Buffalo Linkstation Live - asennus ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by rompton, Sep 4, 2007.

  1. nyde

    nyde Guest

    Mä haluaisin tietää mitä teit F-securelle että alkoi toimimaan? Mä saan toimimaan ainoastaan jos palomuurin ottaa pois päältä.
     
  2. _Micco_

    _Micco_ Member

    Joined:
    Apr 12, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro,

    Tuli kanssa hankittua tuo Buffalon Linkstation. Nyt on ongelmana etten saa asennettua NAS Navigator2 ohjelmaa. LinkStationi kyllä löytyy verkosta ja Memeo asentui hienosti. Kone herjaa ettei mulla ole admin oikeuksia vaikka todellisuudessa mulla ne on. Nämä ongelmat tulevat asennusoppaan asennuksessa sekä File Security toolin asennuksessa.

    Auttakee hädässä! Miten pääsen ongelmasta ylitse?


    T: Mikko
     
  3. jonis123

    jonis123 Member

    Joined:
    Sep 11, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin tänään laitteen, sama ongelma. Korjaantui kun latasin uuden version Navigaattorista. Löytyy tuolta: http://www.buffalotech.com/support/downloads/ -> malli jne...

    Kenelläkään tietoa noista viallisista kiintolevyistä? Miten sen voisi tarkistaa nimittäin.
     
  4. hhimberg

    hhimberg Member

    Joined:
    Sep 20, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei vain kaikille!

    Kysymykseni liittyy Buffalo Linkstation LS-CHL 1.0TB -verkkokovalevyyn ja sen hitauteen.

    Asetelma on lähtökohdiltaan seuraavanlainen:

    Welhon 10 Megan kaapeliyhteys internetiin, joka on kytketty D-Link DI-524 -malliseen reitittimeen RJ-45 kaapelilla (modeemi ei ole langaton) ja josta yhteys on jaettu kämpässä eri koneille, kuten tälle Mac minille, jolla tätä nyt kirjoittelen.
    Buffalo on kytketty reitittimeen RJ-45 -kaapelilla. Täten kovalevyyn on helposti pääsy jokaiselta koneelta ja PS3:ltakin.

    Ongelmana on nyt vain tiedostojen siirtäminen ko. verkkolevylle. Se tuntuu olevan törkeän hidasta. 37 gigan tiedostopaketti valokuvia siirtyi lähemmäs 5 tuntia. Onko tämä muka normaalia? Välillä on ollut myös hyvin tuskallista katsoa videotiedostoja ko. levyltä. Videot pätkivät jostain syystä paljon.

    Mahtaako tämä nykiminen ja hitaus johtua reitittimestä, joka nyt ei missään välissä ole ollut kauhean vakaa (kerran-pari kuussa siitä pitää ottaa virta pois, se ei vain enää toimi, vaikka valojen mukaan aktiviteettia olisikin). En ole koskaan päivittänyt reititintä johtuen siitä, ettei d-linkin sivuilta ole kovin yksiselitteisesti löytynyt firmware-päivitystiedostoja.

    Apua kaivattaisiin!
     
  5. coolkille

    coolkille Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2001
    Messages:
    250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Toi D-linkin 100 meganen rj-45 hidastaa kummasti menoa.
     
  6. hhimberg

    hhimberg Member

    Joined:
    Sep 20, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Vaihdoin tuon D-linkin boxin Applen Airport Extremeen koska tuo D-link ei toiminut oikein enää kuten piti. Kaatuili useampaan otteeseen kuukausittain ja ainainen virtojen repiminen irti laitteesta alkoi hieman tuskastuttaa. Lisäksi D-linkin web-interface ei toiminut koskaan kunnolla tässä Applella, HTML-koodia jäi lataantumatta jne.

    Nyt kysymykseni kuuluukin, että kuinka (rautalangasta vääntäen) tuon Extremen saa tekemään porttiohjauksen tuolle Buffalo Linkstationille kun tarvetta olisi tuolle Web Accessille sekä Torrent managerille.

    Kaiken lisäksi haluaisin päästä tuosta videoiden nykimisestä eroon, jostain syystä esim. tv-sarjojen jaksot pyörivät ihan kiltisti muutoin, mutta n. 10sek välein niissä tulee ärsyttävä nykähdys audio- ja videoraidoissa.
     
