Tuollainen vastaavanlainen Datsun 1600 sss vm. -71 oli eka linttana. Oli ruosteen / vaaleanvihreän värinen mutta laitatin uuden maalipinnan. Värinumeron sai Koskenkorvasta (013). Nooh tuo oli nyt sattumaa mutta oli sellainen tummanpunainen ja jonkin aikaa todella siisti ennen kuin ruoste taas pukkasi maalipinnan läpi. Vissiin huonosti tehty pohjatyö. Harmi ettei tullut otettua ensimmäistäkään kuvaa.
Naapurista sai lainata talveksi apulantasäkkejä peräkonttiin lisäpainoksi että kevytperäinen ^ sai lisäpitoa. Kyllä maalla oli mukavaa. Mesessä (-91) on perässä kitkalukko ja alle 40 Km/h toimiva asd - lukko. Jotain vikaa ollut siinä muttei haittaa kun tuo ed. mainittu kitkahomma toimii ok. Tuliterät nastarattaat alla niin ei ole heti jumissa kun sataa pari lumihiutaletta.
Yleensä reissatessa oli takapenkkikin täynnä joten siitä apua painonjakaumaan. Ja jos jumiin jäi niin pukkasi vähän, tollanen kottero ei paljoa paina.
Allright. Laitelkaapas juttuja ensimmäisistä ajovehkeistä, aina mukavaa lueskella kuinka matka alkoi ratin takana.
Oma autoilu-urani kestänyt vain reilut 10 vuotta ja en valitettavasti ole omistanut vielä takavetoista autoa. On noita tullut kyllä ajettua useampia, sekä kevyellä että raskaalla puolella. Tavoitteenani on omistaa edes jossain vaiheessa joku amerikanrauta kunnon koneella, takavetoinen auto sekä jousitettu auto (hyde). Viimeisin noista jo toteutunut, seuraavaksi olisi tarkoitus toteuttaa tuo ameriikanrauta kunhan vain saisi rahat kasaan. Monet jenkkiautot myös takavetoisia niin menisi sekin samalla.
Wanha heittää että on Saab hiukka tuunattu.... -Äääh, en lukenut loppuun, täällähän oli jatkoa ja oikea vastauskin!
Tuolla edellisillä sivuilla on jo yhden auton (ensimmäisen ja viimeisen) elämänkerta.Matka alkoi hyvin ja loppui romuksi myymiseen.
Laite oli 50-luvun ItäSaksalainen huippupirssi eli IFa F 9 , testiajossa yhden kylmän talven jolloin sen lämmityslaitetta oli helppo kirota , keväällä tinanapit poistivat kilvet turhina painolaisteina ja siihen päättyi se kaahailu , etuveto ja käsijarrukäännöksiä kesärenkailla
Joo ja myytiin Donau merkkisinä Mistä päästäänkin todelliseen harvinaisuuteen ja sen tarinaan Juttujen mukaan tuo oli alkuperinen Her Hitler jota värkättiin vähän jokapuolella , viimeisimmät Suomeen tuodut vuonna 80 ? Mexicossa Mutta toisen tarinan mukaan kuplaa rakennetaan edelleenkin suuressa Brasilian maassa jossa sikäläiset tekniikan ihmelapset ovat säätäneet ne liikkumaan sokeriruoko viinalla eli rommilla , toisaalta matalapuriste biopolttomoottorit tarvitsisivat turbon oli kompressorin , Tietokoneissahan puhutaan jatkuvasti turboista ja kiihdytyksistä mutta kompurat ovat unhoitettua teknologiaa
Tuollainen kuvatus löytyi luurista. En muistanut edes napanneeni. Tuli käytyä syyskuussa entisellä kotipaikalla Keski-Suomessa. Kovin oli kesäinen ilmanala. Töissä näkee noita linttoja mutta ovat kyllä niin loppunpoljettuja ettei kehtaa edes Afrikkaan niitä takseiksi kuvitella. Jotkut asiakkaat siitä huolimatta joka stanan vuosi laittavat katsastuskunnostukseen tonnin rahnaa. Ei voi järjellä selittää sellaistakaan. Onneksi tuo ei ole päässyt ruostumaan eli matka jatkuu. vm 1991, 268000km.
Mahtaa olla trooppinen fiilis kun tuon värinen kulkupeli makaa 25 asteen helteessä sen työpäivän ajan . No tuosta varmaan löytyy kylmäkone niin saa viileäksi. Minnes on tähtäin keulalta kadonnut? Ovat ainakin väyrysessä katoavaa tavaraa, tuttu joutunut hankkimaan uuden jo kolmesti. Edit: Onko tuos siis mustan vai harmaan värinen auto? Harmaa muutaman asteen vilpoisempi.