Thanks maan. Tuolla on kuitenkin luonnetta eli sillä voi mummokin ajella kauppareissut mutta tarvittaessa lähtee kuin nappi housuista. Teho voi olla myöskin turvallisuutta eli ei jäädä joogaamaan rekan vierelle kaksikaistaisella tiellä. Mennään kuten prätkällä hops ohi vain ja tilanteesta pois. Kaahaamiset jätän muille mutta reservi on mukava jos sitä löytyy. Hieman on kokeiltu kuinka kiekkamittari hyppää n. 8000 rpm ja nakkaa isompaa pykälää ja taas mennään... nämä toki suljetulla tieosuudella. Atm. 230 hp mutta haaveissa on remmiahdin tuohon koska annan lintalle jatkoaikaa. Ok koppa kuitenkin. Sellaisenkin sain kuulla että jakoketjun ohjari oli pettänyt ja you know... venttiilit vihduiksi... Silloin kun hommasin niin uusi vesipumppu, laturi ja edellämainitut seikat niin eipähän tule puun takaa nämä laitettavaksi heti. Juu. Viha- ja rakkaussuhde peltilehmään on. Tuollaiset henkilöityvät. Sama se näille uusille, pitää lukea persiistä mikä se on.
Ei ole ilmastointia. Nappia painamalla ikkunat avautuvat... Lähiössä tuppaavat nappaavan tähden keulalta. Kerran olen ostanut KL - varaosaliikkeestä tähtäimen mutta joku harakka sen vei mennessään. Jou jou, prkl jotkut ovat kiiltävän perään. Tämä ei ole oikein täysin musta eikä harmaa, nyt justiinsa en lähde hakemaan värikoodia. E300 - 24V Google on ystäväsi. "Kellotus" on ryökäleelle mielessä, olen aika samalla aaltopituudella tuon kanssa kun näitä hommia on tehty jo aika kauan... Ei rikota mutta kutitellaan. sorry tuplaviestistä.
Samallahan tuohon ilmastoinnin laitat kun remminkin , tuohon aikaan kun konehuoneessa oli tilaa tehdäkin jotain. Ei kai tuohon muuta vikaa tule kuin ruoste jos suolavesissä joudut ajamaan. Saakos udella onko tuo mese manuaalilaatikolla? Kyllä sitä vielä 90-luvulla osattiin ketjukoneet tehdä. Nykyään nuo eivät kestä edes 100tkm vaikka ketjun pitäisi olla ikuinen.
@Zhark 4 - pykäläisellä automaatilla on tuo. (Standard / Economy kytkimellä jolla lähinnä loodassa vaihtoväli muuttuu, vaihtaa aikaisemmin isommalle ja saattaa hieman siten säästää bensaa ) Aikoinaan tuotu Saksasta Lapphiin Kemijärvelle ja sittemmin Rovaniemelle. Täällä ei suola eikä meri-ilmasto ole ongelma. Uudemmissa Meseissä on ollut probleemia kun jakoketju on venynyt ja venttilien ajoitukset sitä kautta persiillään. Olen muutaman ketjun vaihtanut. Toinen homma olisi tietenkin "portata" kansi ja laitattaa isommat venttiilit ja suuttimet vaihtoon +pakoputkisto kuosiin. Sellaista AMG viritystä... En ole varma onko mulla tuossa tuplarullaketju nokille vai onko se dieseleiden juttu ainoastaan. Uudemmissa on mikkihiiri ketjua niin se on tosiaan 100 tkm ja ajoitukset ketuillaan. Ainakin 203 mallisissa joissa on 180 kompessorimasiina.
Ai meselläkin ketjut paukkuu. En ole kovin perillä noista mersun koneista saati tekniikasta. Pösöissä, bemareissa ja VAGeissa nuo ketjut hajoilevat ainakin hyvään tahtiin. Taitaa tuota THP-konetta olla käytössä joissakin mineissäkin. Kai tuo mesen laatikon economy homma on vähän sama kun meikäläisen ekassa toyotassa. Siinä oli economy valo mikä reagoi kaasupolkimen asentoon, kevyellä kaasulla näytti vihreää, talla pohjassa punaista. Harvoin sitä muuten ajetaan talla pohjassa kuin kiihdyttäessä joten mikä lie ollut tuon mittarin tarkoitus, tuskin ainakaan kulutusta vähentävä.
heh Kyllä tuo vastaa kaasuun sillä tavalla tosiaan eri moodissa että toisessa asennossa vaihtaa nopiammin isommalle. Ei tämä ole pelkkään alipaineeseen sidottua mikä noissa Toyota-merkkisissä aikoinaan oli mittarinäytössä. Ärhäkkäämpi on standard-asennossa eli käytännössä pitää pykälää päällä pitempään kuin toisessa katkaisijan asennossa. Oikeastaan kun innostuu polkaisemaan niin eroa on huomattavan paljon eli kiekat nousevat ylemmäs aika lailla. Voisi kuvitella että systeemi toimii. Se kick-down asia erikseen... silloin käsketään. Perä huutaa, kesärenkaitten hommaaminen, hieman on laittamista mutta tuolla on niin luonnetta että menköön jatkoon. Annan sen sitten joku päivä tyttärelle. Nooh täysi akka mutta arvostaa näitä vehkeitä enemmän kuin kuttaperkkaa.
