näinhän tässä oletetusti käy. itse en kritisoi kumpaakaan prosessoria, molemmat ovat hyviä prosessoreita määrätyssä käytössä
Alpha todellakin lyö laudalta vielä nykyisetkin vermeet serveripuolella. Alphasta löytyi jo aikaa sitten 64bittisyys ja integroitu muistiohjain. mistäs luulette AMD:n "keksineen" näitä ominaisuuksia? amd:llä taitaa olla töissä aika joukko porukkaa jotka olivat aikaisemmin dec:n palveluksessa suunnittelemassa alpha prosessoria.
Itse käytän AMD:tä halvan hinnan takia (45€. Koska käytän Linuxia en pelaa, ja muutenkin kone käy melkein aina n. 60-80% idleillä.
Niinpä.. Mutta onko noilla niin väliä ainoa minkä eron olen huomannut memberissä voi ilmoittaa noista teksteistä modeille
"Alpha todellakin lyö laudalta vielä nykyisetkin vermeet serveripuolella. Alphasta löytyi jo aikaa sitten 64bittisyys ja integroitu muistiohjain. mistäs luulette AMD:n "keksineen" näitä ominaisuuksia? amd:llä taitaa olla töissä aika joukko porukkaa jotka olivat aikaisemmin dec:n palveluksessa suunnittelemassa alpha prosessoria." Joo, näin olen itsekin kuullut ja vain nähnyt noita hienoja Alphan prossuilla varustettuja palvelimia konesaleissa.Niissä voima jyllää... "Mutta onko noilla niin väliä ainoa minkä eron olen huomannut memberissä voi ilmoittaa noista teksteistä modeille" No, mutta onhan tämä seniori status sentään jotakin; jopa modetkin vähän kavahtavat tälläistä nestoria...
onko kellään tietoa missä olis testejä tosta intelin D 920 2.8GHz ja D 930 3.0GHz prossuista vaikka noita amd:n x2 prossuja vastaan tai ylipäätään mitään testejä noista 9 alkusista (L2 = 2x2mb) inteleistä ku kaikki mitä itte oon löytäny niin on ollu noita 8 alkusia intelejä eli L2 = 2x1mb välimuistilla olevia.
nooh kun tykätään halkoa hiuksia niin: kumpi aloitti? intel kumpi kopioi? AMD selvä ero alussa oli intel ja ainoastaan intel mutta en sano että eikö AMD olisi parempi tälläiselle köyhälle joka tykkää pelatakin.. ja vielä kummallisempaa varmaan on se että oon vasta 14 vee.
Jo vanha juttu, IntelinP4: hypersäikeistys poistuu, liukuhihnat lyhenevät, Netburst-arkkitehtuuri kuolee. Näin Intel korjailee Pentium 4-prosessorien suunnittelussa tehdyt strategiavirheet. Kellotaajuksien maksimointi suhteellisen suorityskyvyn kärsiessä tuli tiensä päähän. Tottakai vanhat "saunankiukaat" on myytävä pois mainostamalla "Ht-teknologiaa".
HT on kova juttu,jonka vain Intel otti käyttöön,joten se nyt on hyvin kaukana "strategiavirheestä"; AMD on varmastikin katkerasti katunut,että ei seurannut perässä!! AMD on sitten hyökännyt Intelin kimppuun taas omilla aseillaan,joten taistelu oikeastaan vain kiihtyy ja muuttuu verisemmäksi; Intelillä on kuitenkin enemmän "ruutia ja joukkoja"(= valmistuskapasiteettiä),jotka kuitenkin ratkaisevat koko "sodan" lopputuloksen...
Kirjoitin 45min viestiä kumitin kaikki ja päätin että lyhyestä virsikaunis: http://www.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/ Aika tasaväkistä ammuntaa puolelta toiselle. Älkää jaksako kaivaa vanhoja haavoja auki. Hankitte prosessorin siihen tarkoitukseen kuin tarvitsette. AMD kaikuu aina peli painotteissesti. Intel jo nimi kertoo että helvetin laaja maine joka kolkassa. Mistä AMD? Peleistä?!...on siinä kanssa mainetta per***e. ps. yhdyn vahvasti FORWARDin kommenttin
Ja tuolta Hz4:n antamasta linkistä huomaa, että AMD on sekä peli-, video- ja audiotesteissä kärjessä. Intel saattaa satunnaisesti päästä sinne kärkijoukon tuntumaan/kärkeen, mutta ero on yleensä todella pieni. Sorry Intel boys.
Sinullahan on tuohon 900-1000€ AMD 4200-4800+ varaa joka päivä? Käytä sitä päätäsi poika. Luuletko tavallisen kuluttajan katsovan että kuinka monesta sekuntisa on kiinni tiedoston pakkaaminen? 3D Max 7 renderöinnissä havemmat intelit vetelee niitä 250€ 3200-3500+ prosessoreja mennen tullen. Siksi itse olen INtelin kannattaja kun haistatan pitkät paskat niille jotka sitä pelipelipelipeli tarkoitukseen prosessoria hankkii...säälittävää ei voi muuta sanoa. Intel vie voiton ei sille mitään voi "Sorry AMD Guy"
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=233&model2=200&chart=74 tuo on kanssasi toista mieltä. ;-)
Hauska lukea tätä threadia, kun Hz4:n omat perustelut kääntyvät koko ajan häntä vastaan ja Hz4 yrittää koko ajan löytää edes jotain, missä Intel olisi parempi ja perustelee sillä Intelin paremmuutta täydellisesti (paitsi peleissä). Hz4, löysää vähän, ettei verenpaine nouse liikaa.