  7. jonis123

    jonis123 Member

    Joined:
    Sep 11, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aiemmin tässä ketjussa on muistaakseni esitetty hyvät ohjeet (pari sivua taaksepäin). Itse tein näin:

    1. Windowsin palomuurista auki portti 9000 (laitoin molemmille yhteyskäytännöille)
    2. Loin uuden käyttäjän Buffalon web-työkalulla, jolle määritin oikeudet
    3. Koska UnP ei toiminut (vaikka on reitittimessä päällä), WebAccessin manuaaliasetuksiin on määritettävä portti 9000. Lisäksi käyttäjänimi ja key.
    4. Port forwardin teko riippunee reitittimestäsi, itse laitoin A-Linkillä kohdasta NAT -> Virtual Server seuraavasti: LAN IP = NAS Navigatorissa näkyvä sisäinen ip-osoite / ruksi Enabled-boksiin / Public Port & Lan Port = 9000 / molemmat yhteyskäytännöt liukuvalikosta (TCP & UDP).

    Kannattaa myös huomata, että BuffaloNASin käyttäjä määritellään Extensions -> WebAccess -kohdassa, kun taas levyn käyttäjäoikeudet tehdään Users/Groups -kohdassa. Ts. BuffaloNAS.comiin syötetään jälkimmäinen, ja serverin ohjatessa verkkolevyyn annetaan jälkimmäinen tunnus.
     
  8. jonis123

    jonis123 Member

    Joined:
    Sep 11, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olisiko kenelläkään step-to-step-ohjetta Buffalon kytkemiseksi kaapelilla. Haluaisin siirtää kerralla isomman määrän tiedostoja, mitä varten langaton siirtonopeus on liian hidas.

    Eli pitäisi kytkeä RJ-45-kaapelilla joko suoraan tai reitittimen kautta. Saako levyn jotenkin näkymään tiedostonhallinnassa mäpättynä vai pitääkö käyttää FTP:tä?
     
  9. VarMi

    VarMi Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2005
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    LinkStation Live 1T.Hienosti on toiminut jo 2vk yht'jaksoisesti päällä. Toimintaan saattamisessa ei ollut minkäänlaista ongelmaa(Vista Home Premium). Wlan reititin johon kytketty Wlanin kautta PC, PS3 satunnaisesti eeePC900 ja kavereiden laitteet, hienosti LS löytyy ja toimii ja piuhalla kytketty toinen PC, ShowCenter, X-Box ja LS, Kaikki toimii. Ja lisäksi WII ja PS2.
    Pienellä palomuurin säätämisellä sain WebAccessin toimimaan(NAT on toiminnassa).
    Palomuurissa Forwarding->DMZ kohtaan laitoin LS kiinteän IP.een ja tietty LS.stä jaot päälle. Toivottavasti ei ilmene noita katoamis ongelmia.
    laitteet jotka toiminnassa LS kanssa:
    -2x PC
    -PS3
    -PinnAcle Systems ShowCenter 200
    -EEE PC900
    -X-Box(vanha malli)
    reitittimenä:
    -TP-LINK TL-WR642G, kytkettynä 54Mbps, kanavalle 13, parilla muulla kanavilla oli runsaasti katkeamisongelmia tuolla kanavalla 13 on toiminut katkeamatta kertaakaan kohta vuoden.
    Muut laitteet verkossa:
    -WII
    -PS2
    Modeemi: A-Link Roadrunner 44E Telewell TW-EA510 v3
    Nettiyhteys: Elisa ADSL 1Mbit/s / 512kbit/s 2Mbit/s / 512kbit/s Saunalahti 10/1

    edit: Laitoin UPnP päälle reitittimestä ja LS löysi sen. Avasin myös 9000 portin, mutta WebAccsess ei toimi ilman että DMZ on päällä. Onko tuosta suurtakin vaaraa että DMZ kautta on avattu yhteys?
    edit2.51:Kookoonpanoon
     
