voiko joku auttaa mua mulla on A-Link RoadRunner 64 kokeilin sielt Portfowardista niin voisko joku neuvoo PLEASEE!! jos joku osaa
Minullakin on kyseinen NAT-ongelma, jota olen jo kauan yrittänyt ratkaista, eli Azureus lataa aina joko punaisella, keltaisella tai sinisellä, ja max nopeus on 3 Kt/sec ja se on todella raivostutttavaa. Käytän laajakaista finnetin yhteyttä, windows Xptä, F-securea ja palomuuri on kai XP:n oma palomuuri, voisiko joku auttaa?
mulla azureus ja aina valittaa että nat-ongelma. Palomuuri on Sygate Personal Firewall.. pitäiskö noille porteille tehä jotai ja mite?
Juu, Nattiin pitää puhkoa portteja ennenkuin homma rupee skulaamaan. Eli kerroppa modeemismalli niin tiedetään kuinka auttaa.
Netti on kanetti (Nopeus max 3000 kbps / 500 kbps) ja se laatikko on joku webstar ja sit on vielä joku D-link... En oo varma että noita tietojako halusit mut miten saan ne tiedot sit jos noi on väärät?
En pääse minäkään tonne modeemin asetuksiin, modeemi on zyxel prestige 660r-61 Katsoin sillä ipconfig /all oletusyhdyskäytävänkin mutta kun laitan sen selaimeen tulee vain että "the connection was refused when attempting to contact "
@Rhoads Katso tarkka malli siitä D-Linkistä, se on luultavasti modeemisi. @lavaamo2 Minkä sait oletusyhdyskäytäväksi tuolla komennolla?
Sulla ei oo NAT siinä modeemis edes käytös, joten turha sinne asetuksiin on edes yrittää. Eli kun NAT ei ole käytössä, mitään porttiohjauksiakaan ei silloin tehdä.
Ahaa, no en näistä nyt niin tiedä Ongelma ei edes liity tähän azureukseen, vaan yritin saada I2P ohjelmaa toimimaan ja siinä esitettiin syyksi toimimattomuudelle NAT ja palomuuri, en nyt sitten tiedä mitä tuolle palomuurille tulisi tehdä?
http://www.powertv.com/products/consumers/images/DPX100-120.jpg tommonen se on se Webstar mut sitte ku haluttii jakaa se netti 3 koneen kesken ni hankittiin se D-link.(DI-604 on kait se mun D-link) Eli mitä pitäis tehä?
@Rhoads - sinulla on WebSTAR-kaapelimodeemi ja D-Link DI-604 reititin/4-porttinen kytkin. D-Link DI-604 laitteessa on NAT (osoitteenmuutos), joten joudut tekemään siihen porttien uudelleenohjauksen (port forwarding), jotta Azureus ohjelman käyttämien porttien liikenne internetistä tulisi kotiverkon tietokoneiden sisäisten IP-osoitteiden avulla oikealle tietokoneelle. http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-604/DI-604index.htm Valise sivulta Azureus ja tee ohjeiden mukaan niin pitäisi onnistua. NAT asetuksiin on laitettava tietokoneen SISÄINEN IP-osoite jonka saat selville: ===> Käynnistä-valikko -> Suorita -> cmd -> ipconfig edit: "Static IP Address" on sama IP-osoite kuin tietokoneen sisäinen IP-osoite. Jos NAT asetuksiin laittaa ulospäin näkyvän IP-osoitteen niin homma ei pelaa. edit: portforward.com:in "Static IP Address" eli staattinen (kiinteä) IP-osoite neuvotaan laittamaan käyttiksen asetuksiin, koska IP-osoite saattaa muuttua kun kone käynnistetään uudelleen. Mutta asetusta ei tarvitse tehdä jos IP-osoite säilyy samana, esim. minulla on edelleen oletusasetus "Hae IP-osoite automaattisesti", modeemina Zyxel Prestige 660H-61 (NAT ja palomuuri päällä). Jos esim. Azureus ohjelmaa ajetaan myös kotiverkon muilla tietokoneilla, niin NAT asetuksiin on laitettava jokaiselle koneelle oma asetus, joiden porttinumerot ja sisäiset IP-osoitteet on oltava erilaisia ja myös Azureus:n asetuksissa. Jos tarvitset jonkun ohjelman asetuksiin (esim DC++) ulospäin näkyvää IP-osoitetta niin sen saat selville http://www.myip.dk/
Tuota paljon enää helpommaksi voi tehdä, valitse ohjelma listasta niin portin ohjaus tehdään kuvien kera oikein kädestä pitäen.
Voisiko joku kertoa nyt selvästi, miten saan Azureuksen toimimaan, tätä "NAT-ongelmaa" Itse en tajua asiasta paljoakaan, joten kertokaa joku selkeästi vaihe vaiheelta!!!!