Prossuna 3770 joten HT saattaa tulla kysymykseen hyvinkin? Näyttis nyt on tietty kriittinen, siksi pääasiassa 8Gt korttia hainkin. Vaikka se menis vivessä hukkaan, on silti 8Gt versiossa isommat kellot ja niinpoispäin. Varsinkin jos pitkäaikasta korttia haen, Gaben saa aivopierun ja julkasee Half Life kolmosen mikä saattas vaatiakkin isompaa muistimäärää, who knows? Kun budjetti on pieni ja pitää hakee pitkäaikasia ratkasuita, niin toi on luultavasti mulle paras. GTX 1070 ois hyvä, mutta taas yli budjetin.
HT on ihan välttämätön jos aikoo virtuaalimaailmassa leikkiä. Joukut väittävät että pitäisi olla maksimigrafiikat ja minimi 90fps jotta laseja pystyisi katselemaan, siksi vähän arveluttaa tuo oma 1070. Mutta eiköhän tuohon oikeasti riitä tasainen 60 ja vähän karsitummat asetukset. Pitäisi saada ostetuksi, mutta lelujen järjettömät hinnat vähän rajoittaa intoa. Jos saisi karsitun pelkästään näppiksellä tai ratilla toimivan version puoleen hintaan niin sitte. Enkä tartte sensoreita ympäri kämppää ja muutamia naapureillekin, lasit päässä hortoilu kun on hengenvaarallista hommaa.
On se silti outoa, että Radeon 290 oli jo VR ready, eikö muka vieläkään radeonilta passelia korttia löytys?
Jaa-a, en oo kerenny katsomaan vielä, mutta googlella toi tuli vastaan View: https://www.youtube.com/watch?v=7B_KI7QyZ3Y
Muuten, karsituista versioista ei silti kannata oculukseen tai muuhun sortua. Oculus kun on selkeästi karusellikyytiä, eli istut vaan mukana kun pelivideo pyörii silmillä. Vive taas päästää sut peliin sisään, esimerkiks GTA 5 onnistuu viven kautta.
Vive kai se pitää olla jo senkin vuoksi kun on steamin systeemi. Siinä vaan mulle täysin tarpeeton roina nostaa muutenkin kovaa hintaa. Project cars ja descent löytyisi, ne ei kai edes toimi muulla kuin vivellä? Yksinoikeusjutut ei sovi pc:lle.
480 pysyy juuri ja juuri GTX 1060 kyydissä kun laittaa sopivan alhaiset asetukset alle: http://www.roadtovr.com/vr-ready-gp...tx-1080-ti-1080-1070-1060-amd-rx-480-fcat-vr/
Kuitenkin 970 riittää ultrille helposti, tuli itse testattua. En millään jaksa uskoa että muutama pikseli lisää tekisi tuollaista eroa.
Tuossa testissä olleessa Oculus: ssa kuten myös HTC vive: ssä (ellei ole tullut hiljan uudempaa mallia) on 2160x1200 eli n.500000 enempi kuin HD: ssä.
En ole perehtynyt asiaan sen tarkemmin, mutta niinhän se ainakin oli tuolla sun linkkaamassasi vertailussa.
Mutta silti pitää tulla haukkumaan ratukoita, ihan niinkuin ne olis aivan paskoja mallista riippumatta. Kun apua kysytään, niin ois kiva jos edes vähän olisit avualiaampi. Tosin, tiedän jo miksi et ole, niin ei yllätäkkään.
Häh...Laitoin tuohon vaan vastakommenttia 480 vs 1080. Ettei tule suurta pettymystä. Kerran kokeillut VR: ää Lintsillä, siellä ainakin kiinnitti huomion isot pixelit (resosta ei tietoa).