Evoo joutuu ootteleen jonkin aikaa. Näköjään ei Evon hinta on noussu ihan saakelisti. Noilla hinnoilla Evo vaikka joutuis ootteleen. Tai sit jostain muualta. AMD emot viedään käsistä ja hinnat nousee näemmä.
Linkkaa vain osat mitä ehdotat netti sano ittensä irti ja sain vasta äskön toimii nii en oo kerenny tilaamaan Saako tähän loppuun vielä kaikki osat tiivistettynä yhteen pakettiin? Näytönohjainta en nyt sitten vielä tällä kertaa uusi. 2x4gt keskusmuistia, emo, prossu, ssd
noniin nyt näyttää hyvältä setiltä Tosiaan prossulle ei tartte kuin biossista antaa pari kolme lisää kertoimeen niin on sama kuin isoveljensä.
Kiitos erittäin paljon. Pitänee tosiaan vielä kattoo tota kellotusta ku en semmosta ikinä oo tehny . Sama juttu koneen kokoamisen kanssa, mitä pitää ottaa huomiion ku alan noita osia tuolta repimään irti ja uusia laittamaan tilalle? Tilaanko samalla jotain tahnaa tuohon prosessorin ja jäähyn väliin? Mitä mieltä ylipäätään ootte tosta Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 tässä paketissa?
kai se ok jäähy on. Tämän voisit kurkata, tosiaan kun pienestä kellotuksesta on kyse niin ei tarvitse oikein volttejakaan nostella, vähän vain cpu ratioo ylös.
Mua on jääny vaivaamaan tuo fx-8320:n kellotus.. Pikasella googlauksella katottuna 8320 ja 8350 ei eroo toisistaan paljon mitään.. Joten miks aina kehotetaan kellottamaan 8320:aa jos saatu hyötysuhde ei kuitenkaan ole niin iso? Varsinkin jos onnistuu kärventämään emonsa hommassa kuten männä viikolla joku oli onnistunu Aisuitella kellottaessaan.. (Täähän nyt tietty on harvinaista, kyssärin pääpointti tuossa 8320 vs 8350) Eli paljonko esim. Bf4:ssä saadaan fps:ää lisää kun kellotetaan 8320, 8350:n tasolle?
Jollain vielä linkata tähän laadukasta tahnaa prosessorin ja jäähdyttimen väliin, kenties systemastoresta?
Yleensä noiden mukana tulee ihan pätevät, mutta jos oikeesti haluut vaihtaa ne toisiin ni suosittelen itse tota varauksetta: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=50920 Tosta sit riittää enemmän ku viiteen prossuun tahnat, lähemmäs kymmeneen.
Kiitos RatCon . Heitin vielä 1e 8gb muistitikun samaan ostoskoriin ku näytti saavan yli 150e tilauksiin. Edit; Vähän offtopic vielä, millä putsaan vanhat tahnat pois coolerista?
Mä oon käyttäny ihan talouspaperia alkuun, kun kaikki on lähteny niin loppupinnan pyyhkiny todella vähän kosteutetulla talouspaperilla (paina talouspaperia kraanan suuta vasten, siihen kertyy muutama tippa vettä aina). Tietysti muut suosittelee parempia aineita, myydään myös poistoainetta: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_13_274&products_id=81368
iha kostutetulla paperilla itekki hingannu, sen jälkeen vielä kuivalla kankaalla että varmasti on pinta kuiva ja puhdas.
Niin olitko nyt ostamassa parempaa jäähyä tyyliin Arctic Cooling kun se jäi ainakin mulle epäselväksi? Tahnojen vaikutus lämpöihin vakiojäähyllä tai tuolla Arcticilla on hyvin pieni. Jos jäähdytysteho kiinnostaa niin mieluummin panostaa sen tahnan verran parempaan jäähyyn. Tulos on varmasti parempi. Kellottamista suositellaan koska siinä säästää rahaa. Tällä hetkellä erot eivät varmasti ole suuria mutta kun aikaa kuluu niin prosessoritehon tarve tuppaa nousemaan. Tällöin lisäteholle on varmasti tarvetta. Toki kauhukuvia voi maalailla, mutta jos biosista nostaa vaan kerrointa niin riskit ovat 0% luokkaa. Isopropyylialkoholi on varmasti parasta elektroniikan puhdistukseen. Jos kyse kuitenkin pelkästä jäähystä niin se on ihan yksi ja sama millä sen puhdistaa. Muovikortilla enimmät tahnat pois ja loput vaikka vedellä ja kankaalla.