1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

kokemuksia creative zen v tai zen micro photosta?

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by nesti, Oct 30, 2006.

1. henka__

henka__ Member

Trophy Points:
    11
    oon kattonu jo tuolta.. mut en oo nähny tai sit oon sokee:DD

2. uzu

uzu Member

Trophy Points:
    11
    Toimiiko Creative Zen V+ 8GB siten että mp3:sia voi siirtää massamuistitoiminnolla laitteeseen ja niitä voisi sitten kuunnella itse laitteella?

3. dwnstrm

dwnstrm Guest

Täsmennätkö hivenen? mistä laitteesta puhut?

Eli Zeniin voi tuoda massamuistitoiminnolla sisään mp3:sia, mutta ainakin XP:tä käytettäessä tähän Creativen keksintöön tarvitaan erilliset ajurit. Vista tunnistaa laitteen ilman ajureita.

Massamuistina tämä ei sinänsä toimi, eli tästä ulos toiseen tietokoneeseen tai muuhun laitteeseen viedessä mp3:sia tarvitaan edelleenkin ne ajurit ja tätähän ei tunnisteta samalla tavalla kuin esimerkiksi digikameroita tai muita fyysisellä muistilla toimivia laitteita, sillä tässä on kovalevy..

4. uzu

uzu Member

Trophy Points:
    11
    En tiedä kuinka tuota laitetta voisi täsmentää mutta kyseessä on siis Creative Zen V Plus 8GB Flash-muistilla varustettu laitos. Eli siis esim tuo:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22193

Laitteen muistista pystyy ainakin 4GB alustamaan "massamuistiksi" joka näkyy (ainakin) WinXP:ssä ulkoisena kovalevynä. Voin siirtää tälle levylle mp3:sia tai muuta dataa.

MUTTA voinko jotenkin kuunnella ko. osiolle siirrettyjä mp3:siä itse soittimella? En löytänyt laitteeseen ilman creativen softaa siirrettyjä biisejä mitenkään itse laitteen kautta.

Toivottavasti tämä nyt vähän selvensi :)

5. dwnstrm

dwnstrm Guest

Jassoo! :) kyseessä on todella tuollainen versio laitteesta. En ole varma, mutta uskon, että et voi kuunnella massamuistiksi alustetun osion kappaleita itse laitteella mitenkään, vaan kyllä ne pitää siellä ´itse´ puolella sijaita.. Tämä perustuu aiempiin kokemuksiin tuosta Creativen (ja muiden soittimien) logiikasta. Ainakaan tässä mun versiossa se ei ole mitenkään mahdollista.

En muutenkaan oikein käsitä tuota Creativen toimintaa just tuon alustamisen osalta. Monissa soittimissa voit sotkea sekaan ihan mitä huvittaa ja itse laite toistaa pelkästään ne sieltä muistilta löytyvät soveltuvat tiedostot. Tätä ilmeisesti ajat takaa.

Minkä vuoksi sulla muuten on siellä massamuistipuolella noita biisejä, juuri tuon ajuriongelman(ko)? eli massamuisti näkyy XP:ssä ulkoisena kovona mutta itse mp3-puoli tarvitsee ajurit?

6. uzu

uzu Member

Trophy Points:
    11
    Tarkoituksena on lähteä vähän pidempään reissuun jolloin uuden sisällön lataaminen tulee kyseeseen lähinnä erilaisissa nettikahviloissa. Sen vuoksi tahtoisin laitteen jonka sisältöä voi lisäillä random paikoissa ilman että tarvitsen erillistä ohjelmistoa.

7. dwnstrm

dwnstrm Guest

Olen kyllä hyvin varma, että tuo Creative ei ko. tarkoitukseen taivu, ellei nettikahvilasta löydy Vistaa (sekä oikeutta käyttää muistikorttia - tai jos creative hakee Vistankin kautta jonkun tietyn ajurin sitä varten, minkä se käsittääkseni tekee - ei varmaan asennu nettikahvilassa). Eipä tuosta näytä löytyvän millään kielellä oikein minkäänlaista kokemusta/infoa netistä.. Muistitikku nettikahvilaan ja oman tai soveltuvan koneen kautta popit soittimeen?

Share This Page