1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

inverto idl-7000 pvr

Discussion in 'Keskustelua antenniverkon digibokseista' started by sat2003, Jul 12, 2006.

1. olbedus

olbedus Member

Trophy Points:
    16
    Itse olen käyttänyt Logitech 525-kaukaria ja toimii hyvin. Se on malli joka loudaa netistä asetukset ja pelaa hienosti.

2. jporiseva

jporiseva Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on Inverton kaapelimalli 7000M. Sellainen askarruttaa, että miten hiljainen tuon laitteen tulisi olla?

Olen ottanut asetuksista pois sen toiminnon että timeshift olisi jatkuvasti käytössä, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin tällöin laitteen kovalevy olisi päällä vai silloin kun alkaa nauhoitus tai laittaa timeshiftin päälle.

Kuitenkin koneeni käy tismalleen samalla äänen voimakkuudella oli nauhoitus päällä tai ei. Tarkoittaako tämä sitä, että laitteen tuuletin aiheuttaa tuon äänen ja peittää alleen kovalevyn äänet ja tuota hiljaisemmaksi laitetta ei vaan saa?

Laite ei ole mitenkään älyttömän kovaääninen, mutta kun olin tottunut vanhan boksini äänettömyyteen, niin tuli vain mieleen miten lujaa nuo äänet yleensä pauhaa inverton malleissa ja tallentavissa bokseissa yleensäkin.

3. Mikkopee

Mikkopee Regular member

Trophy Points:
    26
    Lukase vaikka alkuun tää säie läpi.

4. jporiseva

jporiseva Regular member

Trophy Points:
    26
    Luettu on. :)

Mutta ihan en vastausta löytänyt, melkein. Eli siis tuuletin on tämän ketjun mukaan aina päällä ja tuulettimen pyörimisnopeus vaihtelee boksin lämpöjen mukaan, ok. Mutta tuo ei selitä sitä että boksi on jo käynnistyessä tismalleen samanääninen vaikka olisi kuinka kauan päällä ja vaikka tekisin mitä. Eli lämmöt eivät tuon mukaan muuttuisi mihinkään ja kovalevy kuulostaisi myös jatkuvasti samalta.

Vai tarkoitatko sitä, että joissain tapauksissa kovalevy olisi aina päällä vaikka asetuksista olisikin tuo otettu pois päältä? Eli että laite ei toimisi tässä mielessä oikein, joissain tapauksissa.

Käännetäänpä kysymys hiukan toisin, onko teillä muilla boksista kuultavissa kevyttä hurinaa silloinkin kun se on hiljaisimmillaan?

5. Turbaani

Turbaani Regular member

Trophy Points:
    26
    Kovalevy se hurisee boksissa kun se on päällä ja tuuletin vielä lisäksi ;) ,vaikka et tallentaisi mitään kanavaa.

6. jporiseva

jporiseva Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok. Kiitos Turbaani.

Eli ihan normaalista "hurinasta" siis on kyse, eikä mitenkään poikkeavasti metelöivästä yksilöstä. Opettelen elämään vienon hurinan kanssa. :)

7. andlin64

andlin64 Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys.

Viime viikolla ilmesty seuraavanlainen ongelma. Kun menen "GUIDE"n ja olen laittamassa ohjemia nauhoitukselle niin valikko on jumissa. En pääse siirtymään ohjemasta/ kanavasta toiseen?!

Olen koittanut sammuttaa digiboksin virtanapista --> ei auttanut.

Kyseinen boksi on siis:
    Inverto IDL 7000 PVR
    Antenniverkko
    3 kk vanha
    Ohjelman versiota ei tiedä

Auttakaa miestä hädässä! Kiitos!

8. Bagoonga

Bagoonga Regular member

Trophy Points:
    26
    Kummasta virtanapista sammutit, etupaneelista/kaukosäätimestä vaiko takaa päävirtakytkimestä? Itselläni on käynyt samoin pari kertaa ja muistaakseni korjaantui kun käytin päävirtaa pois päältä vähän aikaa. Jos ei korjaannu sillä niin virtajohto joksikin aikaa irti.

9. Mikkopee

Mikkopee Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikä helvetti nyt on vikana ku tallennukset alkanu tökkii? Lähes poikkeuksetta viimesen viikon aikana tallennetut ohjelmat tallentuu pätkittäin. Eli kun alkaa toistamaan, niin saattaa ohjelmaa tulla 5min, sitten hyppää 10min kohdalle, ja sitten taas 2min toimii ja heittää 10 min eteenpäin. Mistä tää voi johtuu?

Viikko sitten editoin tallennetuista ohjelmista varoaikoja pois vapauttaakseni levytilaa, niin en tiä johtuuko siitä mut sen jälkee tallennukset tökkiny. Ihanku se tallentais niille vapautuneille kohdille, mut ei osaa siten yhdistää niitä koko ohjeman tallennukseen.

Vai missä ihmeessä on vikaa?

10. Riekko

Riekko Member

Trophy Points:
    11
    Samaa vikaa on omassa boksissanikin ilmennyt ja ainoa keino korjata tilanne on tosiaan katkaista virta takapaneelin virtanapista (tai vetämällä töpseli kokonaan seinästä). Omassa boksissani kyseinen vika tuntuu valitettavasti ilmenevän aina silloin tällöin.