    Last edited: Jan 20, 2012
  10. VarMi

    VarMi Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2005
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Omenan ohjeet "..Voit käyttää kaikkia jaetulla levyllä olevia tiedostojasi internetin kautta. Rekisteröi vain AirPort Extreme omaa MobileMe-tiliäsi käyttäen.." En tiedä miten toi sitten toimii Buffalon kanssa, tuskin toimii. Mutta koetas laittaa sieltä noilla "yleis"ohjeilla porttia auki. Itse sain toimimaan kun avasin Buffalon WebAccessista Externel port:in 9000 ja laitoin reitittimeen Forwarding->DMZ kohtaan verkkolevyn kiinteän IP.een ja otin käyttöön DMZ-ohjauksen, muuta säätöä en tarvinnut. jaahas googletin eihän toi Airport Extreme pidä sisällään tuota DMZ ohjausta.

    kuulostaa puskurointiongelmalta/hidasverkko
     
    Last edited: Nov 9, 2009
  11. jooppe

    jooppe Member

    Joined:
    Apr 12, 2008
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla linkstation live pelittänyt jo pari vuotta mainiosti. Alussa käytin sitä median streamingiin Noxonin iRadioon (nettiradio) joka on kytkettynä toisessa huoneessa stereoihin, eli poppi pauhasi, viimeaikoina käyttö on ollut enemmänkin backupiin. Nyt on herännyt uudelleen tarve streamingille, mutta en saa verkkolevyn sisältöä näkymään kirveelläkään nettiradiossani. Verkkolevy kyllä näkyy, mutta kaikki sisältä on "empty". Verkkolevyn ja noxonin välissä on zyxel. PC:llä (vista) oleva musiikki siirtyy zyxelin läpi nätisti noxonille.
    Asensin PC:lle myös twonky mediaserverin jonka jälkeen verkkolevyllä olevakin musiikki tuli näkyville, mutta koska mediaserver on PC:llä niin senkin pitäis olla päällä jotta streaming onnistuu, tarve kuitenkin se että voisin streemata mediaa ilman PC:n päälläoloa.

    vastausta olen koittanut löytää tältä palstalta sekä monelta muulta, mutta en ole sitä löytänyt, ihan jokaista viestiän en pitkästä ketjusta tavannut.

    Onko joku muu törmännyt vastaavaan ja löytänyt ratkaisun?
     
  12. SimoPP

    SimoPP Member

    Joined:
    Dec 4, 2007
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Oletko varmistanut että siellä linkstationissa on mediapalvelut päällä? En mä tiedä voiko ne itekseen tipahtaa pois mutta ainakin jos ei automaattivirkistys ole päällä niin saattaahan olla että on jäänyt jumiin.
     
  13. jooppe

    jooppe Member

    Joined:
    Apr 12, 2008
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pcast sivulta olin katsellut että Update Media List = Automatic Update, lisäksi olen päivittänyt (Refresh) listan manuaalisesti. Toistin ton vielä edellisen viestin jälkeen varmuuden välttämiseksi - ei valitettavasti auttanut.
     
  14. SimoPP

    SimoPP Member

    Joined:
    Dec 4, 2007
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No voihan. Mulla on yksi Linkstation Live, yksi Linkstation Duo sekä yksi Linkstation Live w/bit torrent ja tulee käytettyä noita aika paljon, eniten tuota duo:a, kaikenmoista rähmää ollut koko verkossa mutta nyt on toiminut varmaan toista vuotta ihan kunnolla. Käytän musiikin toistamiseen Sonosta, kaksi laitetta samassa verkossa ja kolmas menee rantasaunalle kunhan saan pahvilaatikosta pois. Sonos on toiminut moitteettomasti ja lisähauskana tuo iPod Touch jolla sitä voi käyttää halvemmalla kuin originaalikontrollerilla.
     
  15. jddkaappi

    jddkaappi Member

    Joined:
    Dec 16, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Täällä tuntuu olevan jokunen Linkstation Liven omistajia.
    Itse hommasin juuri tuon Linkstation Live II mallin, jonka kanssa ollut hieman ongelmia. Ensin tuo ilmeisesti varsin yleinen jatkuva vilkkuva sininen ledi, jonka jälkeen tuli E06 punainen ledi ongelma.
    Nämä kun sain ratkaistui buffalon forumin ohjeiden avulla niin nyt ihmetyttää lähinnä valoyhdistelmät laitetta käynnistettäessä.

    Itselläni oli vain pari päivää laite käytössä joten en muista tarkasti että mitä valoja paloi laitetta käynnistäessä, joten kiinnostaisi tietää että mitä valoja muilla vilkkuu kun laitteen lyö päälle.

