1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by teme565, Apr 18, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ei minusta. Tuohan on ihan yleinen käytäntö, että takuuvaihdossa kuluttajalle lähetetään korvaukseksi samanlainen tai vastaava tuote ja kyllä tuo 6600Gt minusta aika hyvin vastaa 6800LE:tä, vaikka muistiväylä on vain puolet tuosta, niin vastaavasti muistia taas on tuplaten.
     
  2. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    1,599
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ja siitä suuremmasta muistista ei ole mitään hyötyä.
     
  3. V-kos

    V-kos Regular member

    Joined:
    Mar 13, 2005
    Messages:
    1,345
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Taitaa edelleenkin olla 6800le:t lopussa niin laittoivat 6600gt:n.
    IMHO 6600gt ei vedä vertoja 6800le:lle kun ottaa huomioon kaikki modaus ja kellotus mahdollisuudet. Vakiona kuitenkin aika saman tasoisia 6600gt joskus jopa nopeampi.

    Tuota valitusta en kuitenkaan peruisi vaan hakisin kyllä jotain korvausta. Olihan tuota kikkailua kestänyt jo kohta vuoden!
     
    Last edited: Jan 21, 2006
  4. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Maahantuoja tuskin lähettää korvaavaa tuotetta kellottuvuutta silmällä pitäen, vakioina nuo ovat suurinpiirtein yhtä nopeita, mutta jos tuo 6800le modautuu edes hiukan niin silloin se kyllä painelee karkuun.

    Itselle ihan sama, kun tuossa koneessa, missä tuo 6800le alunperin oli, on nyt Asuksen 6800 modattuna 16/5 piipuille ja kellotettuna core 325@400Mhz, muistit 700@800Mhz.
    Tuo 6600GT joutaa kakkoskoneeseen geforce4 mx:n tilalle, saapahan silläkin sitten jotain pelattua.

    Nyt olen tyytyväinen ja voin hyvillä mielin jatkaa eteenpäin ja toivoa, että tuo HS:ltä ostettu kone muilta osin pysyisi ehjänä.
     
  5. Osku87

    Osku87 Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2004
    Messages:
    2,634
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Vakiona 6600 GT on nopeampi about 12/16:ssa testissä eli 6800 LE ei vedä sille vertoja. Tosin, kuten mainittu modaus ja kellotus mahdollisuudet huomioituna 6800 LE vie 6-0.

    6800 LE:tä ei ole hetkeen saanut AGP-väyläisenä mistään, joten itse ymmärrän kortin vaihdon ja tyytyisin siihen.

    Tästä eteenpäin kannattaisi mielestäni toimia näin:
    Ilmoittaa kuluttajavirastolle, että olet saanut uuden näytönohjaimen, mutta haluat pitää valituksen sisällä ja vaatia korvauksia, koska olet joutunut odottamaan sen melkein vuoden uutta näytönohjainta, joka on kuitenkin ehdottoman tärkeä komponentti tietokoneessa ja jota ilman tietokone ei toimi ja muut osat ovat tyhjän panttina.
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Hyvä pointti, täytyykin tiedustella asiaa ensin vaikka kuluttajaneuvojalta
     
  7. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Hieno juttu että tämäkin ratkesi. :)

    Mutta pistä toki infoa lisää, että kuinka homma jatkuu...ja tuleeko niitä korvauksia...
     
  8. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Valitettavasti pelkään sitä, että liian tekniset tiedot heittävät kuluttajansuojelussa häränpyllyä. Nyt saanut jotain, oliko se jotain mitä oisi vuosi sitten saanut samaavastaava? on? hyvä. Ei mene ihan ehken siellä niin jakeluun tekniikan kehittyminen, mielestäni pitäisi saada mikäli rahallisesti ei korvata samanhintainen tuote nyt tilalle.
     
  9. Osku87

    Osku87 Regular member

    Joined:
    Nov 30, 2004
    Messages:
    2,634
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    gerbiili: Tuossa on pointti kohdallaan, eikä tuolla syyllä kannatakaan yrittää ruinata parempaa tuotetta, koska se ei mene läpi.

    Nyt on mielestäni kysymys siitä, että (kallis) kone on ollut ilman välttämätöntä komponenttia vuoden näiden sotkujen takia ja sitä ei ole pystynyt käyttämään ja sen arvo on alentunut reilusti vaikka se on vaan maannut nurkassa.
     
  10. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kysyin kuluttajaneuvojalta ja hän kehotti soittamaan sinne kuluttajavalituslautakuntaan. Menee ensi viikkoon, kun ei täältä intistä paljoa toimistoaikaan soitella.
     
  11. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kysyt siihen ihan luvan isommalta jehulta, luulisin että saat tuohon, kun esität asian niin että vuoden odottanut ja nyt pitäisi päästä soittamaan. Kyllä sielläkin aika hyvin ymmärretään, luulisi puhelun onnistuvan jopa palvelusajalla..
     
  12. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Editti. Tuplasi
     
    Last edited: Jan 23, 2006
  13. Behemot

    Behemot Member

    Joined:
    Jul 5, 2005
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Taas päivityksiä minun tilanteestani.

