1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000€ budjetilla

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by TATU1995, Dec 13, 2009.

1. Tomitz

Tomitz Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä kannattaisi ostaa nyt se max. 1300-1400€ PC ja siihen lisäksi nuo lisätarvikkeet. Silloin jäisi yli 1000€,jotka voisit käyttää koneen päivittämiseen myöhemmin kun siltä tuntuu.

2. TATU1995

TATU1995 Member

Trophy Points:
    16
    No mä kuuntelin teidän vastauksia ja vaihdoin taas osia:

Varastokiintolevy: 750GB Barracuda 7200.12, 3.5", SATA II, 32MB, 7200RPM 76€ osioituna kahteen saman kokoiseen osaan ja kun tila loppuu niin sitten mä ostan lisää kovoja

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon 5970 OC 549€ tätä suosittelette joten se tuli valittua

Dvd-asema: SMG DVDROM 16X BLACK 22€ tää ei oo polttava mutta kelpaa ensi alkuun kun mä ostan kumminkin sen pioneer polttavan ja tota tarttee muutenkin xbox 360 pelien varmuuskopioinnissa joten samahan se nyt on sitten ostaa

+ aikaisemmin olleet jutut ja laskeskelin paketin hinnaksi yhteensä ilman postikuluja: 3264.3€ (ehkä laskin sen aikaisemman paketin väärin mutta tämäkin mahtuisi juuri ja juuri mun budjettiin) eli olisko tämä nyt se tehokkain kone mitä on saatavilla (kunhan mä kellotan prossua neljään ghz:iin niin ja joku kysy että miten mä aion kellottaa jos mä en kerta osaa niin mä ajattelin etsiä netistä ohjeita ja sitten opetella) jokseenkin järkevään hintaan (vaikka aika lähellä järjetöntähän tämä on).
    ________________________________________________________________________________________

Niin ja joku voisi kyllä kasata mulle myös 1500€ budjettiin sopivan koneen johon kuuluu pelkkä keskusyksikkö (koska mä lisään siihen pakettiin sitten ton mun oheislaite kasan jonka mä laskin maksavan 800€ ilman postikuluja) ilman dvd-asemaa ja käyttis (windows 7 home premium 64 bit ja xp home edition jos saa samasta kaupasta mutta sen saatavuuden takia ei tartte kauppaa valita koska mä ostan sen joka tapauksessa vaikka sitten tuolta mikromafialta) mutta vaatimukset on sitten toi Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior kotelo, 2x 500 gb kiintolevy (tai yksi vähintään 1tb kokoinen mutta saa olla isompikin jos vaan mahtuu budjettiin) joka on laatumerkkiä ja pyörii 7200 kierrosta minuutissa ja jossa on vähintään 32mb välimuisti, intel i7 prossu, vähintään 6gb ram muistia, ati näyttis ja se että kauppa on suomalainen ja luotettava josta uskaltaa ostaa koneen.

Niin ja tää olisi siis mun ihan ensimmäinen pöytä ja pelitietokone (joten siksi toi kolmen tonnin paketti saattoi olla järjettömän kuuloinen mutta ajatuksena oli tilata toi kone pelikonsoli tyyliin eli siis tolla koneella olis pitänyt toimia kaikki pc:lle julkaistavat pelit kunnes nykyinen kone sukupolvi on ihan kuollut ja tulee uuden sukupolven koneet (pelikonsoli puolella xbox ja ps2 koneista siirtyminen xbox 360 ja ps3 sukupolveen ja pc puolella vastaisi varmaan 4 ydin prossujen kuolemaa ja siirtymistä 8 ydin prossuihin tai jotain sinne päin)) ja tolla koneella pitäisi siis toimia kaikki nykyiset pelit lagimatta full hd resoluutiolla ja myöskin tulevat mahdollisimman pitkään.

Last edited: Jan 5, 2010
  3. Ratuu

Ratuu Regular member

Trophy Points:
    26
    Uteliaisuuttani kysyn, (saanko ? :eek:) Oletko ite säästellyt 3000e ? vai onko nyt niin että pappa betalar ?, järjetön raha pistää tietokoneeseen. Tuossa iässä.

4. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Pistänpä minäkin oman vaihtoehtoni. Ja liike on siitä syystä Jimms, että itsellä kyseisestä puljusta on niin paljon hyviä kokemuksia, etten näe syytä vaihtaa ainakaan tässä tapauksessa. Sen verran tyyriin/tehokkaan setin tuohon kasailin että jollei tolla pärjää seuraavaa kahta/kolmea vuotta niin johan on kumma.
    Tottahan sieltä aina tulee jokin peli mikä kyykyttää tuonkin koneen, mutta en usko että aivan heti.
    Jos kerran on rahaa pistää koneeseen kolmetonnia, niin eikait siinä mitään, pistetään pojalle settiä:

Mutta voithan sä tietty tehdä niinkin että pistät nyt 1500 eeroa koneeseen, ja päivität sitä tarpeen tullen toisella mokomalla. Mitä oheis härpäkkeisiin näytöt, hiiret ja näppikset sun muut, niin ne saat valita itse.

