1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Komponenttia 550-600e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by DynamiCz, Jun 1, 2010.

1. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    PC_Markuksen emo ei tue crossfirea.

No pistäkääs ny joku paketti jossa on riittävä poweri ja CF/X6 emo, ja ei noita muisteja koska ne on kuitenki se 10e kalliimmat ja sulla on taas toi helvetin kallis koppa tossa.

2. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68

Tuo emo on pykälää "köyhempi" kuin omani joka siis on /USB3 mallia. Tällä emolla kellottaminen on ainakin helppoa ja kellotus ominaisuuksia on vähintäänkin riittävästi. Vakaaksi saaminen ei ainakaan omalla kohdallani vaatinut minkään laisia ponnisteluja vaan karvan verran alle 4GHz kellot löytyivät vartissa. En ole mikään OC guru joten siksi asian otin esille.

Noilla muistien latensseilla nyt ei sinänsä ole mitään merkitystä. Siis onko 7-7-7-20 vaiko 9-9-9-24. Latenssien muuttaminen on osa niiden virittämistä/ kellottamista.

Oma 965BE virui 4GHz tuntumaan helposti ihan A-DATAn vasaavilla 1333MHz muisteilla ja vielä on pelivaraakin jäljellä. Joten kyllä tuolla 1600 versiolla luulisi tuo 1055 menevän helposti 4GHz

Murosta löytyy helposti mitä powereita tulee välttää. Tukes on siis määritellyt ne merkit/ mallit vaaralliseksi. Mutta kooman mainitsemaa Xilenceä sekä LC-Poweria kannatta ainakin välttä.

Mikäs 500W pommi sulla sitten on?

Last edited: Jun 5, 2010
  3. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Pommina löytyy Ace 550w joka on PASKA.

Mutta iloisia uutisia, mulla on siis tilillä/tulee kuhan saan kortin 500e, myyn vanhat komponentit tulee 90e ja sain just 150e. Eli 740e. Budjetti on sellanen 620-630e sis. postit koska sit lopuilla ostan HD 5770 käytettynä. Joten eiköhän se oo sama ottaa se mun jossa on 890GX, Corsair 550w, Phenom X6, A-Data 1600MHz ja Antec 300 koppa. Noitten hinta on vissiin sellane 610e sis. postit kun hinnat on noussut?

e: siis [​IMG] mutta + postit ja ylennetyt hinnat, paljonhan siitä tulee?

e2: Toi lerpun pakettiha vaikuttas iha samallaiselta ja jees mutta mites toi poweri? Eiks oo sama ostaa corsair ku euro eroa

4. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    positiivista tuossa Nexuksessa on se että se on modulaarinen ja plus että siinä on parempi hyötysuhde. Nexus on myös aina tehnyt todella hyviä virtalähteitä. Samat ampeerit tulee molemmista. Tuo corsuhan ei ole modulaarinen ja lisäksi se on vanha kuin taivas. Mutta tottakai se on ERITTÄIN hyvä virtalähde

Tuo nexuksen sarja on niittänyt hyviä arvosanoja alan testeissä.

5. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Ahaa, no sitten se kerran modulaarinen, no mites olis noi mun valihtemat + toi sun nexus virtalähde.

Mites toi crossfire, mulla on XFX HD 5770 "munamalli" joten pitääks mun hommata toinen samallainen jotta se toimis parhaiten? Esim. jos ostasin eri mallisen

6. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Ei ole mitään merkitystä minkälaisen ostat kunhan se on HD5770. HD5750 käy myös.

Vaikka korteilla olisi eri kellot niin onnistuu silti. Mutta ihan hyvältä näyttää. Voit ottaa kumman virtalähteen tahdot. Huonoja eivät ole kumpikaan.

Itse valitsisin aina kuitenkin modulaarisen ja vähintään Bronze sertifikaatin saaneet virtiksen.

