1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

kissin satdem-t kortti ja sen bugit

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by NuNkku, Jul 17, 2003.

  1. Jarpo

    Jarpo Guest


    Moppa, jossain netissä oli ohje kokeilla ensimmäistä PCI-paikkaa. En tiedä auttaneeko. Kokeile eri paikkoja ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Tai ota kaikki muut kortit pois ja jätä vain tuo DVB-T.

    XP:n IRQ-sharing saattaa sotkea myös. Se on aina oletuksena "päällä" eikä sitä saa pois kuin asentamalla XP:n uusiksi. Yleensähän se kannattaakin pitää käytössä. Jos haluat lisätietoja niin haeskele netistä hakusanoilla IRQ, HAL, XP.

    Onko sinulla mitä muita kortteja koneessa kiinni? Verkkokortti, SCSI tms? Emolevyllä integroitu ääni yms?

    Mikä emolevy sinulla on?

     
  2. ArvoPahvi

    ArvoPahvi Guest


    >>Nelonen, jne... hetkinen! Mikä on Estradi?

    Hyi helvetti. Se on SAK:n propagandakanava.
     
  3. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu realtekin verkkokortti ja SB Live.Liven kaa oli ongelmia ,jos DVB-T oli liian lähellä sitä.
     
  4. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ja eli siis mulla emolevynä oli Epox 8RDA.
     
  5. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mjuu...Huomenna koitan sitä PCI-paikan vaihtoa.
     
  6. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt on kortti kiinni ensimmäisessä PCI:ssä ja äsken oli kaikki muut kortit irti; silti ei mitään eloa. Eli XP tunnistaa kortin network adapteriksi, mutta minkäänlaisia ajureita ei löydy.

    Mistä saa toimivat ajurit,jos joku vois sendaa emailin kautta?

    tsk@luukku.com
     
  7. Jarpo

    Jarpo Guest

    Olisivatko ne nämä?
    ftp://ftp.wintel.fi/drivers/Kiss/Satdem-T/satdem-t.ZIP

    Aika surkea firma tuo Kiss Nordic. Enpä erehdy ostamaan niiden valmistamaa DVD-soitinta jos tuki myydyille tuotteille on tuota tasoa.

    Satdem
    http://www.satdem.com/
    mutta ei tuollakaan juuri mitään ole.

    Löytyykö korttia täältä (sattuuko samoja demodulaattori- ja viritin-piirejä)?
    http://www.linuxtv.org/download/dvb/CARDS

    Linuxissa jos toimisi joskus.

    Paitsi jos piirit ovat "tunerpeltilaatikon" sisällä ja eihän sieltä näe mitä tyyppiä ovat.. joo..
     
    Last edited by a moderator: Aug 28, 2003
  8. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt sain toimii.Kiitos hyvistä vinkeistä,minä en tajunnut että ajurit ovat katseluohjelman seassa.
     
  9. repa

    repa Member

    Joined:
    May 16, 2002
    Messages:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kissin bugeista vielä lisää: onko kekään pannut merkille että jos menee sorkkimaan kanavalistaa parempaan järjestykseen tai nimeämään kanavia uudelleen niin sitten katoaa radiokanavat kokonaan. Tai ei niiltä ainakaan radiokanavat kuulu.
     
  10. NuNkku

    NuNkku Member

    Joined:
    Jul 17, 2003
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    nonni. tämän threadin aloittajana ehdotan että laitamme jonkinlaisen joukkovaateen wintel.fi:hin
    tuote ei ole mielestäni ollenkaan vaadittujen standardien mukainen, ja muutoksia ei löydy . edellisistä ajuripäivityksistä on liikaa aikaa kulunut ja kissin omilta kotisivuilta en ainakaan löytänyt toimivia ajureita ollenkaan. olen lähipäivinä itse yhteydessä ko. firmaan ja sen jälkeen kuluttaja-asiamieheen. jos haluat tukea tätä liikettä niin laita yhteystietojasi osoitteeseen jyri piste kosonen at satabaana piste net
     