Suosittelisin kuitenkin harkitsemaan jotakin oikeasti hyvää näyttöä ja kiertää ainakin benqut takavasemmalta.
    Tässä on meinaan nokkani edessä 23" Valovuotoa pahasti sairastava Benq, ei tällä ole kiva pelailla..
    Eli suosiolla sellanen näyttö minkä takuussa onjo kunnon pikselitakuu ja lupaus minimaalisesta valovuodosta (mielellään ei tietty lainkaan).

Merkeistä kantsinee katsella Eizoja, +300 HP:eita/Fujitsuja. Myös Samsungit ovat hyviä näyttöjä, ja merkkinä suurin näyttöpaneelien valmistaja joten kokemusta pitäisi löytyä.

Joku muu saa kasailla tuon 1500€ koneen, tää oli hauskempi..

Mitä tulee tuohon sukupolvi hommaan niin, en oikein ymmärtänyt, pitäisikö siis saada tietokone joka kestää pelattavana yhtä kauan kuin esim Pleikkari kolmonen?
    Graafisestihan tietokoneet ovat jo edellä. Tai, ainakaan itse en ole missään vielä nähnyt Crysistä vastaavaa peliä pelattavan 2560x1600 resoilla. Eikä pleikkari edes taida taipua moisiin resoluutioihin, toisin kuin esimerkiksi tuo kasaamani tietokone.
    Blu-ray tekniikka tosin tekee peleistä laajempia kuin DVD:llä, mutta eipä pelejä vielä Blu-rayllä tehdäkkään tietokoneille.

P.S, koteloksi valitsin Corsairin Obsidianin ihan sen takia, ettei pääse tilaloppumaan misään vaiheessa kesken. Mutta jos välttämättä haluat tuon CoolerMasterin niin osta se. Mutta lue sitä ennen kuitenkin tämä.

ja p.p.s Ratuun kanssa samaa mieltä. Mutta toisaalta, jos kerran raha ei ole ongelma, mikä minä olen sanomaan että mitä sillä tekee.
    Itse tekisin niin että sijoittaisin kunnon A/V laitteisiin (telkkarit, vahvistin, dvd/blu-ray, hyvät kaiuttimet) ja lopuilla mitä jää niin siihen tietokoneeseen. Tämä on siis viimeinen mielipiteeni.

Last edited: Jan 6, 2010
  5. Sumu_

Sumu_ Member

Trophy Points:
    16
    Eikö melko monelta 15-vuotiaalta jo se mopokin löydy? Uutena ne maksaa sen 3000e. Mutta ite aineki ottasin/otin enemmi mopon.

6. SirJanne

SirJanne Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi Tagan virtalähteenä ei varmaa oo sieltä parhaimmasta päästä, onhan tuolla merkillä virtalähteiden "mustalla listallakin" tuotteita..

Jep, niin mäkin ottaisin mopon.

7. ShatBriks

ShatBriks Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikkei minulle varsinaisesti kuulukaan mihin rahasi hassaat, täytyy sanoa että 3000€ tietokoneesta on vähintäänkin... hullua. IMHO tuossa on 1500€ liikaa ja tulet ihan varmasti katumaan ostoasi muutaman kuukauden sisällä (tai ainakin isäsi tulee katumaan).

Sitte noihin valintoihin...

2 käyttistä? MIKSI? Asenna Win7, käytä hetki, jos tuntuu huonolta pistä XP tilalle. IMHO forkkaamisella tulee vähemmän vaivaa kuin kahden käyttiksen kanssa räpeltämisellä. Samalla pääset eroon toisesta SSD:stä, joka taasen pudottaa hintaa reilusti. Tai voit vaikka ostaa yhden isomman SSD:n johon mahtuu enemmän softaa.

Pistäisit suoraan 1TB, 1,5TB tai vaikka 2TB levyn, eikä mitään montaa pientä tai yhtä keskikokoista. Äläkä turhaan pilko miljoonaan osioon, toimii ihan loistavasti yhdessä kokkareessakin.

12GB RAM? ihan oikeasti hei, ei varmasti lopu muisti kesken jos laitat 6GB. On järkevämpää ostaa nyt sopiva määrä ja sitten myöhemmin lisäillä jos tuntuu olevan tarvetta. Hinnatkin putoavat varmasti siihen mennessä puoleen.

Koss SPÄRDE PODRE on ihan hyvä sankakuuloke, johonkin MP3-soitin käyttöön... En ostaisi PC-käyttöön niitä. Jos on varaa laittaa 3000€ koneeseen niin osta ihmeessä ihan oikeasti hyvät kaiuttimet ja kuulokkeet. Et tule katumaan.

