muokkaa handling.dat fileä notepadis, valitse auto jota haluat muokata ja lisää Tf kohtaan vähän, se oli ns "driving force" tmss.. sen ku avaat niin siinä alussa lukee et mitä mikin niistä lyheinteistä tarkottaa.
Etkä ole koodeja tai mitään käyttänyt ja tuo sleep mode ei ole vahingossa mennyt päälle? Ainakin jotkut koodit estävät tietyt tehtävät, mutta ei kai se nyt tässä pitäisi vaikuttaa.
Ei ole paljon ehdotuksia star_dust. Pistäppä tietoja vähän koneestas, mikä windows esimerkiks ja ootko yrittäny pelin toimimisen eteen tehdä jotain? Asentanu pelin uusiks? Joskus windowsin uudelleen asennus, korjaa paljon ongelmia, mutta se onkin sit viimenen vaihtoehto. Emmäkä tiä miks GTA IV ei toimi mulla normaalisti, vaikka koneesta löytyy tehoa vaikka naapureillekki jakaa. GTA IV:tä pelaan puoli minuuttia ja sen jälkeen FPS laskee 10-20FPS ja nykii nii prkleesti. Eikä siihen kukaan oo osannu sanoo mikä on. EDIT: Mites sulla star_dust toimii toi näytönohjain, kun mul on toi sama luultavasti ja se näyttis sekoilee vakiokelloillakin atitool artifact testissä eli virhettä pukkaa. Millä kelloilla sulla toimii näytönohjaimes?
Mulla toimi 8800GT 512mt tosi hyvin, mutta sitte kuin vaihdoin 1Gt HD4870:an niin alko ongelmat. Vähän asiaa helpotti kun löysin Windows Update:sta tuon ATI Technologies Inc. - Display - ASUS EAH4870 series -päivityksen. Vaikuttaa olevan Nvidia optimoitu peli. Myös tuos muistin määrän saattaa vaikuttaa sulla kriittisesti, koska IV vaatii paljon näyttis muistia. Eli se saattaa mennä täytyyn ja sen takia alkaa pätkimään. http://www.thegtaplace.com/forums/topic/20760-how-to-bypass-gta-iv-memory-restrictions/ ootko tuota kokeillut tehdä?
vista premi 32bit näyttis siis on 4890 et mulla se uudenpi versio tost sun näyttiksestä ja ihan vaki kelloilla pyörii tuo näyttis.pelin asennus uudelleen tehty vistaa en oo asentanu uuestaan.ja kaikilla näyttiksen päiväreil oon testannu mutta ei EDIT: ööh tost catalyst jutussa se sanoo että GPU cclock 850mhz ja memory clock 975mhz ja sit noitten ala puolella on viel joku ihme current values joka näyttää GPU clock 500 mhz ja memory clock on se 975mhz EDIT: ööh tein sen ohjeen mukaan minkä annoit ja sielt windows upadatesta en kyl löytäny mitään päivityksii.ohje ei auttanut.vieläkin alkaa tökkimään.
Täytyypä kokeilla tuota linkin hommaa. Tosi mielenkiintonen homma toi RAM muistin käyttä GPU:n muistina. Sanoit Henri vissiin aiemmin myös tuosta "ATI Technologies Inc. - Display - ASUS EAH4870 series" ajureista, mutta kun ohjaimeni ei ole Asus tai minulla ei ole Windows Vistaa tai vastaavaa, niin tuo Windows Update ei löydä tommosta päivitystä. Lisäksi viä tosta jutusta, että näytönohjaimen muisti kun ei kuulemma riitä, niin... En ymmärrä kun aiemmalla HD4870 näyttiksellä, jossa oli 512MB, niin se alko toimiin sulavammin kun kirjotti sen commandline.txt ja siihen se -norestrictions tekstin... nii sit ku pysty asetuksia säätään High:lle ym, niin sit alko toimiin paremmin. Mutta nyt kun yritän samaa tehdä tällä HD4890 näyttiksellä, niin nykii taas ihan törkeesti. Ja en tajua jos laittaa asetukset niin, että näytönohjaimen 1GB muistista on käytössä esim 512MB, niin peli nykii sillonkin tosi pahasti. Mutta kokeilen tota linkkiä kun kerkeen. EDIT: star_dust hei... toi sun sanomas meinaa mun mielestä sitä et se näyttis vaan menee virransäästö tilaan, kun se näyttää et core olis muka 500MHz vaikka se on vakiokelloasetuksilla sen 850MHz, ei syytä huoleen, sitä on moni muuki ihmetelly.
