Tota mä vähän ajatttelin. Rautapuolen viat ja virheet ajureissa eivät poistu formatoimalla (jos esim. samat ajurit asennetaan). Kerroin jo mitä virheilmoitus kertoo. Olin kiinnostuntut virhemerkinnöistä Tapahtumienvalvonnassa, jos vaikka siellä olisi lisää tietoa. Tässä vaiheessa ei voi sanoa muuta kuin että ehkä näyttiksen ajuri, näyttis tai muisti. Milloin vika ilmenee eli onko kone ollut pitempään päällä, jolloin voisi epäillä myös lämpöongelmaa. LISÄYS: Tuli mieleen vielä, että tuon Radeon 9200 ajuri voi olla parempi jokin vanhempi tyyppi kuin aivan uusin. Itselläni ainakin eivät uudet pelittäneet, vaikka niitä ATI tarjoaakin.
Nyt se ei ole tullut pitkään aikaan, mutta ennen tuota formatointia heti käynnistyksen jälkeen, joten tuskin se on lämpenemisongelma. Vaikka mulla on ollut samat ajurit ennenkin ei niissä kyllä ole esiintynyt ongelmia. Eikö tuo mun viime viesti ole juuri se tapahtumien valvonnan virhe? Vai mitä tarkoitat?
Niin näkyy olevankin. Hätäsesti lukien näin vain nuo koodit, jotka ovat aivan samanlaiset kuin sinisessä ruudussakin. Oletko muisteja testannut memtest86+ ohjelmalla? Häiriöt kannattaa tutkia, sillä niillä ei ole yleesä tapana parantua itsestään vaan useinkin pahentua. Tiedätkö minkänumeroinen näyttiksen ajuri sulla on? Kuuluuko ATIiisi Control Center? LISÄYS: Mulla näkyy olevan se toimiva ajuri Catalyst 5.3 (imuroituna tiedostona 5-13_xp-2k_dd_ccc_wdm-enu_29124) kun se toimimaton oli tunnukseltaan 5.10
Joo testasin mä memtestin ennen uudelleen asennusta, eikä se löytänyt mitään. Mulla on nyt asennettuna catalyst 4.3. Onko sulla sama näytönohjain kun mulla? Että kannattasko mun vaihtaa tuohon 5.3 ja onko se muuten parempi? Nyt tää kone ei ole taas vähään aikaan temppuillu, yhden kerran vain sen formatoinnin jälkeen.
Näyttis on erimerkkinen, mutta Radeon 9200SE 128 mb on just sama ja sen mukaan ajurit tietty määräytyy. Kannattaa ainakin kokeilla 5.3 joka mulla toimii kaikin puolin erinomaisesti (ei ole tässä koneessa Catalyst Ceteriä koska sekin voi aiheuttaa ongelmia). Imuroi uusi, poista ensin vanha, boottaa ja asenna. LISÄYS: Mulla saattoi mennä viikkokin sen vanhan ajurin kanssa ilman ongelmia, mutta sitten huonona päivänä se tilttasi kolmekin kertaa. Kun pelailin pelejä jotka katkesivat ja menivät enemmän tai vähemmän paitsioon, niin ei sitä voinut kestää.