ZoneAlarm > Program Control > Programs P2p-ohjelman rivillä pitää olla kaikissa neljässä kohtaa vihreä ruksi. http://img231.imageshack.us/img231/3738/zonealarm1rx4.jpg
Silloin olet muuttanut ZoneAlarmin jotain muita asetuksia. ZoneAlarmin oletusasetuksilla p2p-ohjelmat toimii (kunhan p2p-ohjelmassa on noi neljät vihreät ruksit). Poista ZoneAlarm käytöstä ja välittömästi laita Windowsin palomuuri päälle ja testaa toimiiko p2p-ohjelmat. Windowsin palomuurin asetuksista on tarkistettava että p2p-ohjelman nimen edessä on ruksi. http://img138.imageshack.us/img138/8504/palomuuriif3.jpg Jos p2p-ohjelmat toimii niin vika oli ZoneAlarmin asetuksissa. Älä mene muuttamaan ZoneAlarmin asetuksia (jos et ymmärrä niitä) vaan poista sen asennus ja sitten asenna se uudestaan.
En voi laittaa windows palomuuria päälle kun en ole järjestelmänvalvoja ja mä sain jo toimimaan eli... RATKAISTU!
Ajattelin kirjotitaa tähän topikkiin kun ongelma koskee samaa asiaa. Eli kyseessä on Telewell ea510v3, ja Azureus ongelma kyseessä. Olen portforward.comin ohjeiden mukaan tehnyt kaiken, mutta vihreitä naamoja ei näy. Aluksi en päässyt tuonna laatikon asetuksiin ollenkaan, ja konekki näytti staattiseksi ip:ksi "169." alkuisen numeron, joten laitoin ohjauspaneelin tcp/ip asetuksista hakemaan tietyn ip:n. Näin pääsin tuonne asetuksiin, mutta haittaako se tällä hetkellä tuota yhteyttä? http://hyperprox.googlepages.com/NAT.PNG Ylläoleva kuva selittänee tarkemmin. Olen yrittänyt vaihtaa porttia, ja vaihtaa arvoksi "BOTH" tuloksetta. Virustorjuntapuolella palomuurina on Comodo Firewall Pro, mutten usko sen olevan esteenä yhteydelle, testattu on. Olen myös verrannut omia asetuksiani muiden esittämiin skreenshotteihin, mutta hekin ovat sitämieltä että kaikki pitäisi olla kunnossa. Kaipaisin nyt todella apua, tämän kanssa ollaan tapeltu kohta vuosi jo. Edit: http://hyperprox.googlepages.com/ipconfig.PNG tuossa vielä /ipconfig komennon tulokset.
Laita käyttiksen Internet-protokolla (TCP/IP) asetukset automaatille, jolloin pitäisi päästä TeleWellin asetuksiin osoitteella http://192.168.0.254/ Jos et pääse niin silloin modeemi on sillatussa tilassa, eikä siihen silloin tehdä porttiohjauksia. Jos TeleWell on reitittävässä NAT-tilassa niin ipconfig-komennolla näkyvä tietokoneen IP-osoite on 192.168.0.100 TeleWell TW-EA510v3 porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/597968#3614842 "Onko reititin/modeemi sillatussa vai reitittävässä tilassa?" "Azureus" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
Kun laittaa automaattisesti hakemaan, ei pääse asetuksiin, ja ipconfig näyttää: http://hyperprox.googlepages.com/command.JPG ja alas tulee "lähiverkkoyhteys: puuttuva tai vajaa", sekä ip:ksi 169 alkuinen, eikä auta NAT ongelmaan. Lisävinkkejä?
Kun laittaa automaattisesti hakemaan, ei pääse asetuksiin, ja ipconfig näyttää: http://hyperprox.googlepages.com/command.JPG ja alas tulee "lähiverkkoyhteys: puuttuva tai vajaa", sekä ip:ksi 169 alkuinen, eikä auta NAT ongelmaan. Lisävinkkejä? E: Entäs miten NATin poisotto, eli yhteyden muuttaminen siltaavaksi? Miten se onnistuu ja mitä riskejä siinä on?
Sinulla on TeleWell siltaavassa tilassa (NAT ei ole päällä), joten TeleWellin asetuksia ei tarvitse muuttaa, eli voit unohtaa modeemin porttiohjaukset. Muista laittaa käyttiksen Internet-protokolla (TCP/IP) asetukset automaatille. Katso että sinulla on Comodo Firewall Pro ohjelmasta uusin versio 3.0 versiosta. Comodon 2.4 ja ensimmäisiin 3.0 versioihin pitää tehdä p2p-ohjelmalle porttiohjaus, mutta uusinpaan 3.0.25.378 versioon ei tarvitse. Toimiiko pelkällä Windowsin palomuurilla? Sinulla näkyy olevan Baana DNA -liittymä, onko Opoy? Jos on niin liittymässä taidetaan rajoittaa p2p-ohjelmien käyttöä.
Koitin windowsin palomuurilla (jossa on sallittu ks. ohjelma ja portti), mutta vihreitä naamoja ei näy. Kun laittaa tuon ip:n hakemaan automaattisesti, kone ei näemmä löydä sitä ja heittää tuon 169 alkuisen. http://hyperprox.googlepages.com/vajaa.PNG Muilla koneilla tulee kyllä normaalisti se 19.. alkuinen, mutta tässä koneessa poikkeus. "Vajaata ja puuttuvaa " yhteysvirhettä ei tule kun määrittää tuon ip:n manuaalisesti. Comodo on uusin versio. Tietääkseni yhteys ei ole Opoy, vaan PPO. E: Ip:n uusimisessa heittää virheilmoituksen: http://hyperprox.googlepages.com/ip_osoitteen_uusiminen.PNG
Juu olen lueskellut näitä viestejä mutta tuon portforwardin neuvoman ip:n kautta ei pääse käsiksi speedstreamiini. Ideoita mikä avuksi? Tein myös ton ip testin ne on erilaiset eli NAT on PÄÄLLÄ. Millasilla ip numeroilla te speedstreaminne ronkitte? EDIT: Niin ja se speedstream osotteeksi ei myöskään päästä purkin hallinta sivulle. Voiko olla että rj45 kaapelilla on väliä? Eli onko suora vai ristiinkytketty. Nyt on suora kiinni, koska toi mukana tullut ristiinkytketty on jotenki rikki se ei toimi missää välis.
Pääsetkö ipconfig-komennolla näkyvällä "Oletusyhdyskäytävä"-osoitteellä modeemin kirjautumisikkunaan? Tai jollakin seuraavalla IP-osoitteella? http://speedstream - http://192.168.254.254 - http://10.0.0.138 (Alla oleva ohje ei toimi jos sinulla on modeemin ja tietokoneen väliin kytketty NAT-reititin.) Modeemi on reitittävässä NAT-tilassa jos ipconfig-komennolla näkyvä tietokoneen IP-osoite on: 10.0.0.0 - 10.255.255.255 (esim A-Link modeemi 10.0.0.3) 172.16.0.0 - 172.31.255.255 192.168.0.0 - 192.168.255.255 (esim TeleWell 192.168.0.100 ja Zyxel 192.168.1.33) Jos IP-osoite on joku muu, esim 84.248.36.249 niin silloin modeemi on sillatussa tilassa eikä modeemin NAT ole päällä, joten siihen ei silloin tehdä porttiohjauksia p2p-ohjelmille.