vähän väliä ja näytön sisälle menee pölyä, vaikka pitäisi olla pölyn kestävä...

5500sport, sanohan viisaana kaverina miten tuon etukuoren saa irti näppärästi, että voi esim. ne pölyt sieltä putsailla..?

15. mymmeli13

mymmeli13 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sen urheilusovelluksen saa pois päältä, kun pitää navinappia pohjassa ja menee "taskmanageriin"..sieltä valinnat ja lopeta urheilusovelluksen kohdalla...
    jos laittaa vain sammuta, niin sinnehän se jää pyörimään..kumma juttu.

Ehkä mä oon vähän tyhmä, mut en kyl tajunnu miten toi toimii. Haluuks joku neuvoo tarkemmin? mikä on navinäppäin ja taskmanager?

Sain vihdoin puhelimen takasin näppäintenhuollosta. ei kestäny ku 2viikkoo ja onneks päivitti samalla vaikka en muistanu pyytää, mut aika perseest ku en tajunnu ottaa muistikorttii pois nii ne tyhjens sen mut onneks olin tehny varmuuskopion koneelle mut ku palautin noi kaikki mitä oli puhelimes nii pelit ei toimi mitä olin hakenu. Onks kenelläkää tapahtunu samanlailla ja onks siihen tapaa et ne saa toimimaa uudestaa ilma et hakee uudestaa niit?

Joo ja mulla teki samaa ton viestien lähettämisen kans et menee luonnoksii ja huomaa parin päivän pääst vast et kappas tää viesti ei oo lähteny. Mut kattoo onks se kadonnu ton uuden päivityksen myötä. toivotaan!

16. dr.sykerö

dr.sykerö Regular member

Trophy Points:
    26
    ööh...tuotatuota..yritän vähän selventää.. :p Ensimmäisessä ohjeessa oli muutama painovirhe..heh.

1. paina pohjassa valikkonäppäintä muutama sekunti (siis se ykkösen yläpuolella oleva namiska)
    2. sieltä urheilu -sovelluksen kohdalle ja painetaan "valinnat"
    3. painetaan "Lopeta", jolloin urheilu -sovellus häviää....

toivottavasti oli vähän selkeämpi ohje..navinäppäin on se näppäimistön keskellä oleva pikkunappi ja taskmanager on juuri tuo tila, joka tulee kun painaa valikkonäppäintä pohjassa vähän aikaa...

En muista, mikä oli "taskmanagerin" alkuperäinen nimi, olen nimittäin asentanut luuriini taskmanager -sovelluksen, joka korvaa tuon alkuperäisen..Nythän se vasta sekavaksi menikin..No mutta kuitenkin tuo urheilusovellus selkiytyi vähän.

17. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko asentanut sms kiihdyttimen?
    Nokia_5500_Sport_sms_accelerator.sis
    sivulta: http://www.nokia.com/A4273040

18. dr.sykerö

dr.sykerö Regular member

Trophy Points:
    26
    On asennettu...Perusongelma on se, että kun on kirjoittanut viestin ja etsinyt lähettäjän, painaa lähetä-namiskaa nopeammin kuin puhelin kerkeää mukaan, jolloin viesti jääkin luonnoksiin kun luuri ei ole kerennyt 'rekisteröidä' tuota lähetä-painallusta...

19. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    On sullakin ongelma :)
    ...älä o niin hättänen, mä en edes pystyis tohon näillä nakeilla!

20. 5500sport

5500sport Guest

voisko joku kertoo mistä saa lisää soveluksia ja muuta hyvää kamaa puhelimeen

Share This Page