1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kevyin käyttis ja codekki paketti?

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by neste, Apr 18, 2006.

1. nwind

nwind Regular member

Trophy Points:
    28
    ruksippa ffdshowsta se subtitles päälle niin se hoitelee ne subit samalla niin ei tarvi erikseen noita toisia.

2. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä kevyimmän käyttiksen tittelistä taistelee dawn small linux, dslinux...
    siis mun mielestä...

3. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    98 on asennuksen jälkeen kevyt, mutta väsyy nopeasti. Multimediakäytössä on aika iljettävää joutua käynnistelemään konetta uudelleen toiston alkaessa tökkiä.

4. neste

neste Member

Trophy Points:
    16
    Sain kuin sainkin lopultakin tekstitykset päälle tuosta
    FFDSHOWsta, mutta ongelma on sama kuin "ulkoistenkin" ohjelmien kanssa.

Kokeilen vielä erilaisia tekstitysmuotoja, mutta vaikuttaisi siltä että
    ainakin tiukkaan pakatun Xvidin + .srt tekstien kanssa ongelmia on.

Mutta pitää tässä yrittää vielä säätää kunhan vaan kerkiäisi jossain välillä. "Työ on harrastetoiminnan pahin vihollinen...." :D

BTW. Kiitos vinkistä Fidelaar, pitää joskus kokeilla tuota.
    Olen siitä joskus ennenkin kuullut, mutta ei ole vielä tullut ikinä
    kokeiltua.

5. tomyy

tomyy Member

Trophy Points:
    11
    Älkää asentako koodekki paketteja
    Mulla oli 50Mt paketti asennettu. Poistin sen lisää ja poista sovelluksesta ja nyt ei yksikään video toimi. Asennellu monia koodekkeja, kuten xvid ja FFDSHOW. Videot kaatuu heti

Saako koodekkeja jotenkin poistettua ilman, että Windows pitäisi uudelleen asentaa?

6. pisberg

pisberg Guest

win2000 pyörii hyvin noissa vanhoissa ja hitaissa koneissa, ainakin xphen verrattuna

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Noi tekstitysten AA:t ja muut pehmennykset syö ainakin hyvin suoritintehoa, eli jos niistä teksteistä vaan saa haluamansa ohjelman säädöissä tehtyä mahdollisimman rumat niin pitäisi hiukan auttaa asiaa (jos siis tekstimuotoiset tekstit kyseessä).

tomyy: kaatuuko noi videot VLC:llä?
    http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm

Laitehallinnan kautta löytyy myös video ja sound codecs jota kautta pitäisi näkyä mitä codec:eja on asennettuna tai mitä Windows luulee että on asennettu.
    EDIT:
    AMD K6-2 suorittimet eivät ole parhaita mahdollisia alustoja mediakoneille kun niiden liukulukulaskenta ei ole kovin nopeaa.

Last edited: Apr 24, 2006
  8. kevo85

kevo85 Regular member

Trophy Points:
    26
    oletteko löytäneet vain jotain spyware koodekkipaketteja kun ketään niistä ei tunnu pitävän, itsellä on ace_mega_codec_pack jonka kanssa yli vuoden päivät pärjännyt erinomaisesti.

9. neste

neste Member

Trophy Points:
    16
    Kirjoitampa minäkin tänne taas kuulumisia....

Eli nyt alkaa olla homma hallinnassa. Tekstit toimivat moitteettomasti videon ja äänen kanssa synkassa. Tämän saavutin kun pienensin itse teksti fontin kokoa. :) (ja säädin noin miljoona muutakin eri kohtaa :D) Sammutin kaikki prosessit mitä en tuossa käytössä tarvitse jne jne...

Minun projektissani jatkuu nyt siis itse rakentaminen nyt kun rauta on todettu riittäväksi. Mutta pitää kyllä sanoa, että nyt hieman harmittaa kun jokunen kuukaisi aikaisemmin myin Intelin prossun tuosta pois. :(

Olisi varmaan selvinnyt paljon pienemmällä säätämisellä.
    No tätähän tämä on.... ;)

Kiitos kaikille avustaneille.

Last edited: Apr 25, 2006
  10. Bad_Taste

Bad_Taste Member

Trophy Points:
    11
    P500mhz, 312mb muistia, karsittu xp+ffdshow+mpc ja hyvin pyörii, jotku pätkii vähäsen.

Share This Page