1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Editointi konetta ostamassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Vipetzki, Jan 29, 2012.

1. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Et sitten edes lue omaa ketjuasi. Käypä tämän ihan saman ketjusi viestissä #49, niin siellä valaisen asiaa tarkemmin.

Edit: Täältä löytyvät yksityiskohdat:
    http://event.asus.com/2011/mb/PCIe3_Ready/

Last edited: Mar 4, 2012
  2. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Oho, toi on mennyt multa ihan ohi koko homma :eek:
    mun mielestä se emo oli tää minkä laittoivat siihen ''varauslistaan'' : http://www6.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedot?TUOTEID=943024&V=2

Pitääpäs sitten vaihtaa se kun menee osia hakemaan :)

3. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Tohon Pci express 3.0 hommaan on ihan turha panostaa.

1. Tarviit Ivy Bridge prossun
    2. Ivy Bridgen tunkeminen 2500K:n tilalle ei kuulosta järkevältä.

4. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos joku haluaa päivittää näyttiksen ja prossun uusimpaan, niin onhan se nyt halvempaa, jos se onnistuu ilman emon vaihtoa. Aika monet ovat valmiita Keplerin takia "turhaan" prossun vaihtoon, jos kortti osoittautuu niin mullistavaksi kuin on toivottavissa. Siis jos emoa ei tarttis vaihtaa. Ja minusta on aina hyvä tietää, mitä optioita on avoinna.

5. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Minkä takia päivittäsit prossun?

Core i5-2500K 4 ydintä 3.3 GHz kellottuu johonki 4.5 GHz vaihto Ivy Bridge 4 ydintä 3.5 GHz kellottuu johonki 5 GHz.

Järkevää? Oon aika varma et Ivy Bridgestä ei tuu 6 ytimistä mallia eikä mitään mullistavaa muutenkaan. Uudet 22 nm tiesmikä prossut menee eri kantaan.

6. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Toimiiko toi PCI-e 2.0-> 3.0 systeemi myös muissakin kuin Asuksen emoissa? Koska jos pitää ottaa asuksen emo niin sitten taidan pitää ton mitä tarjosivatkin. Vai kuinka olisi järkevää? En mä tota uutta konetta heti ajatellut alkaa päivitteleen kumminkaan:) 2-3 vuoden päästä näyttis uusiksi.

Last edited: Mar 4, 2012
  7. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Et hyödy tosta 3.0 systeemistä mitään ilman uutta prossua johon ei oo järkee vaihtaa.

On sitä muissaki ku Asuksen emoissa. Valmistajat piikittelee toisiaan tosta tuesta. "Ton valmistajan 3.0 tuki ei oo kunnollinen" jne.

8. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Heh heh, en minä voi päättää enkä tietää sitä, minkä takia joku haluaa vaihtaa, sen minä vain tiedän että aina joku haluaa ja tulee vaihtamaan. En minä voi päättää kenenkään puolesta, mikä on järkevää. Noin muuten olen sitä mieltä, että suurin catch tässä tulee olemaan se PCI-E kolmosen tuki.

9. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos siinä samassa pitää prossukin ruveta vaihtaa niin taidan unohtaa koko jutun sitten.

10. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    On varmaankin järkevin liikku. Joko ostaa nyt mitä on tarjolla tai sitten odottaa Ivyn ja Keplereiden tuloa, niin pääsee valitsemaan suoraan parhaat päältä. Ivyn tuloa on vain siirretty eikä Keplereidenkään kanssa pidetä kiirutta. Sandyjen hinnat nousevat kohisten; i5 2500k maksoi tovi sitten 180-190 euroa, nyt pitää pulittaa 210 euroa, sama kehitys 2600k:ssa. 500-sarjan näyttiksiä odottaisi myytävän jo hulppeilla tarjouksilla, mutta hinnat ovat pikemminkin nousussa kuin laskussa.

Kaikesta päätellen meneillään on markkinajohtajien (Intel ja Nvidia) masinoima asiakkaiden rankka kusetus ja nenästä vedätys, jolla rahoitetaan tämä uuden sukupolven tekniikan sisään ajo. Jos itse olisin nyt komponenttiostoksilla, en laittaisi senttiäkään vanhentuvaan tekniikkaan, vaan odottaisin sitkaasti, että Ivy ja Kepler tulevat myyntiin.

11. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Mäkin olen samaa mieltä mutta pakko se kumminkin on jossain vaiheessa hypätä kelkkaan mukaan, tavaraahan tulee jatkuvasti lisää ei sitä voi loputtomiin odotella :)

12. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Se suurin catch on mitätön. Perustelut yllä.

Nvidia ei oo markkinajohtaja. Nvidia rahastaa vanhalla koska moni fanboi haluaa ostaa Nvidian joka tapauksessa.

Ei se ihan noinkaan mee. Vilkaise ton kuvan alaosaa (SB850)

http://hothardware.com/articleimages/Item1463/890-block-diagram.jpg

Ja sit ton kuvan vastaavaa (SB950)

http://hothardware.com/articleimages/Item1714/990fx-diagram.png

Näetkö jotain eroo? Yksi numero. SB850 julkastiin maaliskuussa 2010 ja toi SB950 on AMD:n uusin. 2 vuotta väliä ja kehitys on 8 numeron vaihtuminen 9:n. Intelillä ei muuten vieläkään oo mitään joka pärjäis tolle SB850:lle :D

Suoraan sanoen Ivyä on turha odotella. Ivyn seuraaja tarjoo selkeesti enemmän. Ivy on pikkusen viileempi ja vähän paremmin kellottuva Sandy. Ei mitään muuta.

13. Kuupola

Kuupola Regular member

Trophy Points:
    26
    Voisitte tehdä uuden ketjun tästä ettekä pommita Vipezkin ketjua, alkaa olla aikalailla OT:n puolella.

14. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu, minusta voidaan palata Vipetzkin koneeseen, että se vielä joskus saataisiin valmiiksi. ;o)

15. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Noniin nyt sain kaikki muut osat paitsi näytönohjaimen ja kovalevyn, ne tulee huomenna mutta tänään on iltapäivällä tarkoitus alkaa kasaamaan. Satuin saamaan maadotus systeemin tutultakin vielä lainaan. :) Ja muuten robustus tossa mun emon kannessa lukee : ''PCI-E 3.0 Ready''

16. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    No sehän on jess!

17. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Ja nyt alkaa koneen kasaus :)

18. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Noniin nyt on kone kasattu ja testattu ja hyvin boottaa :) Pitää vielä odotella huomiseen että saa näytönohjaimen ja kovalevyn niin a'vot! Oli muuten tosi mukava rakennella pitkästä aikaa, viime kasaamisesta on n. 3 vuotta:D Kone on kyllä aivan saamarin hiljainen.
    Semmone pikku kysymys tuli vielä mieleen kun, mun emossa lukee että se on USB 3.0 tukeva ja takapaneelissa on kaksi 3.0 liitäntää niin saako sitten noi kotelon etupaneelin USB 3.0 johonkin kiinni? Itse en löytänyt paikkaa tolle kaapelille, laitan kuvia :

Last edited: Mar 6, 2012
  19. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Noi varmaan pitäs pistää emon headereihin kiinni. Sun emossa ei niitä oo. Jää kytkemättä.

20. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Okei sitten se on selvä :) Onhan niitä usb kolmosia kumminkin 2 kappaletta takana niin eiköhän tule riittämään. Mites muuten pitäiskö tohon vikan PCI v'ylän alapuolella olevaan pieneen valkoiseen slottiin tulla jotakin? COM1 lukee vieressä.

Share This Page