1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autokoulu

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by teme2, Mar 29, 2007.

1. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Asdasdaåoialdsknv. Ja sitten vielä fölaisqjaåiosjg. Opettaja oli sitä mieltä että pitää ottaa vielä pari tuntia (huomenna&ylihuomenna) kun evotin pari risteystä väistämissääntöjen puolelta. Inssi on maanantaina (13.8). Hyvä minä.

2. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    \o/ Tulin kirjoittamaan saman asian kaksi kertaa, en huomannut edellistä viestiä. Ku kirjanmerkki viskasi tuolle edelliselle sivulle.

Last edited: Aug 8, 2007
  3. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    edellisessä inssissä oli vähän ihme tilanne kun oli semmoinen juttu että mulla oli kolmio ja oikealta tuleva auto ei tullutkaan, vaan jäi seisomaan paikoilleen vaikka minä pysähdyin, niin minä vaan jatkoin matkaa kun se ei halunnutkaan tulla.

^tosta toi inssi äijä vähän huomautti että olis pitänyt odottaa että se oikealta tuleva auto menee ensin.

4. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    joo, huomenna olisi se inssi, niin jännittää taas hieman ja se olisi aika pakko päästä nyt läpi.

5. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    JÄÄTYY ;) !!!! Heheeee... Ei vaan, otat vaan rauhassa, hyvin se menee :)

6. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    OK. Kiitos!

Onko teillä muuten kokemuksia Helsingissä aleksis kivenkadun tutvoista?

Last edited: Aug 9, 2007
  7. eftu

eftu Regular member

Trophy Points:
    26
    Kirjalliseen ei pidä mennä liian ylimielisellä "Minähän osaan kaiken!"-tyylillä. Kyllä se hyvin menee, kun on vain huolellinen. Kyllä siinä toki jännittää väkisinkin, mutta alussa saa tehdä pari harjoituskysymystä jos tahtoo. Kysymykset ovat välillä hämääviä, mutta niihin löytyy vain yksi vastausvaihtoehto.

Inssin ajoin Turussa vaille puoli vuotta sitten. Pelkääjän paikalla istunut nainen oli hieman omituinen. Hän laittoi aurinkolasit päähän ja istui koko ajon paikoillaan vilkaisemattakaan minuun - silti hän huomasi pienimmätkin virheeni.

Sinänsä inssi ei ollut vaikea: Minulta kysyttiin tiedänkö missä on Turun Kinopalatsi. Kun vastasin tietäväni minun käskettiin ajaa sinne. Sieltä jatkettiin poliisiasemalle vaaralliseen risteykseen, josta ajokoulussa oli varoitettu. Yhteensä ajo kesti noin 15 minuuttia.

Kolme keskisuurta virhettä tuli (kaistanvaihdoissa, liikennevalojen kevyen liikenteen arvioinnissa ja liian suuresta kääntymisnopeudesta mutkissa). Eipä se paljon haitannut ja läpi pääsin.

8. TeleHell

TeleHell Regular member

Trophy Points:
    26
    No kyllä minä vaan aikanani menin tuolla asenteella :D. Yksi virhe tuli sen asenteen takia ;(

Edit; ja se virhe oli kuvassa, jossa oli kaistaviivapiirtäjäkonesysteemi keskellä tietä, ja kysyttiin saako ohittaa (vastaan tuli autoja, eikä normaalisti saa ohittaa oikealta puolelta), vastasin ettei saa, vaikka sen saa, siitä huolimatta, että se olisi normaalitapauksessa kielletty.

Last edited: Aug 9, 2007
  9. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Aug 10, 2007
  10. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Tällä kertaa ope sanoi että on epävarmuutta tai jotain. Otin vapaaehtoisesti yhden tunnin huomiseksi (joo-o, se on lauantai) ja maanantaina on joka tapauksessa inssi.

11. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    tsemppiä sulle, toivottavasti tutvo ei ole mikään pulkunnussija tai nipottaja, niinkuin mulla oli.

12. mkmikko

mkmikko Regular member

Trophy Points:
    26
    Mul on sitten asiat hyvin kun oon 16v ja osaan ajaa autoo ihan kunnolla ja voin ajaa millon ite huvittaa tol vanhal peltoautolla. Autokoulu ei jännitä yhtää ja luulen et vaikenta on teoriakoe. Olen myös kuullu että autokoulun opettajat yrittävät koijata inssiläisiä laittamalla heidät kaikkein vaikeimpiin ja epäselvimpiin ryhmittymiskohtiin kaupungissa.

13. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo, läpihän se nyt sitten meni! =) Muuan pikkuvirhe tuli ei mitään vakavaa. Plussat sain keyen liikenteen huomioimisesta.

Meilläkin on peltoautoja ollu jos kuinka monta, sillä ei ole juuri mitään merkitystä autokoulun kannalta koska on ihan eri asia ajella sääntöjen kera. :)

Jos inssiukko (sitä varmaan tarkotit vaikka puhuit autokoulu-ukosta?) ajattaa vaikeimmat maholliset paikat niin ne on sitten tärkeä ko. kaupungissa osata tai inssi on pilkun*******. Kaikki vaikeimmat paikat ajellaan kyllä varmasti ajotunneilla.

14. mkmikko

mkmikko Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo inssimiestä meinasin just. Onhan se tärkeetä, että vaikeat paikat mennään läpi jotta ne osattaisiin sitten oikeassa tilanteessa ilman pahempaa törttöilyä :D

15. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    no onneks olkoon.

16. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Tattista.

En ois varmasti totakaa inssiä läpässy jos mulla ois ollu tommone pilkunviilaaja kuin sinulla kuulostaa olevan.

Onnea seuraavan yritykseen!

17. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    Kiitoksia!

eilenkin se oli tosi lähellä etten vetänyt sitä tutvoa turpaan, kun vitutti, niin paljon kun se sanoi hylätty ja ruksas sen siihen lappuun.

^^en viittinyt kun olis vaan tullut lisää vaikeuksia.

18. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Voi kiitos, sitä tarvitsen. Argh. Kumminkin mokaan siinä ja hylkäys tulee. Ääh.

19. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Tuossa yksi syy pilkkujen viilaamiseen, ei ne tahallaan sitä tee.
    Tuossakin tapauksessa yksi tärkeimmistä perusasioista jäänyt johonkin autokoulun penkille.
    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...eet+norjalaiset+ovat+toipumassa/1135229433299

Ja edelleen koittakaa ottaa rauhallisesti kyllä se siintä.

20. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    No jes. sain sen läpi kuitenkin. \o/ Kaksi virhettä oli, kiihdytyksessä tuli vähän ylinopeutta ja kaistanvaihdossa jäi vilkku päälle. Vilkun kohdalla olin varma että hylätty tulee mut eipä tullu. Nyt onnellinen.

Tätäkin kirjotan koulusta puhelimellani (Nokia 9500). Jeh.

Share This Page