Nuo vakio jäähyt huutavat kuin hiomakone rasituksessa. Mutta se ei tässä yhteydessä ole kuitenkaan pakollinen ostos. Ilman kellotusta pärjäät hyvin vakiollakin. Ja mikäli haluat kellottaa osta joku oikeasti hyvä jäähy eikä mitään 20-30e:n hilavitkutinta. Ne käyvät vakion korvikkeeksi mutta ei niistä isompaan kellotukseen ole.

Tässä parhaimmistoa

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CLP0564?t=false
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SCMG-2100?t=false
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-D14?t=false

7. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Tottakait Xigmatekissa on paremmat Ampeerit, onhan siinä enempi noita Wattejakin. Se ei kuitenkaan kerro powerin laadusta yhtikäs mitään. Kaverilla on nyt käynyt kolme Xigmatekiä koneessa alle vuodessa, aina mennyt takuuseen ja samanlaista pistetty uusiksi. Eli mielestäni ne ovat aikas paskaa.
    Cougar, Corsair, Silverstone, CoolerMaster taasen ovat saaneet hyviä arvosteluja sekä ovat pääsääntöisesti toimineet niinkuin ollaan luvattu. Samoin Nexus on pärjännyt hienosti testeissä, esimerkiksi Value 430W sai Mikrobitin arvostelussa 5 tähteä, poweria kuormitettiin 100W ylikuormalla (eli 530W) eikä se ollut siitä moksiskaan. Xilence on tosiaan melko pommi, samaten tuo ACE. ACE:n virttikset ollaan jo poistettu monesta liikkeestä listoilta.

Xilencestä pientä revikkaa, LOL ja vielä murosta:

Toinen paketti ehdotus, budjetin noustua.

Hieman jouduin säätelemään viestiä, sorry.
    Ja juu siksi Kingstonin muistit koska ovat yksinkertaisesti lähes tulkoon parhaimpia, ja laadukkaimpia muisteja mitä markkinoilta löytyy. A-Dataa on ollut kahdessa koneessani, ihan ok:ita, mutta joitakin yhteensopivuus ongelmia on ilmennyt, eikä omat ole kellottuneet kovinkaan kummoisest. Tosin monilla nykyiset A-Datat toimivat hienosti.
    Eipä ollutkaan tuo Fractalin modulaarinen, mutta tämä on. Sekä siksi että nuo jaksavat kyllä CF:ssä tai SLI:ssä hieman enempikin virtaa imeviä kortteja. Mutta juu, otat sitten minkä tahansa ehdotetuista powereista niin varmasti saat olla rauhassa niin tehojen kuin vaikkapa hiljaisuudenkin puolesta (Xilence voi olla tosin liiankin hiljainen:)

Corsairilta saa tosiaan hyviä powereita, itselläkin on HX620W ja todella tyytyväinen olen. Mutta on niissä sitten hintaakin. Toisekseen tämä HX sarja on Seasonicin valmistama, ja samaan sarjaan perustuu myös CoolerMasterin Real Power M620 Modular, joka on siis lähes sama kuin Corsairin HX620W. Hintaa tuolla CoolerMasterin powerilla on 94€, kun taas HX:llä 128.90. Itse jos nyt ostaisin uutta virttistä, katsastaisin kahteen kertaan nuo Corsairin/CoolerMasterien erot.

8. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    ^Joop mutta miks ihmeessä noin "kallis" virtalähde ku sen corsairin saa 88e ja se kyl riittää, vai onko toi modulaarinen? Ja miks noi muistit eikä A-Data 1600MHz CL9, kun niissäkin on hinta eroa 9e ja sama CL ja MHz, jos on kellotuseroa niin eipä se haittaa koska en osaa muisteja kellottaa, yhesti yritin ja kone ei käynnistyny niin piti bios resettaa. Ja onkos toi kotelo parempi kuin Antec 300, näyttäs ainakin siistimmältä, tossa tulee ilmeisesti vaan 1x120mm tuuletin mukana? Sit saan 2x120mm tuuletinta niin pitäs olla viileä.

