Ei edes tarvita. Yhdet RCA:t riittää. Ne voi haaroittaa niin moneksi kuin haluaa ja äänenpainotkin saa kohdilleen vahvistimesta säätämällä... Sanoppa missä kohdin näistä olisi hyötyä? Soitin ja etuaste kun ovat samassa paikassa...
-Optiset signaalikaapelit ei ota häiriöitä ympäristöstä. -Yhdellä kaapelilla voi siirtää soittimesta takakontin vahvistinpatterille useita kanavia esim.DVD surround audiot. -Digitaalinen signaali ei muutenkaan vääristyisi kuten analoginen signaali siirtokanavassa.
Millaisilla jutuilla toi haaroitetaan? Onko äänenlaadussa ja laitteiden kästävyydessä eroa, jos laittaa haaroittamalla yhden esim. kolmeksi RCA-linjalähdöksi kuin laittaa CD-soittimen jossa on valmiina kolme RCA-linjalähtöä.
Selkis Riippuu siitä,että minkä tehoisen vahvistimen ja subbarin hommaat. Jos vahvari ja subbari olis esim 1000wattiset ja virtajohdot olis todella ohuet niin nehän sulaisivat... Elikkä johtojen paksuudet(tehon kesto) sen mukaan minkä tehoinen vahvari on! Korjatkaa jos väärässä! Jos vanhat soivat hyvin eikä ääni rupea särkemään kun laittaa volaa, niin eiköhän nekin kelpaa.Ihan itsestäsi kiinni miten hyvin haluat autosi soivan! CD-soittimen teholla nyt ei niin suurta merkitystä ole, kaikkihan ne taitavat olla jotain 4*45 tai 4*50 wattia. Tossahan olis aika halpa subbari+kotelo+vahvistin yhdistelmä halvalla. Kaverilla ainakin toiminu toi vahvistin hyvin. Mitähän meinasit laittaa siihen vahvistimeen kiinni?? Pelkän subbarin? Silloin tarvitset vain sen yhden rca-pariliittimen!
tohon sitten vissiin käy joku 1000 watin asennussarja. tarvitsenko minä vaan noi? pitää sitten kesällä ostaa kun rahaa saan.
Käyhän siihen,mutta taitaa olla vähän turhan jytyä tavaraa Tommonen max 250Wattinenkin käy kun tosta vahvarista et saa enempää kuin 200W sillattuna. Noillahan sitä luulis pärjäävän
Täyttä paskaa mutta jos riittää että jotain kuuluu niin sitten voi miettiä tuotakin... No eka pitääkin paikkaansa. Mutta pointti on vieläkin sama. Siirrät äänet vahvistimen pääteasteilta etu asteille. Et ohjelma lähteeltä vahvistimelle. Melkoisia ongelmia kun halutaan säätää vahvistimien tehoja ja sen lisäksi joudutaan tekemään turhia D/A ja A/D muunnoksia jotka selkeästi heikentää ääntä. Ja yhdellä letkulla ei siltikään päästä juurikaan mitenkään...
No se vahvistin ainakin on toiminut hyvin !! Tuskin nyt tuolla hinnalla mitään huippua saakaan. Teme2 ei ole kertonut mitään summaa paljonko rahaa se meinaa noihin laitteisiin polttaa... Ja kyllähän noihinkin sitä saa menemään! Kyllähän tollakin subilla teinipopit popittaa ja varmaan peruskäytössä ihan kohtuullinen. Tässä tuskin ollaan mitään huippu tuning tason vehkeitä hakemassa?
taidan laittaa autoon supparin ja vahvistimen ja tietenkin kajarit ja cd-soittimet. kajarit ja cd-soitin ovat valmiina jos ne käy. Millainen toi rca-pariliittin on? eikö kajareiden, cd-soittimen ja supparin watti määrällä ole valiä kun valitaan asennus sarjaa (vain vahvistimen watti määrällä on väliä, ninkö?).