Kellottamisesta sen verran, että jos tosiaan ei ole mitään kokemusta ja meinaat 4GHz hakea, niin älä rykäise tosiaankaan suorilta sinne vaan tutki ja lue asiaa muutama päivä ennenkuin lähdet koittamaan.

Terveisin nimim. 700€ koneella nykypelejä loistavasti pelaileva jamppa.

8. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Ai on Tagan mustalla listalla.. No damn, tilalle Enermaxia, tai PC Power & Coolingia sitten..
    Meikään taisi tolleen aamuyön tunteina upota vahingossa tuo mainostaminen:)
    Mutta katselin vasta äsken tarkemmin, niin eipä Tagani myönnä laitteilleen kuin vuoden takuun. Se on sellanen asia powereitten kanssa et voi jättää hyllyyn. Kyllä se vähimmäis takuu mielestäni se kolme vuotta on, siis virtalähteissä.

9. SirJanne

SirJanne Regular member

Trophy Points:
    26
    Oma ehdotukseni, jos minulla olisi noin paljon rahaa käytettävissä, ostaisin tuon. Eikä vuodenkaan päästä pitäisi harmittaa!

EDIT: 2180 euroo koottuna :)

Last edited: Jan 6, 2010
  10. Donut200

Donut200 Regular member

Trophy Points:
    26
    Laita mielummin yksi 5890 kuin kaksi 5870.Mun mielestä tuo kotelo on kyllä liian kallis.

11. haderzarc

haderzarc Regular member

Trophy Points:
    26
    Mielestäni 3000e budjetilla pitäis saada vähän parempia osia..Tosin sulla on tossa vähän muutakin ku keskusyksikkö ja sen sisältö. Mutta itse satsaisin mahdollisimman paljon just siihen jos tehokkaan koneen haluat, ja muut sivuhärpättimet olis sit vähän halvempia..ainakin toistaiseksi..

12. aqq

aqq Regular member

Trophy Points:
    46
    CoolerMaster HAF koteloksi tai Antec P183
    Asus RampageII Extreme emolevyksi tai V2
    Intel i7-920 prossuksi ja 6ytiminen tilaukseen kun ilmestyvät
    Ati HD5970 näytönohjaimeksi
    3X2GB halvinta DDR3/1600Mhz muistia
    Enermax virtälähde siinä 600W paikkeilta
    Noctua uutukainen prossucuuleriksi
    DVD-CD asema ihan perus esim samsung
    WD CaviarBlack riittää kiintolevyksi ellei halua sijoittaa 500e SSD-asemaan

Olisin laittanut kuvan ostoskorista ja hinnan mut tökkii jimms pc sivu.

13. J4N1H

J4N1H Member

Trophy Points:
    16
    Niin ja Windows 7:ssä on virtuaalinen Win Xp tila Joten et varmaan Xptä tarvi, tosin ei se nyt varmaa ole just niinku Xp.

14. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo samaa mieltä miekii turha siihe koneesee on ylettömiä määriä laittaa ku tehoero vaikka 1500€ koneeseen ei kuitenkaan niin merkittävä ole. Kellottaminen on tosiaan hieman monimutkaisempaa näillä uusilla kannoilla, mutta oppaita lukemalla selviää hengissä nii mies ku rautakii. Ja aqq mitäpä luulet että sillä 6-ytimellä vielä tekee?

15. SirJanne

SirJanne Regular member

Trophy Points:
    26
  16. aapo_

aapo_ Member

Trophy Points:
    11
  17. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
  18. aapo_

aapo_ Member

Trophy Points:
    11
    ehkä ei ole hyvä kone heitin vaa, mutta tulee mielee ite ostin 800e maksavan peli koneen. Itse kasasin mutta mitä vitun järkeä ostaa 3000e maksava kone ku mun kone makso sen 800e jossa on nvidia 260 gtx sillä toimii kaikki pelit sopivilla asetuksilla, varmaa se 1100e menny lisä tarvikkeiden kaa.
    Mitä tekee 3000e koneella ja lisävarusteilla jos ei pelaa sillä pahemmin pelaa, miksi kellottaa konetta jos ei pelaa sillä pahemmin. Itse olen -95 vuonna syntynyt odotan mopoa helvetin innolla itse ottaisin 3000e maksavan mopon kuin jonkun 3000e maksavan koneen.

Mulla kyllä ei ois ainakaa varaa pistää koneeseen 3000e mut jos pappa pe talar nii mikäs siin lellitty paska.
    Varmaa joku nolife joka pyyhkii 500e seteleil perseen.

19. aapo_

aapo_ Member

Trophy Points:
    11
    Ja jos noin kalliin paketin ostat eikö kannattaisi tilata vaikka saksasta hardwareversand

Share This Page