    Sen jälkeen kun gnt palautti korttini viestin kera, missä he kertoivat, että kyseinen tuote ei ole heidän toimittamansa, otin yhteyttä Sinervoon. Mainitsin hänelle tapahtuneesta ja otin puheeksi myös käräjätuvan ja kuluttajansuojaviranomaiset. Hetken keskusteltuamme Sinervo mainitsi, että tilaili tuotteita myös SMG:ltä. No laitoin mailia SMG:lle ja liitin mukaan tarvittavat tiedot kortista. SMG:ltä vastattiinkin ihan minuuttien viiveellä, jossa he kertoivat, että he eivät ole ikinä Club 3D:n kortteja toimittanut kenellekään.

    Eli Sinervon mahdollisuudet selvitä tästä ilmana käräjäreissua putosivat juuri hyvin lähelle nollaa. Alkaa meinaan meikäläisellä olemaan viisari tapissaan tämä jupakan osilta. Otan yhteyttä Sinervoon vielä kerran tämän asian tiimoilta, ihan vain kuullakseni taas uuden selityksen tilanteeseen.
     
  14. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Joined:
    Sep 20, 2004
    Messages:
    1,599
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Miten ne jokku kehtaa kusettaa tuolla tavalla? Tietää kuiteskin, että totuus tule ilmi varmasti ja asia vain pahenee valehtelemisella. Jotkut ne eivät osaa ajatella järkevästi esim. tämä Sinervo.

    EDIT: ä ja a tainnu vaihtaa näppiksessä paikkaa :)
     
    Last edited: Jan 24, 2006
  15. Behemot

    Behemot Member

    Joined:
    Jul 5, 2005
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sain Sinervon taas eilen kiinni. Tällä kertaa vastauksena oli, että "kortti saattaa myös olla Tietoasemalta tai Indesolilta". Hän sanoi ilmoittavansa tänään minulle, että mitä sai selville. Tosin ihan sama, kuluttajansuojaviranomaiselle juttu menee joka tapauksessa.

    Huvitti vain, että heti kun mainitsin käräjätuvan ja kuluttajasuojan, niin vastaukseksi sain tyyliin: "Anna kortin tiedot ja sarjanumero, niin minä selvitän. Ei tarvitse sotkea turhaan ylimääräisiä tahoja asiaan". Taisi poju pelästyä. Vaikka en kyllä luota saavani häneltä tänään minkäänlaisia tietoja mitkä asiaani edistäisivät. Omaa kuoppaansa hän tässä kaivaa :)
     
  16. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Soitin tuonne kuluttajavalituslautakuntaan ja kun kysyin mahdollisista viivästyskorvauksista, niin sanoivat, että aika heikkoa voi olla saaminen. Sanoivat, että lautakunta saattaisi joskus parin vuoden päästä tulla siihen tulokseen, että laitetaan hyvitystä vaikkapa 10 euroa, eli yksi tyhjän kanssa.
    Kuulemma muutenkin se periaate, että yritetään molempien tahojen puolesta hieman joustaa ja että yleensä laiha sopu on parempi kuin lihava riita.
    He olivat ilmoittaneet GNT:lle asiasta, kuten välillä tekevät ja yleensä GNT kuulemma hoitanut asian, vaikka ei aina olisi edes heidän maahantuomansa tavara.

    Tavallaan tosin nythän sinervo pääsee vähän kuin koira veräjästä, mutta olenpahan itse yhtä kokemusta rikkaampi.
    [bold]Eli homma on omalta osaltani saatu päätökseen[/bold]
     
  17. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    Hurja tarina, ei voi muuta sanoa ja itseäni koskettava,koska asun täällä Salon seudulla ja niin Tietoasema kuin Indesolikin ovat tuttuja liikkeitä, mutta onneksi en tuota ko olevaa HS computersia tunne.

    Yksi kysymys vielä: Onko tuo liike uudella nimellä vielä pystyssä?
     
  18. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No eihän tuota HS-computersiä itsessään ole enää olemassa, vaan ilmeisesti sinervo pisti uuden liikkeen pystyyn nimellä Salon IT-service. Sillä oli jonkin aikaa toimipiste Helsingintiellä vastapäätä Salonkadun risteyksessä olevaa autogrilliä, mutta sekin on ollut tyhjänä jo 2-3 kuukautta.
    Ei ole mitään hajua, mitä poika nykyään touhuaa. Muutaman kerran on kaupungilla vastaan tullut.

    EDIT 21.1.2007

    En viitsi tätä threadia nostaa ylös, mutta sanottakoon sen verran, että Henrik Sinervo harjoittaa tätä nykyä autofixausta ja tuo ilmeisesti autoja ulkomailta. Hänen nykyisen firmansa nimi on H-autoline Finland Ky. Ihan vaan näin varoituksen sana, kannattaa miettiä, ostaisiko auton kaverilta, joka ei saanut edes yhtä näytönohjainta vaihdettua uuteen.
     
    Last edited: Jan 21, 2007
  19. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2005
    Messages:
    508
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kuten myös Tietoasema ja Indesol tuttuja paikkoja Salon seudulta, mutta onneksi en ole ikinä kyseisiä Sinervon firmoja löytänyt ja ei ole kyllä tarvettakaan ollut. Täytyy jatkossakin luottaa tuttuun ja turvalliseen
     
  20. FORWARD

    FORWARD Active member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    3,670
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    68
    Hyvä näin...onkos tietoa tälläisestä verkkokaupasta kellään kuin Surma-aho? Näyttää myyvän takuukorjattuja emoja jne. Mainostaa tässäkin tuossa ylhäällä...


     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page