Luetun ymmärtämisessä näköjään ongelmia allekirjoittaneella, noh sattuuhan näitä. Toimiikos tuo economy paremmin talvella, estää sutimista yms. kuin standard? Väyrysellä joskus ajelin pätkän ja siinä oli kanssa 4-lovinen laatikko ja myöskin joku tuollainen winter-mode. Koskakohan saadaan henkilöautoihin järkevämpää peruutusvaihdetta? Ei onnistu kytkin ylhäällä peruuttaminen noilla. Kuorma-autoissahan tuo toimii, toisaalta siellä ne kytkimetkin vaihtoineen päivineen hiukan eri hintaisia niin ei niitä sovi samalla tavalla kuluttaa.
Pitihä se tänne raapustaa jotakin, kun näin topikin ja vanha sotaratsu lähtee kohta vaihtoon ja vähän suru puserossa. Skoda superb 1.8 TSI DSG 2009 sedani kaikilla herkuilla lähtee vaihtoon ku duunista tulee bilika alle. Annettiin noin 30 k raja, ni sihen haarukkaan osu kaikilla herkuilla Toyotan uus C-HR hybridi ja kävinki koeajamassa tän bilikan. Olihan se pirun hyvä ajeltava ja ajotuntuma oli aika lähelle superbia, ni siks halusinkin sen sitten. Firmalla politiikka on niin et voi itte valita minkä bilikan alle haluaa kuhan budjetti pysyy kurissa suunnilleen. Omaan silmään toi Toitsu teki kyllä vaikutuksen. On niin pirun nätti kulkine ja kun ei perhettäkään ole, niin tilatkin piisaa hyvin. Tämmöstä tässä ei mulla muuta ku pikku hönöissä vaan superbia aloin miettii, et onhan seki pirun hyvä bilika vetää potka ojossa..
Lähtee kakkosvaihteella liikkeelle. Edelleen kitkalukko perässä uusilla rattailla ei tee ongelmaa. Tuossa on jotenkin kummallinen geometria persiissä eli pitoa on vaikka naapurille jakaa. Väyrysissä on jo ns. sähkötoiminen automaattilaatikko eli on hieman hienostuneempi. Sitä kautta enemmän ongelmaa myöskin. Vaihteistoöljy saattaa kulkeutua liittimen läpi ja kiipeää johtosarjaa pitkin jopa ohjausyksikölle asti. Kyllä, nähty on. Sitten boxi paikalliselle Sercapille joka noita korjailee. e. Väyrysissä taisi jo olla luistonestosysteemi joka pudottelee kaasuläppää pienemmälle mikäli rattaat potkivat tyhjää. Hakee sitä kautta pitoa jos kuski ei hokaa asiaa. Risteyksen ylittäminen ylämäkeen kestää melkein valovuoden tai ainakin tuntuu siltä. Pitää työntää kojelaudasta eteenpäin vaikkei se mitään autakkaan. View: https://www.youtube.com/watch?v=BvnDqnCfsnU
Nooh, suunnitelmiin tuli muutoksia, ja lopputulema onkin sitten tuossa Siellä se, kotoa reilun 10km päässä nököttää tutun kotipihassa, ja odottelee lieviä muutoksia tulevaksi kohdalleen
Silloin kun tuon puoli vuotta sitten ostin isältä, niin en paljoa väristä pahastunut kun 200e maksoin siitä Maalauksen isä oli joskus tylsyyksissään hoitanut sitten: itse Tiedä sitten korjailiko ruosteita sillä maalikerroksella, kilikolia tuohon pitäisi silti nyt ostaa lisää uutta väriä ajatellen
Voiskohan joku automiäs selittää uusavuttomalle ajovaloista. Alla on tommonen siisti sivikki 8th gen ja ihmettelen valojen toimintaa. Valot on "auto" tilassa, ja päiväsaikaan ajaessa ajovalojen merkkivalo (vihreä kirkkoveneen näköinen) välillä sammuu ja välillä syttyy, näennäisen satunnaisesti. Pimeällä ajaessa se on aina päällä. Mikä ja miksi tämä tällainen funktionaalisuus on?
Eli kun kirkkovene palaa niin tulee jotkut lisävalot päälle? Mitkä sillon palaa jos se merkkivalo ei ole päällä? Ei ne pimeänä ole koskaan edit, ja jos laitan manuaalisesti ajovalot asentoon "kirkkovene" niin ajovalot on himmeämmät, kuin "auto" asetuksella jos merkkivalo ei ole päällä
Itsellä Civic vm. -15. Siinä on erikseen parkkivalojen ja lähivalojen (+kaukov.) merkkivalot mistä näkee mitkä on päällä. Silloin on päällä parkkivalot (edessä & takana ><). Lisäys: Myös päivänvaloja himmennetään (ajovalot ei pala ollenkaan), jos olet laittanut manuaalisesti päälle ><.