1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Editointikoneen päivitystä

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by yna, Apr 8, 2013.

1. yna

yna Member

Trophy Points:
    18

Last edited: Apr 9, 2013
  2. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Näyttis vertailuja on siellä sun täällä, mutta onko ne tehty uusimmilla ajureilla on yksi tärkeä seikka.

Ati radeon = Nykyisin AMD omistuksessa koko pulju, eikä ATI sanaa enään ole olemassa edes. :p

Siis itse kasaat nuo kotelon sisälle, joten eihän se ole mitään muuta, kuin toimitus aika.

Esimerkkinä:
    Tämä SystemaStore HD 7850, jota on enään 2kpl jäljellä tuolla hinnalla. Luultavasti riippuen ruuhkasta lähettää 1-4p tilauksesta, niinkuin kaikki firmat, jos tuotetta on varastossa.

Jimmsiltä tuo GTX 660
    on varastossa ja toimitusaika 1-4p.

Nopeemmin suomesta varasto tuote toimitetaan, kuin mistään ulkomaankaupasta. Huomioi, jos maksat tilisiirrolla ulkomaaille, niin pelkän rahansiirtoon menee 1-2p ja tähän toimitusaika lisäksi.

Saksasta voisi saada isomman paketin halvemmalla, mutta postikulut ovat sen 30€ ja toimitukseen menee n.7 arkipäivää.

Oma valinta jotain tämän suuntaista ja kaikki varastossa.

3. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Ok kiitti tiedosta. Sitä vaan hupsuna kattoo et on niin pätevän näköiset graafit, et pakko olla pätevää tietoa.

Mutta enhän minä osaa. Pölyt voin imuroida, mut eih, joku osaava saa laittaa. Niin siis tuo kasaus ja softapuoli kuntoon.

Mut tosiaan kyl se mun mielestä on pari päivää max toi amazon. Kotiovelle tottakai. Maksu luottokortilla.
    Mut hei nyt tehdään näin jotta laittaan se amd radeon 7850 hd se on nyt lukitettu. Mistä ja minkä mallisen tarkalleen? en tiedä vielä.

4. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Mites sun valuuttalaskuri suhtautuis tämmöseen :
    Hintavertailua jos kiinnostaa:

5. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    234 euroa postikuluineen parin päivän toimitus. Mut joo pointtisi oli varmaan, et tuo 7870 on tuolla kalliimpi.

6. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Laitoin Jimm'sistä tilaukseen. Menee 3–10 päivää, ehtii varmaankin muuttaa tilausta vielä, joten olisin kiitollinen jos vielä viitsitte kommentoida et kaikki on ok, näyttiksen, virtalähteen, coolerin ym. tarpeellisuus emolevyttimen yhteensopivuus.

ssd

muisti

näyttis

7. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Prossun kellotaajuuden nosto +3,5GHz saattaa antaa hyvän lisäboostin pitkäksi aikaa ja tähän sen erillisen coolerin tarvitsee, jotta prossun lämmöt pysyvät alhana.

Tuli mieleen, että montakohan tuuletinta kotelossasi on tällähetkellä? 1? 2? periaatteessa voisi laittaa kolme tuuletinta eli taakse - eteen - kattoon yksi, tämä ei kuitenkaan pakollinen ratkaisu ole .

Prossun kellotukseen löytyy netistä monia ohjeita / vinkkejä ja täältä varmasti saa muutaman myös.

Tässä yksi pitkä keskustelu kilpailevalta foorumilta .

Kyllä nuo osat osaat varmasti itsekkin vaihtaa paikalleen, kun vaan jaksat ajankanssa laittaa, etkä vakisin/voimalla tee mitään.

Youtube on täynnä ohjeita, miten kone kasataan tai vaihdetaan, jokin osa.

Tässä pari kasaus ohjetta Part1 Part 2 ja tässä viellä yksi pitkä, mutta parhaimpia .

BTW, älä imuroi konetta koskaan imurilla, sillä voit rikkoa imurista aiheutuneella staattisella sähköllä osia. Pölyn poistoon kannattaa käyttää paineilmaa, jota myydään ihan spray pulloissa jimmsillä tai lähikaupassasi (tarjoustalo, hong kong, Gigantti, Säästökarit, Biltema...). Tietenkin halvin ja paras ratkaisu on, jos taloudesta löytyy paineilma kompura.

Nopea ohje osien laittoon
    Kuva emolevystä

8. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Kohtuu hyvä ajotus, just olin rupeemas imuroimaan sitä. Mulla on itse asiassa sitä paineilmasuihketta, se vaan ei oo mun mielestä niin hyvä. Aattelin et jos sillei varovasti ainakin jotain kotelon pohjaa voisin imuroida vaikka koskettamatta koteloon ja sit muut puhallan compressed gas cleanerilla, jos loppuu ni sit suulla vähän. Ja tällä kertaa yritän muistaa pitää sen purkin pystyssä ettei nesteydy se suihku.