    Itselläni seuraavanlaiset valot: sinistä vilkuntaa noin 25s jonka jälkeen sinisen ja punaisen valon vilkunta noin 5s ajan(samaa aikaa myös funktion ledi sinisenä). Tämän jälkeen kovalevy ja tuuletin hiljenee ja sininen valo (ylempi) alkaa vilkkumaan kunnes löytää verkon ja laite tuntuu toimivan normaalisti.
    Lähinnä kiinnostaa että onko tämä normaalia, mikäli on niin voin jatkaa huoletta laitteen käyttöä ja jos taas ei ole normaalia niin pitää toimittaa laite myymälään.
     
  16. Mikko_1

    Mikko_1 Member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No meninhän minäkin sitten hankkimaan tämän ruojan ongelmineen tietämättömänä muiden huonoista kokemuksista..HUOH!

    Elikkäs auttaiskos joku meikäläistä tämän buffalon linkstationin (LS-CH1.0TL-EU) kanssa?

    1.F-securen kanssa Nasnavigator ei löydä asemaa ollenkaan. Mikä hassuinta, visva (32b) sen kyllä löytää joten kuten, koska olen sen asentanut näkymään "Tietokoneessa" asemana. Mitäs mun täytyy säätää tuosta f-securesta, jotta saan kovalevyn toimimaan ilman, että laitan koko f-securen pois päältä?

    2.Latasin uusimman firmwaren netistä, mutta siltikään en saa samanlaista sinisen sävyistä valikkonäkymää IP-osoitteella selaimen kautta auki, vaan se mustan punainen yksinkertainen valikko aukeaa. En siis pääse muuttamaan webaccess asetuksia.

    Olisin todella kiitollinen, jos joku näistä asioista enemmän ymmärtävä pystyisi vastailemaan mulle tähän keskusteluun tai vaikka sähköpostilla (mikko.leino ÄT uta.fi).

    Täytyy kyllä sanoa, että melkosta bullshittiä suoltavat noissa mainoksissa asennuksen ja käytön helppoudesta.

    Terv.
    Mikko
     
  17. varaosa

    varaosa Member

    Joined:
    Mar 9, 2004
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve, mulla on sellainen onglema, että tuo Buffalon Nas Navigator ohjelma ei anna tietoja asemasta. Sitten selaimellakaan ei pääse asemaan käsiksi jos antaa ftp://xxx.xxx.xxx/ -osoiteen eikä toimi oikein hyvin edes FTP -ohjelmallakaan, mutta muuten peliittää asema oiken hyvin ja tiedoston jakaminen onnistuu jne.
     
  18. BigRed198

    BigRed198 Member

    Joined:
    Oct 3, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro, multa löytyy tuo Buffalon 500gb linkstation ja olisi tälläinen ongelma. Kovo tuli täyteen ja nyt vaikka poistan tavaraa sieltä niin vekotin väittää sen olevan edelleen täynnä eikä anna siirtää sinne mitään. Buutannut olen muutamaan kertaan ja edelleen väittää kovon olevan täynnä, tavaraa on siis poistettu sieltä reilusti . n50gb. Osaiskohan joku kertoa mistä mättää, vai onko ainut vaihtoehto formatoida?
     
  19. coolkille

    coolkille Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2001
    Messages:
    250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tyhjennä roskakori, siellä saattaa olla tavaraa.
     
  20. SimoPP

    SimoPP Member

    Joined:
    Dec 4, 2007
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Varaosa: Tarkista että sulla on viimeisin Navigator, jotkut ei vaan toimi kaikkien purkkien kanssa. Onkohan sulla kiinteä IP ja varmaan oikea? Jos joku ADSL jakaa IP:t DHCP:lla niin sieltä löydät listan kuka on kuka. Ja sitten kun purkki löytyy niin tarkista viimeisimmät FW:t. Eikä kannata yrittää asentaa WLANin yli, tulee lisäjumppaa kun rakentaa koko järjestelmän alusta...

    BigRed: tarkista ettei Trashbox ole tehnyt ylläriä, se on oletuksena päällä ja taitaa tallettaa kaiken siirretynkin rojun...
     

Share This Page