Siis on niitä muitakin vehkeitä kuin huippuja ja paskoja. SPL pro:n vehkeet ovat kuitenkin selkeästi sieltä huonoimmasta päästä. Monenlaista mahtuu väliin. Tarkoitin yksiä liittimiä eli oikeaa ja vasenta kanavaa. Ja tähän toimintaan tarvitaan RCA-haaroitin. Yksi johto sisään ja kaksi ulos. Vain vahvistimen tehoilla on merkitystä. Ja koska nuo johdot tarvii ostaa vain kerran niin itse en lähtisi niissä kitsastelemaan. Joku 15-16mm on virtajohdoksi hyvää niin jää sitä päivitys varaakin.
onko kaiuttimien watti määrällä väliä, kun laittaa autoon vahvistimen ja supparin. (eli voikohan nykyiset kajarit laittaa, ettei uusia kajareita tarvitse ostaa.) no katsotaan sitten kesällä uudestaan kun ostan ainakin supparin, asennussarjan, vahvistimen ja ehkä uuden cd-soittimen (jos nykyisessä ei ole RCA-linjaliittimiä) ja rahaa saan.
Elikkäs konoaisuudessaan tarvitset vaikka 4 kanavaisen vahvistimen (esim. SPL Dynamics S-2604) joista 2 kanavaa sillataan subbarille ja sitten ne kaksi jää etupään erillissarjalle. sitten tarvitset subbarin (esim. Hertz HX 250) soittimen joissa mielellään 2xrca (esim. Pioneer DEH-P40MP) ja sitten 2tie erillissarjan kaijutinpaikoista ja asennusmahdollisuuksista riippuen (esim. Peerless D6) ja on hyvä olla myös konkka (esim. SPL Dynamics DPC-1000) virtakaapelia akulta vahvistemelle, maakaapelia auton rungosta vahvistimelle... virta ja maajohot mielellään ainakin 25mm2. herätejohto mikä tulee soittimelta vahvistimelle, kaiutinjohtoa ja kaksi paria rca piuhaa. myöskin subbarille oikeankokonen kotelo. noidenki tavaroiden hinta kipuaa jo siihe 1000e pintaan, mutta ainakin musiikkipuoli autossa paranisi iha mukavasti näin alkuun. tuolta kannattaa kysellä sitten lisää kun olet hommaamassa.. http://www.powerset.fi/autohifi/index.htm niin ja suosittelen ettet laita ollenkaan taakse kaikattimia. usko pois, niin on parempi. varsinkin jos hattuhyllylle niitä oot pistämässä. ja sitten ne watit niissä kaijuttimissa on tehonkestoja eikä niistä sen kummemmin kannata välittää, sama koskee soittimen tehoja ku ei ne oikiasti anna ku ehkä 14 wrms.
Mitä mieltä onunen on tästä: http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=4678 ja tästä: http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=4827 + sitten joku asennussarja Sopivatko nuo yhteen. edit: ajattelen laittaa kajarit hattuhyllylle ja etu oviin(eikai haittaakaan ole?).
En suosittele ainakaan tuota subbaria ja vahvistinta, tollaset paketit ei oo kovin laadukkaita varsinkaan SPL Pro ja kyllä tuo soitin asiansa ajaa kun siihen hommaat hommaat tämän http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=4727 että saat vahvistimen sen perään ja noilla mukana olevilla kaijuttimilla nakkaat vaikka vesilintua. helpoin tapa on 4-kanavainen vahvistin, suppari ja erillissarja. ja esim.vahvistinta ja soitinta kannattee kattella käytettynä? sanoppa hintahaarukkaa vehkeille? ja tuo että vaikka hattuhyllylle laittaa ne 6x9 niin omasta mielestäni se sotkee aikalailla yleiskuvaa musiikissa.. parempi on kun eteen vain laitat erillissarjan. kyllä siitä riittää ääntä takapenkkiläisillekki..
No takana olevat kaiuttimet kyllä sotkevat stereokuvaa. Mutta erittäin usein ne ovat suositeltavia. Jos siellä takana haluaa edes saada jotain selvää musiikista ja kuulla jotain niin vaatiihan se ne kaiuttimet taakse. Se taas on ihan eri juttu jos rakentaa systeemin AINOASTAAN etupenkkiläisiä varten.