Ai katos. Olis pitänyt ottaa silmä käteen, en huomannut että olikin sama käyttäjä kyseessä kuin se jota tuossa edellisellä sivulla yritin auttaa. Joo no ei tuo nykiminen sitten johdu muistin loppumisesta, sulla vain on jääny vanhan näyttiksen tiedot allekirjoitukseen, niin siitä päättelin, että voisi loppua. Mitkä ajurit on käytössä? Kokeileppas huviksesi asentaa Vista tai Win7 (eikös win7:aa saa vielä ilmaiseksi? Sitä beta, RC, mikä lie versiota) tuohon XP:n rinnalle ja kokeile toimiiko yhtään paremmin. Kokeile tätä kuitenkin vasta kun ei oo enää mitään muuta tehtävissä, niin sitten. Luettele nyt vielä kaikki vanhimmasta uusimpaan mitä olet yrittänyt tehdä saadaksesi peliä toimimaan.
Joo en oo jaksanu viä päivittää tota signaturee. Mul on tossa "vähemmän laillinen" versio Windows 7 32bit käyttiksestä dvd:llä. Että ens kerralla kun laitan winukkaa uusiks niin kokeilen sen. Mutta tosiaan... mitä oon tehny asian eteen, järjestys kutakuinkin näin: -asensin pelin uudelleen, pariin kertaan, ei auttanut -kokeilin kolmea eri versiota GTA IV:stä, yksi versio mm. venäjän kielinen, ei auttanut -uninstall kaikki ajurit/ajurienrippeet -uusimmat ajurit, HD4870 kortti nyki HD4870 ajureilla, HD4890 nykii sen ajureilla -kokeiltu ottaa kaikki kellotukset koko koneesta pois -kokeiltu päivittää windowsiin uusimmat päivitykset -eri patcheja en oo kokeillu, en löytäny kun 1.0.3.0 joka toimii, uusin 1.0.4.0 ei toimi -kokeiltu eri asetuksilla pelissä, resoluutio mm. joku 1280x1024 niin ei tee nykimistä, mutta laatu kärsii jo pahasti siinä kun hyppää 1680x1050 -> 1280x1024, alkaa kuva puuroutuun -kokeiltu päivittää HD4890 bios, kokeiltu noin 20 eri biosia, mutta en saanut toimiin, vaikka moni sano et kannattaa päivittää, vaihdoin sit club3d vakio biosin takas -kokeiltu ottaa fraps fps ohjelma pois taustalta + kaikki muut ohjelmat pelin aikana, ei auta -kokeiltu d-aseman eheytys (jonne peli asennettu), koska tiedostot oli "pirstaloituneet" pahasti, ei auttanut -kokeiltu lämpöjen radikaalia laskemista (parvekkeen ovi auki, ulkona -20C oli jossain vaihees, näytönohjain kävi sillon noin +30C lämmöillä)... ei auttanut ...enempää en muista, alkaa olee aika määrä tossakin jo noita mitä oon kokeillu.
Mitäs se XP:n korjausasennus? Ootko sitä kokeillut? Jos on Windows:sista johtuva vika, niin se pitäisi korjautua sillä. Ja muilla peleillä toimii niinku pitää? Ettei oo jotain rikki näyttiksessä. Ja jos mahdollista, niin kokeile jonkun kaverin koneessa, että toimiiko siinäkään kunnolla.
En oo sitä xp korjausta kokeillu. Pystykös sen tekeen windowsista käsin vai olikos se niin, et boottaa xp levyltä koneen ja asentaa sieltä niinku dossin kautta sen? Enkä muuten usko et näytönohjaimessa on vika kun hd4870 teki sitä ongelmaa omilla ajureillaan ja hd4890 teki samaa taas omilla ajureillaan. Eli se on joku iso yhteinen tekijä, periaatteessa se voi olla koneen raudan osa, esim emolevy taikka muistit taikka kiintolevy. Noi on kolme samaa osaa mitä on käytetty kummankin näytönohjaimen kanssa samassa kokoonpanossa. Prosessorin vaihdoin E8400 -> Q9650. En pelkästään ton pelin takia, vaan muutenkin. Eli vika ei oo siinä ainakaa. Mutta kun miettii nii se vika on pakko olla ohjelmistossa, windowsissa varmasti mättää joku. Kokeilen tossa joku päivä asentaa ton xp korjauksen ja sit jossei auta nii sit win7 32bit asennukseen.