Ja lerppu tiedän kyllä mutta eiköhän toi riitä tolla boxedilla vakiona vaikka varmasti kellottuskin ainakin 3,2GHz tolla boxed coolerilla, tarkotushan oli ostaa sellanen mutta päätinkin ostaa toisen HD 5770 joten eipä ole rahoja sellaseen.

Elikkä voisin ottaa ton _kooma_:n ehdottaman paketin mutta niillä A-Data muisteilla ja Corsair powerilla. :) Sitten hintakin on se 600e ilman posteja joten riittää hyvin HD 5770

9. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

No siinä mun ehdotus. En tiedä sitten onko toi nexus parempi poweri mut ite kannatan ehkä tota. Ja otin nyt sen hyvän kotelon pois kun se ei sulle tunnu kelpaavan millään.

Edit: Nyt kun budjetti nousi niin kannatan taas että otat ton emon! Ja muutenkin toi mun paketti on näistä mielestäni (no eipä ihme) paras. Jos kellotat niin otat noi muistit mikkä mä pistän, jollet kellota niin otat halvimmat 1333mhz muistit mikkä löytyy. Harmi kun nyt hintojenkin piti nousta, muuten tohon olis mun laskujen mukaan voinu viel mahtua fractal noitten muitten osien kaa.

10. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Hyvä paketti Markus. Harmi vaan, ettei Fractalin kotelo mahdu enää mukaan. On se vaan niin tyylikäs ja hiljainen. Vähän tosin tuoksuu asfalttityömaalta aluksi, mutta haju laantuu ajan myötä.

11. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Hyvä paketti sullakin, mutta... Toi Thermaltaken koppa on mielestäni v*tusti parempi kuin Antecin 300:nen (kuvien tsiigaminen riittänee), toisekseen Kingstonin muistit ovat tunnetusti parhaiten yhteensopivia (muun raudan kanssa), sitten vielä vaikkakin Cougar onkin loisto ostos, niin heitinpä vielä hitusen paremmaksi, sopien budjettiin...
    Mut Herra Dynamicz tehköön itse valinnan..

12. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo, mut mulla on siinä parempi emo. Ite pistin ton kotelon vaan koska siinä on pari tuuletinta jo valmiiks. Ja noissa a-datan muisteisa on pienemmät latenssit kun kingstoneisa, ja nykyään oon lueskellu et a-data toimii ihan yhtä hyvin. Miks ottaisit noin kalliin powerin tohon? 550w modulaarinen riittää ihan hyvin vaikka kahteen 5770.

13. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Riittää riittää. Riittää vaikka HD5970:lle. oma järjestelmä vie karva rinkulassa ~480W, kun kone on kellotettu. Watit katsottu energia mittarilla.

Pakko kompata tuota _kooma_:n viestiä koskien Xilencen virtistä. Ite joskus tyhmänä ostin juuri kyseisen Xilence 700W gaming editionin. Silloin käytin HD4870X2 korttia ja Phenom II 940 prossua. Poweri pelasi hyvin noin 5kk jonka jälkeen se alkoi kaataa konetta rasituksessa. Eli käytännössä pikkuhiljaa levisi alle. Vielä muka Xfire ready. ja v*tut.

Mielestäni nykymuistit toivat hyvin miltei joka alustalla. On tietysti joitakin kittejä jotka on suunniteltu erityisen hyvin joko AMD:lle tai iltelin P55 emoille.

Itsellä käytössä nämä ja sopivat myös kellotukseen ainakin omalla emolevysellä.
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AX3U1333GB2G8-2G?t=false

Last edited: Jun 6, 2010
  14. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Jeppistä elikkä suunnitelmat muuttu kokonaan, ostin Antec 902 kotelon jossa mulla on se 200mm kattotuuletin ja 2x120mm tuulettimet 1 takana ja toinen sivulla näyttiksen vieressä.

Last edited: Jun 20, 2010

Share This Page