1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

9600xt ja kaikki pelit kaatuu

Discussion in 'PC:n pelit' started by widebit, Feb 8, 2006.

1. BitLoop

BitLoop Regular member

Trophy Points:
    26
    hmm.. mutta eikös tuohon vaikuta mitä kaikkea muutakin koneessa on kiinni? :)

itelläni on 1024muistia,2400+prossu, 2kpl kiintolevyjä, tv-kortti,näytönohjain, äänikortti sekä dvd-asema

tietty se varmaan saattaa huonokin olla tuo entinen poweri

2. widebit

widebit Member

Trophy Points:
    16
    Ollaan testattu korttia toisessa koneessa, ja sillä pelasi aivan normaalisti. Ollaan myös testattu toista vastaavaa korttia tässä koneessa, ja oireet on aivan samanlaiset. Elikkä itse kortissa ei varmastikkaa ole vikaa.
    Kuten sanoin niin kortilla ei voi pelata mitään peliä. Ei edes retur to castle wolfenstainia.

Ajattelin tuota alikellottamista kokeilla. Voiko siinä mennä rikki kortti?

3. BitLoop

BitLoop Regular member

Trophy Points:
    26
    ei voi :)

mutta tuskin se tuosta se vika johtuu.. kyllä noita 9600Xt voi vaikkapa kellottaakin ja silti toimii =) itellänikin kun on tämä Club 3D Radeon 9600XT kortti ja olen tuolta näytönohjaimen asetuksista OVERDRIVE kohdasta klikannut kellot päälle niin silti toimii kaikki pelit ja 3dmarksit yms ongelmitta

ootko tarkistanut että se tuuletin varmasti pyörii? :p

entä oletko testannut sitä virtalähteen vaihtamista?
    siitä ainakin itelläni johtui vika.

osku87 sanoi että oon ollut huono se mun entinen virtalähde että sillä on 250watin virtalähteellä toiminut hyvin. mutta siihenhän nyt vaikuttaa niin paljon se että mitä kaikkea muuta tavaraa on koneessa :)

ja voihan se olla että oli huono tuo minun poweri ja voi olla huono myös se sinun :D eli kannattaa kokeilla toista

Last edited: Feb 15, 2006
  4. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo nyt kun olet testannut toisessa koneessa ja siellä toimi hyvin niin kallistuisin tohon poverin vaihtoon.

BitLoop: Tottakai siihen vaikuttaa mitä muuta on koneessa sisällä, mutta laadukasta 300 Watin poveria saa kyykyttää kolmella kovolla ja dvd-asemalla sekä muutamalla lisäkortilla ja tuulettimella ennen kuin se sanoo ittensä irti tuon näyttiksen kanssa. Jos prossuna toi Athlon XP 2400+ ja pari muistikampaa kiinni.

Siinä laskuri: http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Edit: Vielä jos on testattu toistakin vastaavaa, mutta kuitenkin eri valmistajan ja eri piirillä olevaa korttia niin emolevynkin kiukuttelu sulkeuttu todella hyvin pois.

Uudeksi poveriksi joko http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20028 tai http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10064

Last edited: Feb 15, 2006
  5. widebit

widebit Member

Trophy Points:
    16
    Nyt sain tolla alikellottamalla pelittään.. pistin sen core-sliderin 500 -> 360
    Pitää tosiaan ostaa se poweri sitten kun on rahaa.

Share This Page