1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ihmeellinen windows sp2 ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ruffe, Nov 4, 2004.

  1. Rasse79

    Rasse79 Member

    Joined:
    Mar 5, 2004
    Messages:
    57
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    mun KAIKILLA kavereilla on ollut ongelmia ton sp2:sen asennuksen jälkeen (ja kaikki ihan eri ongelmia) joten mä en ainakaan asenna sitä roskaa mun koneelle!terves...
     
  2. juhpaukk

    juhpaukk Member

    Joined:
    May 2, 2004
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  3. Chjeikki

    Chjeikki Member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Huhhuh.....Pojilla on ihan asia tekstiä SP2sesta mutta ite temppuilin sen kanssa ja kysyin vastauksia asiantuntijoilta ja joka ongelma alkoi selvetä toisen jälkeen.....Palomuurin vaihto johti netin toimimiseen.....Ajureiden päivitys on ´pakollinen Sp2 asennuksen jälkeen tai uudelleen asennus.... Mutta aloitin kaiken vielä puhtaalta kovolta ja nyt toimii kun unelma....Nyt ei ole antaa linkkiä sivulle jossa kannattaa käydä tarkistaa ohjelmien yhteen sopivuus SP2 kanssa..... JA HEI SE LATAUS VIIVA....SITÄ SÄ ET SAA POIS KOSKA SE ON AINA WINDOWSSIN LATAUKSESSA JA SIIT EI OLE MITN HAITTAA KOSKA SE ON JO YLEENSA ASENNUS VAIHEESSA MUTTA SITÄ EI OLE SAATTANUT HUOMATA JOS KONEESSA ON OLLUT TEHOJA NIIN SE LATAA SEN TOSI NOPEASTI MUTTA TOI SP2 ASENNUS VÄHÄN HIDASTAA YLEENSÄ WINDOWSSIN KÄYNNISTYSTÄ JOTEN ELÄ TURHAAN HÄTÄILE SEN VIIVAN KANSSA KOSKA ITELLÄNI ON OLLUT KOLME ERI VERSIOTA XP:STÄ JA JOKA IKISELLÄ ON OLLUT SE VIIVA JA SAMA KAIKILLA MUN KAVEREILLA.....!!! TURHAAN MUREHDIT JA JOS OIKEIN MUISTAN SE TARKISTAA KOVON BOOT ASETUKSET JA KÄYNNISTÄÄ TÄTEN WINDOWSSIN JA EN JAKSA PAINAA TOTA CAPS LOCKKI POIS...8D
     
  4. olavinto

    olavinto Member

    Joined:
    Dec 17, 2003
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tuosta täytyy mainita sen verran, että kun molempiin kotikoneisiin asensin Service Pack 2:n, niin en joutunut uusimaan ensimmäistäkään ajuria sen vuoksi. Ne tosin tulee aina päivitettyä kun vain uusia versioita huomaan saatavilla olevan, mutta tässä tapauksessa en mitään joutunut SP2:n takia päivittämään. SP2 ei ole tosiaan aiheuttanut vielä ensimmäistäkään ongelmaa, vaikka koneessa on kiinni härpätintä aina DigiTV-kortista peliohjaimiin. En väitä vastaan, etteikö tuo aiheuttaisi joitakin ongelmia, mutta jos pidät ajurisi ja ohjelmasi ajan tasalla, niin voin väittää, että ongelmat ovat todella vähäisiä. Toki muutamia ohjelmia on, jotka eivät todellakaan toi SP2:n kanssa.
     
  5. romero

    romero Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2003
    Messages:
    802
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minun mielestäni suurin osa SP2:n puolustelijoista ovat unohtaneet yhden hyvin tärkeän pointin koko aihetta koskien, joka on tullut tässä viime aikoina ainakin minulle hyvinkin konkreettisesti tutuksi joutuessani selvittelemään useiden tuttujeni koneiden sielunelämää: XP:n käyttäjiin kuuluu myös suuri ryhmä ihmisiä jotka voisi määritellä eräänlaisiksi "sunnuntaikäyttäjiksi", eli he eivät juurikaan ymmärrä minkään monimutkaisempien säätämisten päälle. Heillä on lähes poikkeuksetta ollut käytössä käyttiksen automaattipäivitys jonka kautta kone on imaissut jossain vaiheessa SP2:n ja sitten on ollut suuri kummastus kun mikään ei toimi niinkuin pitäisi. Eivät tällaiset henkilöt ole tienneet mitään koko päivityspaketin ongelmista puhumattakaan niihen liittyvistä vaatimuksista tai ratkaisuista. Tällaisia tapauksia ajatellen Microsoft on mielestäni toiminut todella ala-arvoisesti, koska koko homman tapahtuminen tavallaan käyttäjän tietämättä on aiheuttanut varmasti aimo tukun huoltokäyntejä keskeneräisenä liikkeelle lasketun päivityspaketin vuoksi. En väitä että parempi tiedotus käyttäjille olisi välttämättä auttanut asiaa kovinkaan paljoa enempää, mutta aika hurjalta tuon päivityksen vaatima ennakkovalmistelu tuntuu siihen nähden kuinka moni on oikeasti tiennyt sellaiseen varautua.

