1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Debian 3.0r2 ja äänet+muuta ongelmaa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by karkjo, Feb 1, 2005.

  1. Qyy

    Qyy Member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Suse on kyseessä. Koitin ftp:n kautta, mutta ei onnistunut. Päivitin kaikki Kernelit ja paketit jo alussa. 1 cdn Suse, joten päivityksiä/paketteija ei löydy enää cdltä. [bold] Mistä voi tietää käytänkö Ossia vai Alsaa, kun asensin erään RPM Alsa-driver paketin Suse 9.1 distroon, siis mun distroon. [/bold] Kun kuitenkin äänet toimii ja Terminaalissa voi käyttää alsamixeriä, mikä tuli varmaan niissä päivityksissä.
     
  2. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen tämän jo tässä samassa viestiketjussa kerran selittänyt.

    mutta otetaan nyt vielä kerran

    Poista se CD kokonaan siitä listasta jätä vain se ftp. Kun olet tämän tehnyt niin sitten on helppo käyttää HAKU-toimintoa Install and Remove Software kohdassa.
     
  3. Qyy

    Qyy Member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No nyt sain ton ftpn toimiin.
    Sitten hiukan vielä Alsaan.

    Ymmärsin, että --with-kernel=dir option komento on aika oleellinen, mutta en osaa soveltaa tietojani tuohon. Mitä yleensä tossa vaiheessa pitäisi tehdä??
     
  4. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sori mä en nyt ymmärrä miksi sä haluat välttämättä kääntää sen ALSAn?

    ALSA löytyy sieltä ftp:llä. -> alsa-1.0.3-37.i586.rpm

    Pointti tähän että yritän saada sut asentaan sen SUSEn tekemän paketin on se, että kun sulla on seuraavan kerran ongelmia niin sun on turha kysyä apuja kun kukaan ei tiedä mitä olet mahdollisesti sekoittanut sillä itse kääntämälläsi paketilla.
     
  5. Qyy

    Qyy Member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joku Alsa oli jo asenettu kun katoin serveriltä ja rasti oli kohdassa Keep. Kuitenkin, myös Oss on asennettu. En tiedä kumpaa tällähetkellä käytän. Kuitenkin lataan 9.2 Susen ja asennan siihen heti Alsan.
     

Share This Page