Aivan. Ajelee sen keväällä jäälle ja "hukkaa" avaimet jonnekin... Luonto hoitaa loput. Toisaalta kyllähän tuosta saapi muutaman kympin kierrätyksessä.
Varmasti parempi ratkaisu on tuo: Romuauton kierrätys NETitse - auton nopein tie maksuttomaan ja viralliseen kierrätykseen Tai jopa 3000€: http://www.iltalehti.fi/autot/201611152200027736_au.shtml
Siirretään tämä sepustus (erään uunon tarina) nyt tänne sopivampaan ketjuun. Autolla ajettu vajaat 26000 kilometriä,ja moottoritielle kiihdytettäessä katkeaa kytkinvaijeri.Ei tuo edellinen vielä mitään sitten seuraavaksi noin 30000km kohdalla tippuu pakoputki keskelle katua.Sitten kun oli ajettu sen 60000km niin alkaa ratti ja koko auto täristää kun syötävä,vika ei ollut renkaissa vaan moottorin kannattimien kumityynyissä jotka oli kovettuneet ihan käppyräksi.Seuraava vika iskikin sitten noin 100000km kohdalla,perävalot alkoivat pitämään discoa kun sattui jarrua painamaan,no eikun kolvi käteen ja tinaamaan johdot suoraan kantoihin joissa sähköjohtojen päässä olevat pistokkeet oli kiinni.Seuraavaksi katkesikin sitten jarruputki kesken ajon kun mittarissa oli jotain 110000 km,ja vähän ajan päästä kytkin sanoi itsensä irti,no eikun vaan korjaamaan.Loput ajot sitten noin 160000km menikin sitten ilman ongelmia,moottori toimi aina kuin junan vessa kun vaan öljyt ja hihnat muisti vaihtaa,ja kerran pesi ja rakensi kaasarin uudelleen.Sittenpä möin pois kulkupelini noin 400 eurolla vaikka ostaessa hinta oli 23000 mk. Edit.Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen auto jonka koskaan tulen omistamaan.
Ranella on vähän nätimmässä kunnossa Oldsi. Tossa meikäläisen "hieman" vaiheeseen jäänyt autonrassausprojektin konehuone...
Sen enempää autosta tietämättä sanoisin Geretille että niitä autoja kannattaa opetella korjaamaan. Turhan paljon näkee ja kuulee noita että paaliin vaan. Ei se auton korjaus niin ydinfysiikkaa oo ja se tuo aika hyvän mielen kun pistää kulkineen ite kuntoon. Eri asia on sitte joku täysin läpimätä kottero jossa ei tervettä peltiä oo missään, muuten kyllä kehottaisin opiskelemaan niksejä. Joku kansiremppaki avaa aika mukavasti auton sielun elämää, vaikka onki vittumainen homma.
Vähän putsausta, puhaltelee lehdet ja havunneulaset pois ja kone tulille.... Söpön värinen motti... -Laitahan auto ajokuntoon ja muutenkin kuvia.... Tuossa huono kuva, Oldsi Ison-Omenan vanhassa parkkihallissa. Oli tarpeeksi pitkiä ruutuja mutta kapeita, purkivat hallin pois ei ole enää Oldsille tilaa...
Kyllä. Itsellekin tuli ensimmäisen auton myötä pakolliseksi tehdä kannentiivisteen vaihto (ulkona) kun joku edellinen omistaja oli jatkanut syylarin tuulettimen johtimet abikoilla, jossa sitten meni jossain vaiheessa viimeisetkin säikeet poikki (lähti ensimmäisellä käyntiin rempan jälkeen, vaikka en ajoituslamppua omistanutkaan, Civic -76 (OHC)). Noissa autokohtaisssa korjauskirjoissa on kyllä täydelliset ohjeet lähes joka remppaan.
Kuunmies ja rane1958 hankkineet autot. Oma rahatilanne sellanen että pitää jatkaa leluilla leikkimistä. Joskus se jenkki pakko tähänkin talouteen saada. Mitäs korjausoppaita olette käyttäneet ja onko ollut ihan suomenkielisiä? Haynesin korjausopasta on joskus tullut hiukan selailtua läpi, ja sitten oli joku muukin minkä nimeä ei nyt vaan tule mieleen.