  11. takku32

    takku32 Guest

    kai tohon voisi liittyykin.. pitäneen laittaa sähköposti ohjelma kuntoon...
    Eikai se että ajuri päivityksestä olisi aikaa haittaisi , jos ajurit ei olisi bugisii.. ja sitten ois aika kätevää että digitv:n ominaisuuksia pääsisi käyttämään "ajuri päivityksellä saa ominaisuuksia käyttöön" niin kai saisikin jos niitä tulis
     
    Last edited by a moderator: Sep 4, 2003
  12. MarkoL

    MarkoL Member

    Joined:
    Aug 26, 2003
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    > jos haluat tukea tätä liikettä...

    laitoinkin jo sähköpostia...
     
  13. pede

    pede Regular member

    Joined:
    Dec 26, 2002
    Messages:
    240
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    muistelen kun kissin korttia markkinoitiin, niin kerrottiin että mhp-tuki tulee myöhemmin ohjelmallisesti ;-)

    nyt on kai pari vuotta myöhemmin..

    mites se mhp?
     
  14. takku32

    takku32 Guest

    Juuh tuollaista minäkin muista , mutta eipi siis mitään ole tullut...
     
  15. MarkoL

    MarkoL Member

    Joined:
    Aug 26, 2003
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Miten organisoitaisiin tuo valituskirjelmä? Voikos sitä hoitaa netin kautta? Meinaan että saataisiin maahantuoja tajuamaan, että ISO osa kyseisen kortin omistajista ovat VIHAISIA.

    Vai pitäisko printata tämä viestiketju... Äh, ei oikein toimi? Miten NuNkku ajattelit?

    Postitse nimilista kiertämään vai miitti. No joo. Kirje jonkin tietsikkalehden / -lehtien yleisönosastolle / -osastoille. Meinaan että olis joku nippu konkreettisia dokumentteja.

    Ja sitäpaitsi sillä tavoin lehtien kautta saisi kontaktit sitten muihinkin kuin foorumilla kirjoittaviin kortin omistajiin.

    Aikaavievää joo mutta...
     
  16. NuNkku

    NuNkku Member

    Joined:
    Jul 17, 2003
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pyöräähän ei aina kannata keksiä uudelleen ... ajattelin printata tän threadin ja liittää mukaan oma ja ne muut osoitteet ja marssia paikallisen (pori) kuluttaja-asiamiehelle josko hän tietäisi miten tässä kannattaa edetä. wintelistä kun ei saa muutakuin mukavia mutta tyhjiä sähköpostilupauksia... mahtavat odottaa jotain asian unohtamista tai jonkun minulle tiedossaolemattoman päivämäärän ylitystä jolloin heidän vastuunsa maahantuojana raukeaa. Kissiltä kun on aikas turha olettaa saavansa mitään neuvottelua. se päivä kun aktivoidun on todennäköisesti tämän viikon torstai joten laittakaas tähän threadiin niitä bugeja jotka mielestänne rampauttaa kortin.Huomasin sunnuntaina että ainakaan subtv:n kautta se ei suostu hakemaan ohjelmatietoja.

    korostan tässä että en ole uhomielellä , vaan tarkoitus olisi saada toimiva komponentti ajamaan tietokoneen tv-lähetyksiä, hometheater PC on todellisuutta jos kaikki komponentit toimisi.

    Ja jos tämä ei olisikaan mahdollista , niin haluan rahani takaisin ko. kilkkeestä.
     
  17. Moppa

    Moppa Member

    Joined:
    Aug 22, 2003
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    -Ajurit katseluohjelman seassa ja mukana s-kortin manuaali
    -Lähetykset eivät aina näy
    -Katseluohjelma kaatuu välillä
    -SB Live ja Satdem T-kortti eivät tule toimeen jollei ole tyhjiä PCI-paikkoja välissä
     
  18. Jarpo

    Jarpo Guest


    Kommentoin hiukan..

    >-Lähetykset eivät aina näy
    Syy voi olla muuallakin kuin kortissa. Mitä tarkoitan? Sitä että 100% todennäköisyydellä jälleenmyyjä vastaa valittajalle noin.

