Karkea esimerkki jonka kaivoin futuremarkin orbista: 8800GTS 512Mb(G92) 3DMark Score: 94641 GF 5600 3DMark Score: 2705 Kyseessä siis 3DMark03. Kehitys on siis ollut ihan silmin nähden tuhoisa vanhempiin kortteihin nähden. Täältä voit käydä itse tekemässä 3DMark vertailuja eri korttien välillä. Edit. ja laitetaan nyt tämäkin linkki, kun kerran aloin 3DMar03:sta puhumaan.
Ei vielä mikään yksittäinen näyttis pysty pyörittämään vh:lla tuolla resolla, mutta jos hankit kolme 8800ultraa triple SLI niin ehkäpä se sitten jotenkin pyöris. Tosiaan yksi ULTRA maksaa 600€ pintaan...
spotless aika hauska toi sun vertailu vistan ja xp:n välillä. Vista on toki raskaampi mutta noista kuvistasi käy ilmi että xp:ssä oli vain 35 prosessia käynnissä kun taas vistassa niitä oli 71. Jos vistasta ottaa pois käytöstä kaiken mitä ei tarvitse niin päästään sinne 40-50 prosessiin jolloin se ei käytä läheskään niin paljon muistia. Esim mulla käyttää vain 20-25% fyysisestä muistista idlenä. ja sitä paitsi muisti on halpaa joten sitä voi ostaa lisää mikäli on tarpeen
Muistakaa myös että vaikka Vista "käyttäisikin" enemmän keskusmuistia, se osaa reilusti paremmin siirrellä sitä eri sovelluksille.
Pitää vähän vetää Offtipikkiä sen verran että FX-53:han on vanha prossu niin eihän sitä tiiä että onko kysyjä ostanut sen silloin kun se oli "tykki" ja nyt haluaisi vaihtaa uuteen mutta ei tiedä mikä olisi parempi Mutta noh takaisin aiheeseen.. Itse olen vehtaillut kyseisen pelin karttaeditorissa.. Nimittäin löytyy aika mukavia säätöjä kun jaksaa väännellä yms. Itse peli on mitä on.
No tuosta en minäkään tykkää, 50% vie, eikä ole väliä onko 1 vai 2gt muistia! Mutta kyllä kaikki on ihan toiminut, ei ongelmia missään yhteensopivuudessa ole ollut. Itse en vaihtaisi takaisin "vanhempaan", mutta omapahan on mielipiteeni. Ettei ihan mene offtopicin puolelle, mitenkäs crysis pyörii Tälläsellä: E6300 @ 1.86Ghz Radeon X1950 Pro 256mt 1 gt ram 667mhz (tulossa dualkitti, 2x1gt 800mhz)
LOW ehkä? itellä sapphire pro 512 agp ennen, ja nykyinen kokoopano = low....jotku ehkä high mutta eninosa med pyöri hyvi
Eihän siitä ymmärtääkseni ole mitään hyötyä onko muut asetukset high jos shaderit on low? Kuitenkin ihan hyvin pitäisi mediumilla saada pyörimään.
Mitenkäs Crysis pyörii tälläsellä: Vista Home premium Suoritin: Laskutoimituksia sekunnissa 5.1 MuistiRAM)Muisti toimintoja sekunnissa 5.6 Grafiikka: Työpöydän suorituskyky- Windows Aero 5.9 Peligrafiikka:3Dyritysgrafiikan ja peligrafiikan suorituskyky 5.6 Ensisijainen kiintolevy: levytietojen siirtonopeus 5.4 Intel(R) core(TM)2CPU 6420 @2.13 GHz 2.00 GT RAM muistia NVIDIA GeForce8600 GTS
Johtuu vistan toimintatavasta. Kuten olen jo n+1 kertaa sanonut, Vista osaa siirrellä muistiresursseja sovellusten käyttöön, kun taas XP ei niinkään.
Miltei kaikki muut pelit näyttävät nyt mössöltä kun on juoksennellut crysiksen fotorealistisessa viidakossa
kyllä mun silmään ainakin The Elder scrolls IV: Oblivion vieläkin näyttää hyvälle ja nyt kun on 8800gt alla niin sitäkin voi pelata nupit kaakossa
Mitenkäs Crysis pyörii tälläsellä: Vista Home premium Suoritin: Laskutoimituksia sekunnissa 5.1 MuistiRAM)Muisti toimintoja sekunnissa 5.6 Grafiikka: Työpöydän suorituskyky- Windows Aero 5.9 Peligrafiikka:3Dyritysgrafiikan ja peligrafiikan suorituskyky 5.6 Ensisijainen kiintolevy: levytietojen siirtonopeus 5.4 Intel(R) core(TM)2CPU 6420 @2.13 GHz 2.00 GT RAM muistia NVIDIA GeForce8600 GTS
mä pelasin crysista 1440x900, kaikki mediumilla, n. 35fps 1.1 patchin jälkeen n. 40fps 1440x900, medium SEKÄ 2xAA:lla
Jokos sulla on toi kone vai suunnitteletko ostamista? Jos sulla on tuommoinen kone niin kannattaa ladata demo. Mutta noin yleisesti sen pitäs pyöriä kun asetukset on low/medium kohdissa.