A:En tiedä mikä Pelit-lehden testaajilla oli FPS mutta tuskin ihan 15 FPS. B: Suora lainaus Pelit-Lehdestä: "Testikoneella tapahtumat rullasivat ruudulla pelattavan nopeasti 1280x800 pisteen tarkkuudella, kaksinkertaisella reunan pehmennyksellä ja kaikki muut asetukset tapissa. 1680x1050 pisteen tilassa tökkiminen meni vain hiukan kipurajan yli..." C:Kokoonpanovirhe, testikone oli Jimm's Pro Gamer, jossa olikin 4GB muistia aiemmin sanomani 2GB tilalla.
Nyt ei kysytty sinun mielipidettäsi siitä, millä fps:llä suostut pelaamaan, vaan kyse on siitä, millä koneella crysis pyörii parhailla graffoilla.
Kysyjä painotti sitä, että on täysillä. Ei vain 2x reunanpehmennyksillä. Täydet resoluutiot on aika suhteellinen juttu, mutta vaikka 2560x1600 on nyt aika maximi millä kukaan normaali ihminen tätä pelaisi. Tietysti jokin kokoonpano voi minimiresoilla pyörittää.
Voi jumalauta. Jos FPS on 15 niin en sanoisi että se pyörii. Ja miksi tällä minun koneellani ei toimi crysis asetukset tapissa 2X AA:lla ja PELIT lehden herroilla pyörii? Tuo asetukset tapissa on melko suhteellinen käsite. Se voi tarkoittaa myös esim. XP:n näennäistä maksimia eli high:ta jolla peli pyörii helposti. Älkää viittikö tulla tänne pätemään jos ei käytännön kokemusta ole.
Crysis pyörii lähes millä tahansa dx-10 koneella (ja kikkailun jälkeen myös dx9 koneella) täysillä. Siitä, että mikä lasketaan pyörimiseksi voi sitten olla montaa mieltä.
"Täydestä" voi myös olla montaa mieltä. Toki se crysis päälle lähtee, muttei sitä voi pyörimiseksi sanoa. Saatikka pelaamiseksi. Jos heität asetuksiksi Very High, Anti-Aliasing 4X ja AF 16X niin ei varmana pyöri edes siedettävästi. Kun sanotaan että täysillä ei tulisi mielestäni tarkoittaa sitä mikä itselle riittää vaan ihan oikeasti täysillä. Eli tuo AA:kin voisi olla 16X
Mielestäni taas täydestä ei voi olla montaa mieltä ellei tyhmä ole. Se siis tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että asetukset ovat "täysillä" elikkä suurimmillaan. Resoluutio kyllä on hankalampi sanoa, että mikä on täysillä. Tuota loppua minä juuri tarkoitinkin. Turhan iso quotepyramidi kylläkin.
Tuo kyllä kosahti silmääni kun luin kyseistä arvostelua, ihmettelen että miten helvetti se sai tuon pyörimään muka niin hyvin, omalla QQ6600-4GBram-8800 GT OC koneella ei puhettakaan että pelattavasti menis. 10-20 fps tahmausta tuo on.
3-Way SLI:ssä 3-Ultraa mallia eVGA Black Pearl 4 GB DDR3 Intel QX9770 kellotettuna 5 ghz Ja ei pyöri täysillä? Sovitaan että reso vaikka 2560x1600 ni riittää poikien 120'' kankaalleekkin sitten.
Ei löydy ny Taisin vahingossa poistaa suosikeista Mutta sovitaanko niin että minä ostan tuon kokoonpanon sulle ja sä testaat sitten Crysistä sillä ja jos fps 30 keskimäärin kaikki asetukset täysillä ni sä annat sen kokoonpanon mulle takas ja sen lisäks maksat sen? Offtopic: pakko kysyä spotless paljoko irtoo 3dmark06 tolla sigus kokoonpanolla ja onko alla xp vai vista?
Kyllä kolmella ultralla ja QX9770:lla saa avg fps:äksi yli 30, mutta veto olisi järkevämpi, jos minimi fps ei saisi olla alle 30. Eräässä testissä(QX9650,3x8800ULTRA,4gb ram, eli periaatteessa markkinoiden kalleimmat osat) oli avg fps very high graffoilla ja 2560x1600 resoilla ollut yli 30, mutta minimi fps vain 14. Vaikka avg fps olisikin yli 30, niin silti peli voi joissain kohdissa pyöriä 10-20fps, kun taas joissain 60-90fps. Noin ei minusta saisi tapahtua jos omistat markkinoiden kalleimmat ja tehokkaimmat komponentit.
Nyt ihmiset joilla ei ole omia kokemuksia voivat pitää sen läpensä ummessa. Itsellä on uusi 8800GTS(hivenen nopeampi kuin Ilen 8800GT) ja muuten suht sama systeemi kuin Ilellä ja ei voi kyllä kukaan väittää että tämä pyörisi ns. täysillä. Minulla siis reso 1280x1024 aa:ta ei ollenkaan(jos laittaa edes kaksinkertaisen niin muuttuu diashowksi)asetuksina siis "kikatut" dx10 efektit(olen kokeillut useita eri versioita) ja periaatteessa kaikki täysillä(poislukien siis aa), fps pysyys alle 25 lähes koko ajan useimmiten huomattavasti vähemmän(sitkeänä sissinä en silti karsi grafiikkaa), itse kyllä luin testin jossa kolmella ultralla ajettiin sli:ssä ja korkeilla resoilla peli oli yhtä kohmausta niinkin, olen sen testin tainnut tänne linkittääkkin. Älkää uskoko pelit lehtiä, kokeilkaa itse. Tätä peliä ei tulla vähään aikaan pelaamaan oikeasti täysillä, itse määrittelen vaikkapa niin että on very high, 16xaa, 16xaf ja resona 1920x1200 ja fps minimissään 50fps. Kolmella ultralla tuo tavoite ei ollut edes lähellä täyttyä. Tuolla 3ultraa sli:ssä testi: http://www.bit-tech.net/hardware/2007/12/13/nvidia_3-way_sli_on_nforce_680i_preview/5
Uskokaa ihmisiä jotka ovat itse testanneet kyseistä peliä! Pelien tarkoitus on MYYDÄ, ja mahdollisesti siinä ohessa saada rautaakin myytyä kun joutuu koneita päivittämään että toimisi edes jotenkin. Älkää menkö markkinamiehien perässä niin sokeasti!
Ei taida olla mahdollista "halvalla", uus prossu, uus näyttis, tommone 350€ vähintään, riippuen tietty riittääkö sulle medium graffat vai kuinka nätiksi haluat?
Itse ostin koneeni tähtäimenä Crysis, niinhän se yleensä kannattaa tehdä että tähdätään johonkin peliin joka tehoa vaatii, jolloin saadaan koneesta hieman pidempi aikainen.
Kiitän tuesta. Määrittelisin "täydet" asetukset varmaankin juuri samalla lailla mutta resoksi kävisi myös vaikka ihan 1280X1024 mikä taitaa yleisin olla nykyään. Pointtina oli ettei Crysistä voi pelata asetukset tapissa.
On tapahtunut väärinkäsitys, kun ainakin minä ja todennäköisesti nämä muutkin tarkoittivat sanalla "täysillä" sitä, että pelissä on omat very high asetukset, antialiasingit ja muut ovat myös täysillä.