1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

kannettava pöytäkoneeseen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Veioesso, Mar 24, 2005.

  1. Veioesso

    Veioesso Member

    Joined:
    Mar 3, 2005
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mutta jostaki ihmeen syystä mikään nuista konsteista ei toimi ainakaa mun yrittämänä eli jos jollaki ois vielä jotaki ideoita mitä ei oo kokeiltu nii kertokaa vaa
     
  2. Easycola

    Easycola Regular member

    Joined:
    Aug 30, 2002
    Messages:
    265
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    26
    Aloitetaampa alusta, nyt kun sankarillisesti sotkettiin jo IIS:kin tähän lähiverkon kautta tapahtuvaan varsin tavanomaiseen tiedostonsiirtoon kahden koneen välillä.

    1) Mitkä käyttöjärjestelmät sinulla on käytössä? Tämä siksi, että voimme kohdentaa mahdolliset lisäohjeet sen mukaisesti. Siis molempien koneitten käyttikset?

    Vaihtoehto A) Toinen kone windows XP/2000 käyttöjärjestelmällä ja toinen windows 95/98/ME---->
    http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpwin9x.html

    Vaihtoehto B) Molemmat koneet käyttävät XP/2000 käyttöjärjestelmää--->

    http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm

    Molemmat ohjeet lontooksi, oletan että taipuu.
     
  3. Veioesso

    Veioesso Member

    Joined:
    Mar 3, 2005
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Molemmissa koneissa on xp
     
  4. Easycola

    Easycola Regular member

    Joined:
    Aug 30, 2002
    Messages:
    265
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    26
    Eli siis noudatat vaihtoehto B:ssä mainitun linkin ohjeita.

    Mainitsit, että vissiin saat yhteyden toisen koneeseen, näet siis lähiverkkoympäristössä toisen koneesi?

    Lyhyesti, olet antanut/nimennyt molemmille koneille saman työryhmän (workgroup), tehnyt jaetut kansiot ja molemmille koneille uudet käyttäjätilit joilla oikeudet jaettuihin kansiohin, noitten jälkeen pitäisi jaettujen kansioden luku onnistua.
     
  5. Veioesso

    Veioesso Member

    Joined:
    Mar 3, 2005
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    miten nuo käyttäjätilit tehään
     
  6. Easycola

    Easycola Regular member

    Joined:
    Aug 30, 2002
    Messages:
    265
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    26
    start--->(settings)--->control panel---> user accounts
    aloita--->asetukset jne....
    On siis oletettava että lontoo ei taivukkaan Veioesso? Nimittäin tuo oli suoraan siinä linkissä minkä edellisessä vastauksessa annoin.
     
  7. JPE

    JPE Member

    Joined:
    Feb 11, 2003
    Messages:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    En malta olla kommentoimatta sivustalukijana asiaa sikäli, että verkkoasetuksia tehdessäni en kyllä muistaakseni ole tajunnut ottaa käyttäjätilejä mitenkään huomioon, vaan olen pysynyt siinä ainoassa, minkä Windowsin asennus minulle loi. Ja verkko toimii hienosti.

    Yleensä mulla on koneet kiinni nat-routerissa, mutta kerran reissulla kytkin koneet toisiinsa suoraan ristiinkytketyllä verkkojohdolla, ja jonkin pikku asetusmuutoksen jälkeen homma pelasi taas. Olen muuten pannut jakoon suoraan kaikki kovalevyt. Kun itse vain käytän näitä koneita, on turhaa määritellä vain jotain jaettuja kansioita.

    Itse asetuksissa en nyt suoralta kädeltä osaa auttaa, olen tehnyt niitä tarpeen mukaan ilman eri ohjeita, eikä ne sillai jää päähän.

    Mutta sen kerron, että uuden läppärin kanssa kokeilin käyttää tuota Windowsin automaattista verkkoasennustoimintoa, joka sekoitti koneen niin, ettei mitään yhteyksiä ollut mahdollista saada aikaan ennen Windowsin uudelleen asennusta, ja sitten ihan manuaalisesti ilman ongelmia.
     

Share This Page