11. pekde

pekde Guest

Kerran tullut vastaan 3 kk aikana. Boksin takaa virrat pois ja uudelleen päälle. Auttaa.

Yleensäkin tuo on ratkaisu digiboksimaailmassa melkein kaikkeen. (Kuten PC:kin...)

12. vellumasa

vellumasa Guest

HELP!!! Päivitin tuon softan joka löytyy tuolta tuki sivuilta (kyseessä siis tuo kaapeli malli)

Päivityksen jälkeen ei löydä enään kanavia?
    Kokeilin sitä germaanian softaakin mutta siinä sama homma, lisänä
    siellä kello ikonin (vas yläkulmas) vieressä näkyi kaapelin kuva jossa "vinksu" päällä eli niinkuin olis kaapeli irti?

Ennen päivitystä (n.15min) kanavat näkyi kuten pitääkin :-/

EDIT:Lisänä siinä etulevyn tekstissä lukee EMPTY?

V-M

Last edited by a moderator: Jan 20, 2008
  13. wmc_mick

wmc_mick Member

Trophy Points:
    11
    Tein saman virheen kuin sinä jarski. Luulen että löytyy kaksi versiota siitä kaapelimallista, uudempi 002 ja vanhempi. Sain maahantuojalta uusin firmware, mikä oli sama kuin minulla oli ennen päivitystä (214.70). Päivitin siihen ja alkoi taas toimimaan, kuulin kanss servitillä että uusi versio pitäisi olla pian tulossa. Minulla on se alkuperäinen firmware jos haluat sen (voin lähettää sinulle esim. mailina).

14. vellumasa

vellumasa Guest

Juu... se voisi auttaa. Tuossa usb päivityksessä kun ei backuppia saa otettua.

Laitoin YV:tä...

V-M

Last edited by a moderator: Jan 20, 2008
  15. rtahtinen

rtahtinen Member

Trophy Points:
    11
    Ostinpa joulukuun alussa 7000m 320gt kaapelimallin, ääni ja kuva tökki pahasti, mutta vain kun kaapelimodeemi on kiinni myös piuhassa. Tänään tuli vaihdettu boksi huollosta, sama vika. Testasin muutamalla eri johdolla, erilaisesti kytkettynä (jako seinässä, jako ennen boksia), eikä toiminut millään. Koitin laittaa modeemin boksin antenniulostuloonkin, mutta silloin netti ei toimi. Huomasin myös että kun koittaa katsella analogista lähetystä Inverton läpi niin kuvaan ja ääneen ilmestyy ärsyttäviä häiriöitä (valkoisia raitoja, äänen jatkuvaa paukkumista) modeemin ollessa kiinni, kun modeemin ottaa pois niin näkyy oikein. Eri firmwarekin näytti olevan tuossa uudessa boksissa kuin vanhassa, 1.4 214.70, eli tuskin on siitäkään kiinni.

Topfieldin boksilla ei ollut mitään ongelmia kun sain sellaisen lainaan. Onko nyt ainoa vaihtoehto vaihtaa boksi kalliimpaan vai olisiko jotakin vippaskonstia/palikkaa millä korjata ongelma?

16. wmc_mick

wmc_mick Member

Trophy Points:
    11
    rtahtinen: Oletko kokeillut vaihtaa jakorasian? Minulla oli huono sellainen (welhon paketista). Inverto on aika tarkka signaalin suhteen, huomasin ongelman vanhalla boksilla ainoastaan kuin käytin paljon kaistaa, invertolla oli ongelmia heti kuin laitoin moodemin kiinni jakorasiaan, niin kuin sinulla.

17. rtahtinen

rtahtinen Member

Trophy Points:
    11
    Niin, unohtui mainita että noita jakajiakin testasin kolmena kappaleena. Aikaisemmin ja nyt kun mainitsit niin uudestaan. Mutta kaikilla pätkii niin pahasti ettei äänestä saa mitään selvää ja kuva tökkii koko ajan. Ja testasin muuten useammalla eri johdollakin ilman vaikutusta.

Näemmä alkaa pätkimään kyllä vähemmän kun ei käytä nettiä lainkaan, mutta ei sekään oikein hyvä ratkaisu ongelmaan ole.

18. sansse

sansse Member

Trophy Points:
    11
    pystyisitkö lähettämään minullekkin tuon firmiksen s.postiin sillä menin tekemään saman virheen

19. javu2

javu2 Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on kans tuo inverton kaapeli malli. muuten on pelannu hyvin mutta se mikä ihmetyttää ja kummastuttaa on epg ja sen kautta tallentaminen. tallennus saattaa jäädä kesken tai se alkaa miten sattuu. välillä epg näyttää että on ohjelma x menossa vaikka käytännössä näkyy jo eri ohjelma. eli onko vika poksissa vai yleensä tässä digitaalisessa tv mailmassa??

20. temppe

temppe Member

Trophy Points:
    11
    Samoin mulla viikonloppuna meni monen monta tallennusta poskelleen sekä sarjoja että yksittäisiä tallennuksia: merkityt tallennukset tulivat milloin sattuu.

Boksissa on kyllä loistava ominaisuus sarjojen tallennukseen eli se osaaa tallentaa sarjan joka jakson ajankohdasta riippumatta ohjelmaoppaan ohjelmannimen identtisyyden perusteella.

Share This Page