    Melko törkeää on myös sekin kuinka tuota SP2:sta käytännössä pakkosyötetään kaikille XP:n käyttäjille, edelleen vain SP1:n sisältäville koneille kun ei näemmä ole ollut tarjolla mitään turvallisuuspäivityksiä sun muita pitkään aikaan joten siinä suhteessa ajan tasalla pysymiseen ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin asentaa tuo murheenkryyni ja katsoa kuinka käy.
     
  6. Mortti2

    Mortti2 Member

    Joined:
    Oct 27, 2004
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi, tuli mieleen vielä yx asia, johon törmäsin äskettäin. Käyttäjä oli unohtanut tyhjän DVD-levyn asemaan ja sen takia kone käynnistyi opaut 1 tunnin. Xp yritti ilmeisesti käynnistää DVD:ltä ja meni raukka vähän sekaisin. Onkelma korjaantui, kun otti ko. levyn pois asemasta.
     
  7. Ruffe

    Ruffe Member

    Joined:
    Nov 4, 2004
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Chjeikki, ei se lataus viiva ollut siinä sp1sen aikaan(se kestää 10minuuttia!!!).No joo oon nyt vähän tottunu tohon jo .Jos laitan aamulla koneen päälle niin käyn suihkussa,syön jotain pikkusta tai käyn vaikka lähikaupassa.Tosta palkista on tullut vähä niinku kaveri tai ehkä siitä tulee jossain vaiheessa jopa elämänkumppani(mut sitä mun pitää kysyä siltä iteltä jokaiselta prosentilta) :)
     
  8. juhpaukk

    juhpaukk Member

    Joined:
    May 2, 2004
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on aika 4sekuntia ku lataa sitä viivaa ja mopo (1100mhz Athlon XP, 256DDR, NVIDIA GeForce MX 400) konekkin vielä.
     
  9. Aragorn86

    Aragorn86 Guest

    Kun mää on lueskellu näitä sp2 juttuja niin, mää on kyllä tullu siihen tulokseen että mä asennan sen sp2 vasta sitten kun mä seuraavan kerran asennan windowssin ihan puhtaalta pöydältä. Mulla kyllä se cd olis jo mutta en kyllä uskalla asentaa sitä nyt kun kone on käytössä. Sen verran ihmeellisiä juttuja on lukenu siitä täältäkin foorumista.
     
  10. vaaris

    vaaris Guest

    Aragorn, juuri noin kannattaa tehdä SP2 kanssa. Liian suuren riskin ottaa jos asentaa SP2:n "käytettyyn" käyttöjärjestelmään.

    Siis: format C: ja täysin uusi/puhdas asennus. Asennuksen voi tehdä levyltä jossa SP2 on integroituna tai sit asentaa vain vakio XP:n ja lataa SP2:n Windows Updatesta. Yhtä hyvä tulee ainakin omien kokemuksieni perusteella. On nopee, upee, stabiili ja komee!! :)
     
  11. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kuinka monella teistä joilla toimii sp2 on suomenkielinen xp? täytyy sanoa että mä kans asensin sen enkä enää sen jälkeen päässy nettiin. auttaako se että ottaa pois tuon windowsin oman palomuurin pois päält? ettei tartte asentaa uudestaan koko roskaa, kerran sen tehny jo sp2 takia.
    sp1 pärjään mainiosti että onko tuo eed täysin välttämätön?
    AInoo ongelma mulla on nykyään se etten saa explorerilla imutettaessa juuri mitään sisään päin...14 kb/s...
    mulla on 2/512 elisa.
    Auttaisko sp2?
    v....aa ku ei oo hajuakaa mikä mättää
    Mitä tossa sp2 on niin älyttömän hyödyllistä et se pitäs asentaa ku nii monet siitä valittaa
     
  12. piiska

    piiska Active member

    Joined:
    Oct 12, 2003
    Messages:
    1,221
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Mulla o molemmissa koneissa suomenkielinen XP Pro ja molemmissa SP2 toimii kuin unelma. Toiselle koneelle SP2 asennettu suoraan ja toiselle 'puhtaalta pöydältä', kun oli ihan uus konekkin.

    Ja se SP2 kannattaa asentaa, koska se korjaa tietoturva aukkoja ja parantaa muutenkin Wintoosan vakautta (kai). Ite en kyllä mitään eroo huomaa, paitsi se Tietoturvakeskus.
     
    Last edited: Dec 3, 2004
  13. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Se dos latauspalkki kielii jostain asennuksen aikana käynnissä olleesta ohjelmasta; jokin on hukannut ajureita; emo/käyttis/muu rauta/ohjelmat :joita kone etsii käynnistyäkseen. Luultavasti jonkin fyysisen laitteen ajurit ei kelpaa/asennus ei pystynyt todentamaan/ sp2. Palauta järjestelmä tai poista sp2. Ja asenna sp2 uusiksi ohjeiden mukaan(kaikki käynnissä olevat ohjemat sammutettuna ja mieluusti vielä niin että ne ei lähde seuraavassa boottauksessa käyntiin). Osa ihan laillisestakin softasta ei tykkää sp2-päivityksestä puhumattakaan haittaohjelmista. Jos niitä on käynnissä asennuksen aikana niin varmasti on ongelmia.Kokeena voisit sammuttaa kaikki ylimääräiset käynnistyvät ohjelmat boottauksessa ja jos palkki tulee vielä niin ongelma liittyy rautapuoleen.
     

Share This Page