Tsekkaan nyt sit samalla tuulettimien määrän. Muistaakseni kuitenkin 2 eli päällä ja takana. Näyttiksellä oma ja oisko prossulla oma. editoin tähän myöhemmin jos enemmän tai vähemmän.

Prossussa on kai joku automaattinen turbobuusti tai sillein et se nostaa johonkin 3,2 GHz, tai sit ei, en tiedä. Tsekkaan noi, kiitos, mut en ehkä vielä kellota. Mulla phenom II 1055T 2,8 GHz 6 ydinprossu.

Nyt rupee jo itseasiassa kiinnostamaan toi kasaaminen. Vois yrittää säätää ja sit ku menee pieleen ni sit vasta sinne ammattilaiselle.

9. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Nopeita (1-3s) suihkauksia, niin ei pitäisi nesteytyä.

Sattuukos löytymään ylimääräinen "SATA" piuha SSD:lle? Tälläinen matkaan, jos ei löydy . Uus tilaus/sähköpostilla yhteyttä jimmsille (ilmainen postitus).

10. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Löytyy :)

11. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Komponentit eivät ole vielä lähteneet mullepäin jimm'siltä, joten vielä ehtii lisätä kamaa tilaukseen.
    Tarttenko cooleria, jos en (vielä ainakaan) kellota?
    Riittääkö varmasti poweri? Huom! normi kovo + ssd, ja eikös kaks näyttistäkin, jos laittas ne jotenkin crossfire?

12. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Poweri tuo SilverStone?
    Poweri riittää, mutta laatu kyseenalainen. Ei kuitenkaan hajota osia mukanaan.

2x näyttis? Et saa tuota uutta näyttistä Crossfireen vanhan kanssa. Pitää molemmat olla samoja, jolloin toimii.

Poweri riittää, jos koneessa on yksi näyttis, niinkuin sulla on. Kovalevyt eivät kuluta käytännössä mitään, varsinkaan SSD.

Cooleria et tarvitse ja voit hommata sen myöhemmin, kun tarviit.

13. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Ok. Ja kiitos vielä kerran.

14. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Hyvin menee, kun osat tulee vaihda komponentti kerrallaan ; ensin muistit samanvärisiin slotteihin => kato bios että on löytynyt sitten näytönohjain ja muista tarkistaa ajurit, vasta kun kone toimii kunnolla vanhalla pohjalla ja uusilla osilla lähde vaihtamaan winukkaa ssd,lle.

15. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Ok. Sain muuten just tekstarin Jimm'siltä. Tilaus on postissa nyt. Saapunee jo huomenna siis :)

16. Tumpelo666

Tumpelo666 Regular member

Trophy Points:
    48
    Onnea kasaukseen! Muista että osat ei mielellään voimalla mene paikoilleen :D Muisteja joudut pikkusen painamaan todennäköisesti.

17. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    katso kuitenkin että ne ovat oikein päin,koska voimalla ne saa myös väärin päin :D
    testattu,ja onnistuttu :D

18. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    No en sit kuitenkaan viittinyt kasata itse. Ammattilainen tuli käymään ja hoiti homman.
    Jouduin tosin itse huomauttamaan AHCI-jutun laittamisesta in BIOS. Jäi muuten mietityttämään kun jostain luin että hdd (mun entinen kovo) pitäis olla irti eli pelkkä ssd kiinni kun asentaa windows. Se piti molemmat kiinni asennuksen ajan. Asennuksen jälkeen resurssienhallinnan tietokone näytti et siellä oli pari ylimääräistä (SSDn ja HDDn lisäksi) levyy tai osiota, mitä lie. No tää kaveri sit kysy et tarviitko entistä windowsia, tai jotain sinnepäin, olin vähän et what, siis säikähdin vähän et onks tää ihan urpo. No mut joo, ehkä väritän vähän tätä juttuu, mut anyway. No se poisti ne ylimääräiset hässäkät siitä jotenkin, eli nyt mulla on ssd c 120 GB ja data d 1000 GB. Sit ohjauspaneeli tai joku kertoo mulle nyt et ssd on kahdessa osiossa, toisessa tosin vain 100 MB, mut silti outoo eikö vaan?
    Kaikki tuntuu toimivan tosi hyvin, mutta aattelin vaan taas teiltä kysyä et meniks toi asennus ok suurellakin todennäköisyydellä?
    Tilasin tän henkilön suht luotettavasta paikasta kotiin.
    Ja jos kyseinen henkilö sattuu lukemaan tän viestin, älä pahoita mieltäsi, sillä olet varmasti huipputyyppi, mut mä oon vähän hupsu kautta paronoidi.

19. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Toi 100 MB osio ihan normaalia. Noilla tiedoilla paha sanoo mut eiköhän se asennus menny OK.

20. yna

yna Member

Trophy Points:
    18
    Huojennus.

Share This Page