    >-Katseluohjelma kaatuu välillä
    Vrt. edellinen.

    >-SB Live ja Satdem T-kortti eivät tule >toimeen jollei ole tyhjiä PCI-paikkoja >välissä
    Tuo on yleistä eikä välttämättä ole DVB-kortin vika. Syy voi olla SB Livessä --> valitusosoite Creative Labs, tai emolevyn valmistajassa --> emolevyn valmistajalle palautetta, tai käyttöjärjestelmässä.

    Se että valmistaja tai jälleenmyyjä on pari vuotta sitten luvannut korttiin MHP-ominaisuuksia softapäivityksen muodossa.. No, siinä on valituksen aihetta jos päivityksiä ei ole tullut. Mutta MHP oli aika keskeneräinen pari vuotta sitten, ja esim. allekirjoittaneelle edelleenkin aika turha ominaisuus.

    Tanska on Pohjoismaa ja EU:n jäsen. Olisiko mahdollista saada tanskalainen valmistaja Kiss Nordic jotenkin vastuuseen? Onko kukaan hakenut Nordicin kanssa keskustelumahdollisuutta kuluttaja-asiamiestä käyttämällä?
     
  19. takku32

    takku32 Guest

    En tiedä johtuko nämä säätöni virheellysyyksistä , mutta laitappas ajastimella nauhoitukseen eka vaikka mtv3 ja sitten sen jälkeen vaikka tv2 ja sitten subtv:stä , vaikka ohjelmat ovat eri aikaan ainakaan minulla ei nauhoittanut kuin mtv3 ohjelman ja toisekseen en ainakaan kerran onnistunut saamaan ylen kanavien tekstejä tallennukseen.


    Sitten aina välillä kuva muuttuu sellasiksi neliöiksi joka katoaa nopeesti ja sen jälkeen ohjelmassa on joku laadukas 10fps ja katselu ohjelma pitää uudelleen käynnistää tai vaihtaa kanavaa.. Ohjelman käynnistyksessä muuten menee ärsyttävän kauon.. Kun tänään oli tarkotus bootata kone niin voisi samalla testii mitä bugeja tossa on
     
  20. pede

    pede Regular member

    Joined:
    Dec 26, 2002
    Messages:
    240
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tietokonekomponenttien ongelma on yleensä, että "kaikki vaikutaa kaikkeen", eli kuluttajan on vaikea tai mahdoton näyttää toteen että juuri tämä komponentti eikä SB Live tai käyttöjärjestelmä aiheuttaa ongelmia.

    Toisaalta, kun arviidaan onko tuotteessa virhe, on kyllä merkitystä silläkin, että suurella määrällä käyttäjiä on erinäköisiä virheitä, jotka johtuvat esim yhteensopimattomasta (konflikteja) tai bugisesta softasta (kaatuilut, virhetoiminnot)

    On syytä tuntea pelisäännöt ensin.

    Lukekaa nämä muutamat ottet. Päättäkää soveltuuko joku näistä, ja sen jälkeen yhteys myyjään, mahdollisesti CC maahantuoja. Jos käytte myyjällä, laittakaa säköpostiviesti perään tai muuten dokumentoikaa vaatimuksenne. Sen jälkeen kunnaline kuluttajaneuvoja voisi olla seuraava soitettava, jossa pyytääisitte ottamaan yhteyttä myyjään.

    Jos olette ostanut saksalaiselta websaitilta, heillä tullaan väittämään että heuillä on yleisehdot, jotka aiheuttavat sakasn lain ovelutmisen jne. Tosin sakasassakin on samantyyppiset kuluttjasäänöt, jolleivät tiukemmat, mutta KISSin kortin hinnn johdosta tuskin kannatta lähteä ulmkomaita myöten selvittämään asiaa.

    Parhaimmassa asemassa ovet ne, jotka ovat vasta hieman aikaa sitten hankkineet virheellisen tuotteesna, eli reklamaatioaika ei ole kulunut. Tosin kyllä se vaatimus kannattaa esittää vaikka pidempikin aika on kulunut.

