1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

club 3d radeon 9600 xt ongelma

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by timppa_88, Sep 22, 2004.

1. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Kone tilttaa edelleen aina sillon tällön... :( Kaveri ehdotti että menisin liikkeeseen ku on takuu koneessa jäljellä ja vaihtaisin näyttiksen uuteen samanlaiseen.... mitä mieltä ootte siitä???

2. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Itse vaihdoin Geforce 5700:een.

Toimii kuin unelma, ei yhtäkään ongelmaa missään vaiheessa.

Veikkaan että tuo ongelma on koko sarjassa. Uusi samanlainen kortti saattaa tosin korjata ongelmat, mutta varmempi vaihtoehto on GeForce.

3. Dude84

Dude84 Guest

Minulla on 9600XT core kellotettu 596MHz asti.

4. ResoNas

ResoNas Guest

Millä jäähyllä sä noin korkeelle sait kellottumaan?

5. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Oon ny niin vit******nut koko radeoniin että meen ens perjantaina viimestään liikkeeseen ja ostan todennäkösesti itekin sen geforce 5700:sen paitsi että mulla on takuu jäljellä niin jos ne osaa asialle jotain tehdä niin sitten tekee... mutta kuitenkin ku oon ton koneen kans paininu viime joulusta asti ku sen sain niin kokoajan, jonkunlaista ratkaisua alan ny hakeen siihen. :(((

6. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    En nyt sitten tiedä, mutta tää on aika kaukaa haettua, mutta tuol bdogin sivuil lukee et Suositellaan 300W poweria ton Club 3d Radeon 9600XT:n kanssa.

7. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    allekirjoittaneella ainakin 350 watin poweri, eikä kortti pitänyt minusta silloinkaan.

8. simosa

simosa Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on ollu mun radeonin kanssa ihan samoja ongelmia kun jihnillä, radeon 9600 xt agp ja pelit pyörii korkeintaan sen tunnin ja kaatuu sit. oon hakenu uusimmat ajurit ja oon kokeillu väännellä asetuksia ihan kaikin päin mut mikään ei oo oikein auttanu..

9. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Toi on juurikin aivan sama ongelma ku meikäläisellä vaikkakin mulla on se radeon 9600pro.... Sen on ilmeisesti pakko olla joku merkki vika ku niin monet siitä puhuu.Meinasin aikasemmin että meen liikkeeseen viemään sen katottavaks ku on takuu jäljellä mutta si kuulin että jos ei oo mitään vikaa niin ne perii 40e aina alkavalta tunnilta maksua mutta kai tää ny pitää viedä joka tapauksessa ku mikään ei auta ja kaikkee on suurinpiirtein kokeiltu.Vaihdoin käyttistäkin ja kokeilin niin mutta ei mitään vaikutusta ku oli piraatti käyttis tai no on viäkin mutta kokeilin jos siinä olis ollu jotain vaikutusta mutta ei niin ei.Epätoivo alkaa hiipiin pikkuhiljaa...

10. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Hyviä uutisia. Ehkä.

Juttelin tässä erään myyjän kanssa, ja hän kertoi että ATIlta on tullut pari erää piirejä ulos mitkä eivät oikeasti toimi. Eli kortin vaihto SAATTAA auttaa asiaa.

Vielä parempia uutisia: Geforce 5900xt maksaa saman verran, ja se kellottuu äärettömän hyvin. t: onnellinen omistaja.

11. jone4711

jone4711 Regular member

Trophy Points:
    26
    Vielä vähän 9600xt:stä . Tuo (eikä moni muukaan uusi) näytönohjain ei sovi "vahoihin koneisiin" aina ihan heittämällä .
    Omassa koneessani ( 2000+/512/350w) ei muistien nopeudet sovi yhteen , 133sdram , xt:n omien kanssa .
    Eli tällä ketaa jos näytönohjaimen päivittää , saa siten päivättää koko koneen --> hyvä puoli , että on sitten 2 konetta ja toinen on vieläpä nopea :)

Tuntui aikä älyttömältä alentaa powerstripillä kellotaajuudet niin alas , että se ei kaatusi koko ajan uusista ajureista huolimatta .

12. Rumpu66

Rumpu66 Guest

Ostin gigabyten 9600xt:n äsken ja eiku kiinni koneeseen.Asensin win xp pron ja uusimman ajurin(Catalyst 4.10). Näyttö pimeni pari kertaa ja jotkut ohjelmat jäi välillä jumiin.Kävi ilmi että tää ajuri vaatii et koneeseen on asennettu service pack2. Parhaiten kortti on toiminu Catalyst 4.8 ajurilla ja pienen kellottelun jälkeen 3DMark 03 antoi pisteitä 3958. ilman kellotusta 3702. muilla ajuriversioilla 3600 ja risat. Catalyst 3.9 ajuria en ole vielä kokeillu tähän korttiin mutta se antoi Ati Radeon 9800 pro 128mt kortilla kaikkein korkeimmat pisteet muihin ajuriversioihin verrattuna 3DMark 2001se:ssä.Vähän alle 15200 ja ilman mitään kellotusta. Win xp:n sp2 on muuten susi ainakin suomen kielisenä. Hidasti 3 konetta aivan älyttömästi ja oli lopulta pakko poistaa kokonaan. Liikkeestä kerrottiin etteivät asenna sitä asiakkaiden koneisiin ollenkaan juuri tän takia. Muuten ainakin Vcore niminen kellotusohjelma tuntuu toimivan hyvin 9600xt:n kanssa. Powerstrip taas ei toiminu.että näin tällä kertaa...

13. Rumpu66

Rumpu66 Guest

Olisko muuten kellään tietoa että saisko tohon 9600xt korttiin lisää puhtia esim.Tinakolvin ja hyvien ohjeiden avulla siis näin rautapuolella? tuli rajat jo vastaan ylikellotuksessa.

14. Rumpu66

Rumpu66 Guest

Lueskelin tossa muita sivustoja ja joku guru selitti että jotkut volttimodit tarvitaan ja kompressori kylkeen. Sit tällä kortilla muka pesee jopa 9800 pro:n.

15. ResoNas

ResoNas Guest

Itse olen aikeessa tehdä 9600xt:n corelle volttimodin. Kuulema saa hyvin kellotettua 660-680MHz. Pitäs vaan hommata vastus siihen.

16. Rumpu66

Rumpu66 Guest

Miten se volttimodi tehdään? noi coren arvot kiinnostaa!

17. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Kokeilkaa rivatuner ohjelmaa, sillä saa yleensä ylimääräiset piiput käyttöön ja kellot kaakkoon.

Volttimodia en osaa tehdä, mutta uskoisin että muron pojat osaavat auttaa siinä.

18. ResoNas

ResoNas Guest

Riippuu ihan siitä minkä valmistajan kortti sulla on.

19. Rumpu66

Rumpu66 Guest

Mul on Gigabyten Radeon 9600xt. Niin siitä volttimodista että muropakettiinko pitäis laittaa kysely?

20. ResoNas

ResoNas Guest

www.unoid.net löytyy tietoo. Tosin en tiedä minkälainen alusta Gigabytessa on.

Share This Page