Hyvää iltaa tännekin ketjuunsa. Heti kättelyssä sanotaan että hahh. Näin sain kuulla työkaverilta kun virittelin virranantoa sähkötuoliin. Tarinan pohjana on sellainen juttu kun menin ostamaan kaverilta käytetyn "sähkötuolin". Nooh jos tarkemmin katsellaan sitä ja kotosalla muuntajan kautta käytellään niin tuohan olisi soiva istuinpäällinen linttanaan. Perrhana ainakin kotosalla jyrryyttää aikasmoisella hyrinällä ja vielä useammasta paikasta valintojen mukaan. Lämmitystoiminto kuuluu asiaan. (Wanha MB... ei perseenlämmitintä) Ourraith. Löysin sopivan adapterin työmaalta ladattavasta käsivalosta ja tupakinsytkäriin piuha joka antaa ampeereita tuolinpäälliselle. Tässähän hypättiin vm. 1991 linttanassa kertaheitolla Premium - luokkaan... Obh Nordica, on kaukosäädin ja ohjelmia istuinpäällisessä hierontatoimintoja on vaikka ja kuinkas. 30 euroa maksoin tuollaisesta. On oikeasti tehokas hyrryytin, toisinaan ajelen keskisuomeen lapplandiasta ja jopa takaisinkin. Saattaa haukkua hintansa. Uutena warmasti lähempänä satkua. Noita ei vain näköjään ole enää missään myynnissä.
Kunhan vain ei unohdu liikennevaloihin haaveilemaan mairea ilme naamalla. Tööttiä saattavat perässätulijat painella. Vääntävä kone (E 300 - 24V, tehdas lupasi aikanaan 230 kaakkia), automaatti cruise controllilla, soivat poppivehkeet ja vielä ortopedia penkki lämmityksellä... taidan muuttaa autoon asumaan.
Hyvä että on penkinlämmittimet ja hieronnat,omassa fiiatissa piti aina tunkea apico piuhat kiinni että sai penkinlämmittimen toimintaan. Ei ollut minkäännäköistä katkaisinta,kun varmaan suomessa jälkiasennettu.Halvalla ei saa hyvää.
Jokos @rick79 tsekkasit sen jakoremmin? Älä hukkaa kampiakselilla olevaa kiilaa, tipahtaa helposti pois paikoiltaan...
Kyllähän tuollainen homma vaatisi jonkinlaisen tilan ropeltamiseen. Vesipumppuhan tuossa menee myöskin vaihtoon niin wanhoja nesteitä ei mielellään minne sattuu.
Tässä on jonkin aikaa muhinut omassa kopassa ajatus kaarrevaloista. Uudemmissa linttanoissa on vakiona tai pystyy ottamaan käyttöön ominaisuuden esim. VAG (VW, Audi, Seat) softalla (VCDS) tietyissä mallissa tiettynä ajanjaksona valmistetuissa peltilehmissä. Jos kuitenkin puhutaan wanhemman ikäluokan vehkeistä niin toteutus onkin hieman konstikkaampaa. Esim. mb:ssä on sumuvalot vakiona. (vm.1991) Kyselin tutulta katsastus insinjööriltä onko muka jokin laki miksi ns. kaarrevaloja ei voisi laittaa toimintaan vanhemmissakin romppeissa. Ei löytänyt kieltävää lakipykälää. Jos ajellaan alle 50 km/h ja vilkku päälle niin sumuvalo syttyisi sille puolelle minne ollaan menossa. Toki kytkettävissä poiskin koko ominaisuus. Hmm. Automaatilla ajettaessa vaikka 1 - 2 vaihteella voisi ominaisuus olla toiminnassa mutta lisättäessä vauhtia heittäisi pois. Tämähän hoituu vaihdelaatikon mikrokytkimellä. Ja kytkimillä myöskin että vilkkuviiksi on tietyssä asennossa. Ei tarvitse kovin kummoista "boxia". e. Heittäkääpäs kommenttia ajatuksesta. Kyllä noita uudempien linttanoiden ominaisuuksia voi sorvata wanhempiinkin vehkeisiin.
Mulla on Oldsissa kylläkin vain vilkkuun kytketty kääntymisvalo. -Näkyy tuossa puskurin vieressä. Mekaanikkoni velttoilevat, taitavat olla ns. linssiluteita....