Ei sillä subbarin koolla niin merkitystä, kyllä se 15" subikin napakka voi olla, siihen kun vaikuttaa niin moni asia ja jos ihminen ei vehkeitä osaa asentaa niin ei äänenlaadultakaan voi huikeita odottaa.. Ja tuo 1000w kajarit niin sehän on tehonkesto, koska eihän kajarit tehoa yleensä tuota, vai olenko väärässä? ja eipä se juuri siihen vaikuta kuinka lujaa se soi tietyllä vahvistinteholla ne on nämä herkkyydet sun muut sitten eriasia.. tuossa kaiutinsetin valinnassa olet aivan oikeassa. kaikattimet sen mukaan mitä kuuntelee. Ja jos innostusta löytyy kannattaa autoa vaimentaa esim. vibroplastilla, koska sillä on todella iso vaikutus äänenlaatuun ja saa esiin mystisiä äänialueita, bassosta tulee paljon tarkempaa ja musiikki kuuluu kovempaa kun se ei karkaile..
joo mutta mulla on nyt hattuhyllyllä jotkut jenssen 6X9 kajarit eli ne kajari paikat on tehty 6X9 kajareille.
testaa miten ne jenssenit kuuluu siel takana sitte jos ei miellytä niin nakkaa ne sitten pois ja laita vaikka takaoviin joku erkkasarja tai koaksiaalisarja tuomaan tilantuntua jos takana kerran kaiuttimet pitää olla...
Oon olettanut että autosta tulee amis auto eli mitä isompi subi sen parempi, no joo kuiteski... Jos tosiaan ei ne vanhat 6x9" soi hyvin nii osta vaikka tällaset: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_23_95&products_id=976 ...tai jotkut muut rahapussille sopivat. Itse käytän mieluummin erillissarjoja ku 6x9" ja sen takia niitä epähuomiossa sulle tyrkytin. Toi 1000w homma on siis tosiaan se MAX tehon kesto ja onhan sillä merkitystä mitä tehoa ne kaiuttimet kestää jos on joku todella hyvä vahvistin mutta herkkyydellä on tosiaan myös merkitystä ym.
Joo eteen suosittelen jotain erillissarjaa ja taakse sitten mieltymyksen mukaan joko erillissarja tai 6x9 kaiuttimet. Se on sitten soittimesta kiinni riittääkö tehot vai tarvitaanko näille vielä erillisvahvistin. Ja jos haluaa vain pientä basson lisäystä sekä säästää tavaratilaa ja rahaa niin kannattaa harkita myös jotain pientä aktiivibassoa, esim. 8" aktiivibasso . Yleensä uudempiin vahvistimiin ja tähänkin aktiivibassoon saa sekä RCA että kaiutin sisääntulot.
Joo jonkinmoinen amis auto on tulossa. Täytyy sitten katsoa kesällä enemmän jos oon astamassa vahvistinta ja subbaria, kun rahaa saan ja jos rahat riittävät auto vakuutuksen (Huom. bonukset on 0 prosentissa kun vasta oon ottanut auton omiin nimiin ja siihen vakuutuksen) ja auton loppuun maksamisen jälkeen.
Paitsi että sillä tehonkestolla ei ole mitään merkitystä muuta kuin subbareilla joilla pyritään saamaan kunnolla painetta. Se on loppukäteen ihan sama mikä se on. Riippuu tietty mitä hakee mutta äänenlaadun kannalta en laittaisi 15" subia vaikka hyviä sellaisia olen kuullutkin. Mutta sitten jos haetaan painetta niin 15" on aikas mukava Noita en edes kutsuisi autokäytössä subbareiksi. Vaan midbassojahan nuo selkeästi on. Varsinkin jos jostain 8" elementistä puhutaan sillä ajossa taustamelu kyllä hukuttaa tuon kokoisista elementeistä kokonaan matalat äänet pois...