    No, onnea matkaan.....


    Kauppalaissa (yleinen kauppaoikeudelline laki joka koskee kaikkea tavarakauppaa) määritellän:

    s tavara palautetaan.

    4 LUKU

    Tavaran ominaisuudet

    "Sopimuksenmukaisuus

    17 §

    Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

    Jos muusta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:

    1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

    2) soveltua siihen erityiseen tarkoitukseen, johon tavaraa oli tarkoitus käyttää, jos myyjän on kaupantekohetkellä täytynyt olla selvillä tästä tarkoituksesta ja ostajalla on ollut perusteltua aihetta luottaa myyjän asiantuntemukseen ja arviointiin;

    3) vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin; sekä

    4) olla pakattu tavanmukaisella tai muuten sopivalla tavalla, jos pakkaus on tarpeen tavaran säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.

    Jos tavara poikkeaa siitä, mitä 1 tai 2 momentissa säädetään, siinä on virhe.

    Tiedot tavarasta

    18 §

    Tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja, jotka myyjä on antanut tavaran ominaisuuksista tai käytöstä tavaraa markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan.

    Tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja, joita joku muu kuin myyjä, aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun, on ennen kaupantekoa tavaraa markkinoitaessa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan. Tavaran ei kuitenkaan katsota olevan virheellinen, jos myyjä ei ollut eikä hänen olisi pitänytkään olla selvillä näistä tiedoista.

    Tämän pykälän 1 ja 2 momentin säännöksiä ei sovelleta, jos tiedot on ajoissa selkeällä tavalla oikaistu."


    Jos kuitenkin katsotaan asiaa kuluttajanäkökuklmasta, eikä kauppalain näkökulmasta, kuluttajansuojanlain määrittelyt ovat:

    "12 § Yleinen virhesäännös

    Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

    Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:

    1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

    2) soveltua siihen erityiseen tarkoitukseen, johon tavaraa oli tarkoitus käyttää, jos myyjän on kaupantekohetkellä täytynyt olla selvillä tästä tarkoituksesta eikä hän ole ennen kaupantekoa ilmoittanut ostajalle, että tavara ei mahdollisesti sovellu aiottuun käyttötarkoitukseen; (13.12.2001/1258)

    3) olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin; (13.12.2001/1258)

    4) olla pakattu tavanmukaisella tai muuten sopivalla tavalla, jos pakkaus on tarpeen tavaran säilyttämiseksi tai suojaamiseksi; sekä

    5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.

    Tavaran tulee ominaisuuksiltaan vastata laissa, asetuksessa tai viranomaisen päätöksessä asetettuja vaatimuksia, paitsi jos ostajan tarkoituksena on käyttää tavaraa tarkoitukseen, jossa kyseisellä vaatimuksella ei ole merkitystä.

    Jos tavara poikkeaa siitä, mitä 1–3 momentissa säädetään, siinä on virhe. Ostaja ei kuitenkaan saa virheenä vedota seikkaan, josta hänen täytyy olettaa tienneen kauppaa tehtäessä. Ostaja ei myöskään saa virheenä vedota seikkaan, joka johtuu hänen toimittamistaan tavaran valmistamiseen käytetyistä tarveaineista, paitsi jos myyjän puolella on menetelty huolimattomasti. (13.12.2001/1258)

    12 a § (13.12.2001/1258)

    Asentamisesta tai puutteellisista ohjeista johtuva virhe

    Jos tavaran asentaminen tai kokoonpano sisältyy kauppaa koskevaan sopimukseen ja tavaran on asentanut myyjä tai joku muu hänen lukuunsa, tavarassa on niin ikään virhe, jos se poikkeaa virheellisen asentamisen tai kokoonpanon takia siitä, mitä 12 §:ssä säädetään.

    Tavarassa on myös virhe, jos sen yhteydessä ei luovuteta ostajalle sellaisia ohjeita, jotka ovat tarpeen tavaran asentamista, kokoonpanoa, käyttöä, hoitoa tai säilytystä varten.

