No katso näytönohjainta, ja näet 2x 6-pin liitäntää. Siihen pitää laittaa tällainen piuha: http://www.tenthousandpercent.com/files/x1900__6pinpcie2molex_118.jpg Tai suoraan virtalähteestä jos löytyy 6-pinnisiä. Tarkistin asian ja tuohon menee 2x 6-pin. Tässä kuvassa siis oikealla: http://www.techpowerup.com/img/09-04-02/atrhd4890_flat_highres.jpg Ja 2 piippausta tarkoittaa ongelmaa näytönohjaimessa. EDIT: Etkö laittanut mitään piuhoja kiinni? (et edes emon virtajohtoja)?
Kone on siis valmiiksi kasattu ja minä en ole aukonut koteloa ollenkaan. Oletusarvona minulla oli, että kone on kasattu käyttövalmiiksi. Pitäisikö minun siis aukoa kotelo ja ihmetellä sisuskaluja?
Joo tota voisit kyllä ottaa sivupellin irti ja katsoa pelkästään meneekö näyttikseen _mitään_ virtapiuhaa.
No niin, aloittelijan virheitä. Avasin sivuluukun ja huomasin, että näytönohjain on aika alhaalla koneen sisällä. Olin yrittänyt laittaa näytön piuhaan ylempänä oleviin liittimiin, jotka ovat emolevyn kohdilla. Ilmeisesti näiden ei ollut tarkoituskaan toimia. Nyt saan jotain kuvaa näyttöön. Seuraavaksi täytyy ruveta ihmettelemään WIn 7 RC:n asennusta. Kiitos kaikille tähän astisesta avusta.
No jatketaan vielä tähän samaan ketjuun, kun tässä on muutkin ihmetellyt tätä hp:n konetta. Itsekin miettisin sen ostoa, mutta tänne tulon jälkeen on tullut aika selväksi, että itse koottu kone > kaikki muut. Eli siis, miten paljon tulisi maksamaan kone pelikäyttöön, joka on tehokkaampi kuin tuo? Mahdollisimman pienellä budjetilla, siis. Hiiri, näppäimistö sekä näyttö minulta löytyy jo, samoin käyttöjärjestelmä, joka olisi vista. Anteeksi sekavasta viestistä, kiiresti kirjoitettu. :<
Eli et siis tarvii kaikkia niitä ylimääräisiä härpäkkeitä mitä tossa tulee mukana?` Prossu: phenom 2 720 tai phenom 2 940 ram: 4Gt 800mhz ddr2 näytönohjain: vaikka radeon hd4850 tai radeon hd4870 Ja pakettiin muut osat valinnan mukaan. Ainakin oman tietämyksen mukaan tuossa hp:n koneessa on erittäine surkea prossu ja näytönohjain. Toki viisaammat voivat korjata jos olen väärässä.
Nyt kun on aikaa, niin voin selittää paremmin mitä haen, ellei tuosta ymmärrä. :O Eli siis, mahdollisimman halpaa, mutta silti paremaa konetta pelaamista varten, kun tuo HP PAVILION P6045.SC. Minulta löytyy näyttö, hiiri, näppäimistö sekä käyttöjärjestelmäksi vista.
Minun mielestäni vehkis91 tuossa alustavasti jo antoi sinulle pohjaa mistä aletaan kasaamaan, mutta itse et antanut minkäänlaista budjettia, joten mitä oikein odottelet? Ja älä bumppaile.
No juu, sori, täs on ollu kaikkea paskaa viimeaikoina ni on hermo kireänä. :/ Eli, tuon Hp Pavilion p6045:n hinta on noin 800 euroa. Etsin parempaa konetta pelaamiseen kuin se, mutta halvemmalla jos mahdollista. (500-600€ budjetti)Saa mennä myös yli,jos on mahdotonta saada parempaa tuohon hintaan, mutta mielellään tuon hintahaarukan sisään pitäisi sopia. Ja kuten aiemmin sanoin; hiiri, näyttö, näppäimistö sekä käyttöjärjestelmä löytyy.
DVD-asema: LG:n SATA DVD-asema Prosessori: AMD Phenom II X3 720BE Emolevy: Asus M4A78 Pro Kovalevy: Samsung Spinpoint F1 1tb Kotelo: Antec Two Hundred Muistit: Kingston 800MHz DDR2 2x2gb Näytönohjain: Sapphire Radeon HD4850 Virtalähde: Corsair 400W Siinä nettorista 554€.