Joo nämä on välillä vähä henki maailman asioita, että ei se vain auta kuin yksi kerrallaan eliminoida tekijöitä, että vika selviää. Mutta tosiaan, se korjausasennus tehdään siten, että lähdetään vaan normaalisti levyn kautta asentamaan Windowsia. Asennusohjelma tarkistaa edelliset asennuskerrat ja tunnistaa edellisen OS:in. Sitten se kysyy, että korjataanko edellinen asennus vai asennetaanko uusi tjsp. En nyt sanasta sanaan muista. E: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946 täältähän löytyikin ohjeet ihan vaihe vaiheelta
juu niin. ööh niin siitä että miten pelin saan jatkumaan ku hypättiin vähän niinku koneen osapuolelle että niin siis ei mikään muu auta tossa gta iv tehtävien jatkumisessa?vai pitääks mun ladata joku save joka jatkuu siitä kohtaa? EDIT: ööh sellasta viel et pystyykö koneesta polttamaan tän vistan levylle ku kone ostettiin kaupasta valmiina et täs oli valmiiks visva tota niin saaks sen poltettuu levylle?
Nyt tuli selväks ainaki mistä toi vika johtuu mikä mulla oli gtassa. Asensin winukan ihan alusta, puhtaalle pöydälle ja ne ohjelmat, että saan vaan gtan toimiin, niin samaa nykimistä vieläkin. Eli vika on tossa uudessa hd4890 näyttiksessä, jonka ostin huutonetistä. Ei tuotteessa muuten vikaa ole, mutta gta ei vaan toimi puhtaasti. Täytyy nyt sit ostaa se hd5870 kun en enää näitten 4000-sarjan näyttiksien kans ala pelleileen. Takasin myyntiin täytyy laittaa toi hd4890, on siinä sentään 2v takuu mut en jaksa noin pikkuasian takia lähettää takuuseen.
eli voisit veikata samaa onkelmaa mulle miks peli alkaa nykii.tai sit mun prossu ei vaan oo tarpeeks hyvä.(prossuhan vastaa niit minimi vaatimuksia kai)
Tota joo... ehkä oon huomannu ton asian aiemminkin et sul on toi sama näyttis ku mul ja kommentoin taas, että onks sulla muuten toiminu se näyttis ok? Luulen ja veikkaan vahvasti, että eihän tietokoneen raudan osilla ole väliä, onko ne hyviä vai huonoja, kyllähän pelin pitäis silti edetä eteenpäin. Sulla kun oli se ongelma et peli tyssää siihen johkin kohtaan. En vielä saanu selväks vaan sitä et mikä se kohta tarkalleen on missä se tyssää. Missä vaiheessa peliä se tehtävä oli/on? Toi sun prossu 6000+... sanotaan, et se on ok prossu, mutta mulla on ollu semmone tilanne aikanaa et, omistin intel celeron 2ghz prossun, olin joku 13 tai 14v ja opettelin sillon kellotusjuttuja... Nii kellotin sen celeronin 2ghz -> 2,6ghz ja totesin sillon jo et mitä vihtua, onks tää totta et celeron kellottuu näin paljon? Sit päätin ammattikoulussa lopputyötä tehdessäni, et valitsen lopputyö aiheekseni tietokoneesta kertomisen ja kallistuin amd paketin puolelle, josta sit tein lopputyöni. Olin jonkun aikaa aika vahvasti amd:n puolella, mutta sitten noin vuoden jälkeen kun tehot ei riittäny enää ja prossua piti alkaa vaihtaa, niin aattelin et tuntuu pahalta luopua amd:sta. Päätin kuitenkin kokeilla ihan huvikseen intel pohjaa vielä kerran... ostin e8400 prossun lga775 lankulle, joka on tehty noin samoihin aikoihin kun amd 6000+ X2 prossut ja ihmettelin sitä eroo, että miten intel e8400 voi viedä amd 5600+ prossua ihan mennen tullen. 5600+ prossulla ja jollain edesmenneellä geforcen 8800gts näyttiksellä sain joku 13k pojoo 3dmark06:ssa. Sit kun vaihdoin tuohon intel e8400 prossuun ja kokeilin markit, nii tuli joku yli 15k. Selvennettynä, mun mielestä sun kannattaa ensin vaihtaa prossu koneestas, jos halut pelata gta iv:tä ja sen jälkeen mietitään uudestaan. (bytheway mul olis tos e8400 myynnis) Ja vielä, yleensäkkin jos peli on tehty toimiin ja se toimii muilla, ja sulla se ei toimi, nii sehän meinaa sitä et joko sun taidoissas tai koneessas on jotain vikaa. Kysymyksenä vielä, ootko formatoinu koko koneen ja asentanu winukan uusiks ja kokeillu gta iv:tä puhtaalta pöydältä?