    13 § (13.12.2001/1258)

    Tiedot tavarasta

    Tavarassa on myös virhe, jos se ei vastaa niitä tietoja tavaran ominaisuuksista tai käytöstä, jotka myyjä tai joku muu aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun on antanut tavaraa markkinoitaessa tai muuten ennen kaupantekoa.

    Myyjä ei kuitenkaan vastaa 1 momentissa tarkoitetusta virheestä, jos hän osoittaa, että:

    1) hän ei ollut eikä hänen olisi pitänytkään olla selvillä annetuista tiedoista;

    2) tiedot eivät ole voineet vaikuttaa kauppaan; tai

    3) tiedot on ajoissa selkeällä tavalla oikaistu."

    Ensisijainen vastuu on aina tavaran myyjällä, johon olette sopimussuhteesa.

    Myös reklamaatio, eli virheilmoitus on tehtävä. Sitä ei voi tehdä 2 vuoden jälken, vaan kohtuullisessa ajassa virheestä.

    Edelleen myyjällä on aina ensisijaisesti oikeus korjata virhe. Jollei se onnistu, tulee purku kysymykseen.

    Vielä kuluttajasuojalakia:

    "Virheen seuraamukset

    16 § (5.1.1994/16)

    Virheilmoitus

    Ostaja ei saa vedota tavaran virheeseen, ellei hän ilmoita virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja havaitsi virheen, ja se voidaan tehdä myös elinkeinonharjoittajalle, joka on välittänyt kaupan myyjän lukuun tai sitoutunut vastaamaan tavaran ominaisuuksista. (13.12.2001/1258)

    Ostaja saa 1 momentin estämättä vedota tavaran virheeseen, jos:

    1) myyjä on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti;

    2) virhe perustuu siihen, että tavara ei ominaisuuksiltaan täytä vaatimuksia, jotka sille on asetettu tuoteturvallisuuslain (914/86) nojalla taikka muissa terveyden tai omaisuuden suojelemiseksi annetuissa säännöksissä tai määräyksissä; tai

    3) virhe perustuu siihen, että tavara on muuten terveydelle tai omaisuudelle vaarallinen.

    -----------------------
    -----------------------
    18 § (5.1.1994/16)

    Virheen oikaisu

    Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Tässä tulee erityisesti ottaa huomioon virheen merkitys ja tavaran arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen, sekä se, voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa. (13.12.2001/1258)

    Vaikka ostaja ei vaatisi virheen korjaamista tai virheetöntä tavaraa, myyjä saa omalla kustannuksellaan suorittaa tällaisen oikaisun, jos hän ostajan ilmoitettua virheestä viipymättä tarjoutuu tekemään sen. Ostaja saa kieltäytyä virheen oikaisusta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että ostajalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta, taikka jos kieltäytymiseen on muu erityinen syy.

    Myyjä ei saa vedota siihen, ettei hän ole saanut tilaisuutta 2 momentissa tarkoitettuun virheen oikaisuun, jos ostaja on korjauttanut virheen eikä olosuhteet huomioon ottaen voida kohtuudella edellyttää, että ostaja olisi jäänyt odottamaan oikaisua myyjän puolelta.

    19 § (13.12.2001/1258)

    Hinnanalennus ja kaupan purku

    Jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta 18 §:ssä tarkoitetulla tavalla, ostaja saa:

    1) vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta; tai

    2) purkaa kaupan, paitsi jos virhe on vähäinen.

    20 § (5.1.1994/16)

    Vahingonkorvaus

    Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii tavaran virheen vuoksi. Edellä 10 §:n 3 ja 4 momentissa tarkoitetun välillisen vahingon myyjä on kuitenkin velvollinen korvaamaan vain, jos virhe tai vahinko johtuu huolimattomuudesta hänen puolellaan taikka jos tavara kaupantekohetkellä poikkesi siitä, mihin myyjä on erityisesti sitoutunut.

    Samanlainen oikeus korvaukseen kuin ostajalla on hänen perheenjäsenellään, joka kärsii virheen vuoksi vahinkoa. "


     

Share This Page