kyllä sillä 10" saa jo melua aikaa kun hyvin vehkeet asentaa ja vaimennukset kunnossa, mutta tuo 8" alkaa olee jo pikkunen mut etusubiksi iha hyvänkokonen... eipä tuon kokoluokan elementeillä painekisoja kyllä mennä voittamaan mutta pieneen hifistelyyn iha passelit
onko noilla mitään muuta eroa kuin ulkonäkö: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_132&products_id=5290 tai http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_132_142&products_id=5289 Jomman kumman noista ehkä ostan, kun on kaksi RCA-linjalähtöä. Pitääkö soittimessa olla 4-kanava vahvistinliitäntä, jos laittaa 4 kanavaisen vahvarin ja subbarin, kuten tässä on: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_132_142&products_id=5056
Erona ei taida tosiaan olla kuin ulkonäkö, ainakin molemmat 2007 vuoden soittimia niin ei kai ne mitään erikoista laittas toiseen jos saman hintasiakin on. Et tarvi soittimees 4-kanava vahvistinliitäntää kun et kahta vahvaria käytä. Homma toimii jo ihan soittimella missä on yksi RCA-linjalähtöpari kun on yksi vahvistin. Jotenkas jos vanha cd soitin miellyttää silmää ja siitä löytyy RCA-linjalähtöpari niin ei sun perjaatteessa tarvi uutta soitinta ostaa. Säästyy nekin rahat jonkin muuhun. Mut ihan miten ite tykkää...
Jos on muuten tarkoitus vähänkin enemmän panostaa tuohon äänentoistoon niin jättäisin kyllä suosiolla nuo 100€ soittimet hyllyyn. Kyllä sekin on tärkeää tuossa kokonaisuudessa että soittimessa on hyvä ääniprosessori, jota suuresti epäilen noista malleista. Esim equalisaattori on hyvä olla.
Ja hommahan ei mene näin. Jos sinulla on esim. nelikanava vahvistin niin se takuulla tarvii kahdet rca-liittimet.
Eli tämähän käy mulle vallanmainiosta: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_132_142&products_id=5289 niin jos mulla on subbari ja 4-kanavainen vahvari, niin tarviiko mulla olla cd-soittimessa myös subi RCA-linjalähtö vai riittääkö Kahdet RCA-linjalähtö (etu ja taka).
juu kyllähän se käy. eipä se kummonen soitin ole mutta ku minibudjetilla liikkeellä niin asiansa soittimena ajaa.. eli soitin on päätetty.. mikä seuraavaksi?
ton vahvarin ja subbarin minä ehkäpä päätän sitten kesällä kun rahaa saan ja jos rahat riittävät, että ostanko BLAUPUNKT merkkistä laitetta vai mitä.
Tuolla kommentilla pitäisi kyllä saada jo jonkinlainen palkinto... Mietippä nyt vaikka aluksi sata kertaa että jos haaroitat yhdet lähdöt niin vietkö sille vahvarille kahdet vai neljät rca-johdot! Vastaus voi yllättää... Ja tyyliin kyllähän sää voit hengittää vedessä kun hommaat sukelluslaitteet tyyliset kommentit voisi jättää kokonaan pois tältä foorumilta...
Kuva saattanee hahmottaa mitä yritän tarkoittaa: Tätä tarkoitan RCA-linjalähtöparilla selventääkseni ehkä hieman asiaa teme2:lle, toivottavasti...
Ja vielä se yrittää säilyttää kasvonsa ja selitellä juttuaan. Laitetaanpa vielä kerran lainaus sinun tekstistä Ja nyt otetaan viisikanava vahvistin. Meinasitko vielä lisäillä siihen piirustukseen lisää letkuja?!? Ja se ei ole sama juttu että soittimelta vedetään yhdet lähdöt ja haaroitetaan vai tuodaanko kahdet erilliset. Eli ylimääräiset nokkeluudet pois...
Kyse oli siis siitä että ostaako teme2 uuden soittimen missä olisi 2kpl RCA-linjalähtöparia vai käyttää vanhaa missä on luultavasti vain yksi RCA-linjalähtöpari tai jotenki näin, no kuitenki annoin vaihtoehdoksi että jos on vaan toi yksi RCA-linjalähtöpari niin haarottaisi sen vahvistimeensa (4-kanavaisista vaan puhuttu, ei 5) ja säästäisi sitä rahaa johonki muuhun jos niin haluaa. Mitäs muuta viellä...