Kai tässä täytyy uudet lasit hommata kun en näe esim. prossua missään kohti. Tuli mieleen onko jokin unlockattu X2 550 tai X2 555? 1. Koneeni oire...... 2. Koneeni osat (kaikki).... 3. Keinot joita olen jo itse koettanut...
1. Ketjun aloitin oireiden kuvauksella. Oireet edelleen: käynnistettäessä ei tule mitään kuvaa eikä mielestäni aloita käynnistymisprosessia. 2. Optiarc dvd rw dl 24x, 5240s Asus M4A785D-M Pro, AM2+, 785G, DDR2, HDMI, mATX Samsung 640GB Spinpoint F1, 3,5", SATAII, 7200rpm, 16MB Nexus Version 1 ATX- kotelo Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit FI Nämä osat näkyy Jimm'sin kuitista ja näistä se on koottu. Irrotin prossun koneesta eikä siinä lue mitään. 3. Käyttis kertaalleen asennettu uudelleen ja toimi jonkun aikaa ja sen jälkeen sama oire. Kone ei ikäänkuin lähde pyörittämään normaalia käynnistymis"ruksuttelua". Ajattelin itse ja muutama henkilö täälläkin että kovo on sökönä kuin mielestäni ei käyntiääniä kuulunut, värisi vain. Vaihdoin siis ssd:n ja käynnistin mutta ei tule vieläkään näytölle mitään mistä pääsisi asentaa käyttistä. Integroituna ATI Radeon HD4200
Roskaa. Vaihtoon ja samantien. Tilalle esim http://www.jimms.fi/tuote/S12II-520 (ton voi pistää seuraavaanki koneeseen). Tai perusvehje esim http://www.jimms.fi/tuote/GPA-500S8
Korjaako virtalähteen vaihto ongelman joka koneessani on? Kokeilin fyysisesti dvi liitäntää nytkytellä ja kone heräsi. Tosin sillä seurauksella että kuva oli pikselimäisen rakeinen. Voisiko kenties kyseessä olla tuo integroitu näytönohjain? Ja meneekö tässä tapauksessa emo prossuineen vaihtoon? Alan itse kallistua siihen että siirryn kyselemään emo/prossu/näytönohjain/virtalähde suosituksia sille suunnatulta keskustelu osiosta.
Powerin vaihto(GPA-500S8) ei tuottanut ongelmaan mitään muutosta. Kokeiltu myös erillisellä näytönohjaimella (ATI Radeon 2400) ja kuvaa ei vain tule. Kokeiltu eri näyttöjen kanssa ja eri piuhoilla. Näyttö pysyy pimeenä. Jokohan se olis emolevyn vaihto edessä?
Ton ikäkauden emot oli kestävämpiä mitä aikasemmat muttei silti nykystä tasoo. Ehkä emo vaihtoon joo.
Kokeilin vielä kerran erinäisistä tietolähteistä saamani toimet. Irrotin toisen ddr2 muistin, emolevyn pariston, dvd-soittimen ja kovon. Ja kas kummaa näytölle ilmestyikin tällä karsitulla käynnistys kokoonpanolla valikko josta pystyin "reboottaamaan" koneen. Sammutin koneen ja laitoin uuden ssd kovon kiinni ja dvd soitimen johon win7 asennus levyn. Ja nyt käytän kyseistä konetta parhaillaan. Ei amatööri ymmärrä. Ehkä te asioihin enemmän ymmärrystä omaavina voitte jotain valaistusta asiaan tuoda. Mutta iso kiitos kaikille neuvoa ja tukea antaneille. Toivottavasti ei tarvitse palata tämän asian tiimoilta.