Joo o into vähän lopahti ton koneen kanssa taistelemiseen. Tänään kattelin sitä konetta kun se murjotti tuolla nurkassa käyttämättömänä niin aloin käynnistelemään sitä. Kone veti heti aluksi käynnistyksen korjauksen kaksikertaa ja sanoi että syynä voi olla kokoonpanoon tehdyt muutokset elikkä se meinasi että jotain olisi fyysisesti rikki. tämän jälkeen kone käynnistyi ja toimi pariminuuttia. Senjälkeen työpöydän kuvakkeet lakkasivat toimimasta ja windows koitti korjata tätä tuloksetta niin käynnistin koneen uudellee sitten kone pelitti pari minuuttia jälleen ja tuli Bluescreen Koneeseen on tehty memtestit 5 kertaan jo aikaisemmin ja niissä ei löytynnyt mitään ja konetta on kokeiltu toisilla muisteilal ja se ei poistannu ongelmaa. Koneen näyttis on alkannut temppuilemaan jo vuosi sitten kun kone oli 4kk vanha. Silloin näyttö alkoi sammuilemaan ja ruutuun tuli pikseli mössöä. Testailin konetta Benchmarkilla ja tein sille pitkiä rasitustestejä niin ongelmaa ei ilmennyt. mutta näyttö sammuilli ja sekoili satunnaisesti pelatessa tai nettiä selailleessa. Asensin uudet ajurit ja vaihdoin näytön kaapelinkin joten vika oli itse tietokoneessa mutta ongelmaa ei saatu silloin selvitettyä. Elikkä kaikenkaikkiaan veikkaisin itese että tässä olisi emolevy tai näyttis fyysisesti rikki. Kone on ostettu osina Jimmssistä ja kasasin sen itse niin siinä on vain osatakuu. Jimmssisä korjaus maksaa 50€/h niin siitä korjaamisesta voi tulla ihan mukava lasku + koneen postitukset turkuun jotain 60€. Elikkä minun kannattaisi varmaan lähettää näyttis ja emo postisa sinne ja sanoa että ne on rikki. Jos kummassakaan ei olisi vikaa niin pahimmassa tapauksessa tulisi takkiin 20€ per osa plus matkahuollon kulut. Ellei tässä jollain ole jotain ihmeratkaisua tähän ongelmaan niin eikö tuo olisi järkevintä lähettää näyttis+emo+prossu paketissa jimmssiin ja sanoa että kaikki on rikkki niin ne varmaan löytäisi sen vian jostain osasta jos ei niin voisin viedä koko romun kaatopaikalle. Toivottavasti joku saa edes selvää tästä kirjoituksesta
Yritetään selvittää Jos se kone kävisi hiukan pidemmän aikaa kuin pari minuuttia, niin siinä voisi ajaa hyviä testiohjelmia, esim SiSoftware Sandra Lite. Itse tehdyt rautapuolen vianetsinnät ovat usein sitä, että kokeillaan toista osaa, esim näyttis on siihen otollinen. Ennenkuin lähetät irroitettuja osia Jimssiin, niin soita ja kysy neuvoa ja mitä sinne kannattaa lähettää. Vaikea sanoa, millaiset testilaitteet heillä on irroitetuille osille. Samalla voitsit kysellä kustannuksia.