1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Huvittava bugi Vistassa, kukaan törmännyt tälläiseen?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Lada1500s, Jul 4, 2008.

1. osckari

osckari Guest

Kyseisen henkilön tunnen henkilökohtaisesti oikeassakin elämässä ja hänellä on HP:n pakettikone, 32bittinen basicci, aito.

2. Lada1500s

Lada1500s Regular member

Trophy Points:
    26
    Itelläki kävi sama homma XP Homen kans, asensin tän vuoden puolella jonki päivityksen niin ei enää näppis pelannu, mutta kuinka ollakaan kun tungin ton näppiksen toiseen USB-porttiin, kuinkas ollakaan, toimi. :D Pari tuntia pähkäilin, pelissä oli siis joko formatoida TAI heittää koko romu mettään, sukulainen, joka työskentelee koneiden kans, että ku oli lyöny SP3:n sisään, oli kestäny vartti, että tunnisti kaiken. Noh, meni kolmisen tuntia, jumissa TERVETULOA-ikkunassa kun en saanut salistani kirjotettua. Tämän jälkeen koneen ainoana käyttäjänä heivasin salista kirveellä ja ei siitä oo tarvinna murehtia.

Tosin, hiiripulma korjaantui näin: Targusin miniminiatyyrihiiri perseesee poikittain ja tämän mun Scaleo J:n mukana tullu hiiri kiinni, kuinka ollakaan toimi. Onneksi ostin MS Intellimouse Explorer 3.0:n, toiminu aina kuten pitääkin. :D Itselläni koskaan ollut sen suurempia pulmia XP:n tai tuon Vistan kans. Tosin tämä 3.0 Firefoxi on nyt ollut kummallinen, että kerran mentii veljen kans habboon ja tehtii jokku k1kk3l1m4n/kurkkuhaara tyyliin nimiset ja yritettii spämmiä kaikkea roskaa, että sais bännit, kuinka ollakaan, mun piti tälle asentaa Shockwave uusiks ku kaatuili ja sen jälkee kaatu vuorotelle molemmilla koneilla, eka mulla FF3 tilttas ja sit viiden minsan päästä Vistalla sama ja sen jälkee tämä jatku aina siihen asti, että kaatu 3 kertaa molemmilla. :D Olin kuolla nauruun.

3. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Sen enempää tähän tappeluun puuttumatta....

Itsellä Vista x64 Ultimate sekä XP Pro dualboottina koneella, tosin käytän ainoastaan XP:tä. Kokeilin Vistaa, ja kyllähän se toimi, mutta ei jaksa vaivautua asentamaan kaikkea uusiksi vain siksi että saisin raskaamman käyttiksen alle.

(OS) Windows XP Professional, Service Pack 2 (5.1 - 2600), (installed for) 102w 3d 9h 14m

Eli ei ole tarvinnut kerran kuussa asentaa uudelleen, ei boottaa varttia, toimii ihan jouhevasti pidempiäkin aikoja kerralla.

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Täyttä höpö höpöä. Kyllä täällä tehdään ihan töitä ja viritellään Vistalla. Ne todella napisee eniten jotka eivät vain osaa, se on tullut nähtyä.

5. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Trophy Points:
    46
    Vista on hyvä käyttis varsinkin tehokkaammilla koneilla, mutta fakta on se että pelikäytössä jää jälkeen XP:stä (tähän tulee varmasti muutosta sitten kaukaisessa tulevaisuudessa), sekä se että vanhempia pelejä ei välttämättä voi saada mitenkään toimimaan vistassa.

6. jake_h

jake_h Regular member

Trophy Points:
    26
    ite kans siirryin vasta xp:stä vista premium 64bit ja ei ongelmia oo ollu.hieman epäilytti ku kaikki on haukkunu vistaa mutta parin päivän totuttelun ja ajureitten hakemisen jälkeen hyvä käyttis.(bugeihin en oo vielä törmänny)

7. JamiDaMan

JamiDaMan Member

Trophy Points:
    16
    Pistää kyllä vihaks tää 64 vista. Eihän tähän löydä kuin pasianssin mikä on 64 yhteensopiva!
    Tilasin soneran kautta virusturvan.. Latasin ohjelman koneelle ja yrtin käynnistää: Tämä ohjelma ei ole yhteen sopiva käyttöjärjestelmän kanssa.. eiku avira takas vaan ja virusturvaa peruuttamaan. Sit teen omia biisejä ejay:llä silloin tällöin. Tai siis tein eihän sekään enää toimi ku valittaa jostain kernelistä.
    Sama juttu kaikkien vanhempien ohjelmien kans.
    No muuten kyllä pelittää hyvin että bugeja ei ole ollut. Yhteensopivuus ongelmat enemmän rassaa.

8. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    Miksi maksaa erikseen virusturvasta kun ilmaisillakin ohjelmilla pärjää ihan hyvin? Vistan oma palomuuri ja avast pyöriny omassa koneessa, eikä pöpöjä ole sen pahemmin näkynyt.
    Ja yhteensopivuusongelmiin en ole enää hetkeen törmännyt..

9. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Ai tämäkin ketju on vielä hengissä :)

Eipä ole itsellänikään oikein mitään ihmeellisiä ongelmia ollut, pari kertaa olen kyllä itse "hölmöillyt" jotain josta Vista ei tykännyt, ja aikasempi versio Elisan Tietoturvasta (7.00) ei ollut ihan täysi Vistan kanssa yhteensopiva (svchost-ongelmia), uusi 7.03 toimii hyvin.

Itse alkuperäiseen aiheeseen; käytössäni kaksi käyttäjätiliä, toinen normaaliin jokapäiväseen käyttöön ja tietysti jv-tili. Toissa päivänä (normitililleni kirjautuneena) ihmettelin kun kone alkoi hieman takkuilemaan syystä, jota ei tuntunut löytyvän. Noh, boottasin koneen ja ihmetys oli suuri, kun eteeni avautui teksti "määritetään päivityksiä, vaihe 1/3" yms.

Vista oli ladannut ja asentanut jo edellisenä päivänä itse Windows Updateen uuden päivityksen, joka mahdollistaa uusien päivitysten vastaanoton. Ilmeisesti kyse oli melko tärkeästä päivityksestä, sillä olen asetuksiin laittanut "ilmoita uusista päivityksistä, mutta anna minun valita asennetaanko ne". En siis saanut vuorokauden aikana missään vaiheessa mitään ilmoitusta uusista päivityksistä.

Onhan se tietysti tuossa mainittu mutta kuitenkin... Kyllä käyttäjän pitäisi edes jokin ilmoitus saada.

Mutta muuten toimii ihan jees!

10. jellis32n

jellis32n Member

Trophy Points:
    16
    Heh...mikä keskustelu. XP vastaan Vista.
    Itsellä vista ja toimii ihan ok.
    Xp:kin toimi aikoinaan ihan ok.

11. Kitsun3

Kitsun3 Member

Trophy Points:
    16
    eihän xp ja vistassa bugeja ole ne ovat vain "ominaisuuksia"

12. kolmis

kolmis Regular member

Trophy Points:
    28

Share This Page