Osaat kai kovalevyn datajohdon ottaa irti, katso vaan onko siinä napukka mitä pitää pistokkeessa painaa, ettet vahingossa revi koko pistoketta irti, Kovalevyyn menee kaksi johtoa, data ja virtajohto, datajohto on kapeampi pistoke.
Ei kai HDD ole missään piilossa, laita kuva joe ei selviä muuten. Ei tarvii ottaa kuin kovalevyn puolelta, ei emolta,
Kovalevyn johdon voi irrottaa myöskin emolevystä jos siihen pääsee helpommin käsiksi. Windowsin asennukseksihan tämä menee, mutta hyvä tuotakin kokeilla.
Mitään muita johtoja ei irroiteta, virtakytkin off-asentoon siksi aikaa, kun irroitat datajohdon. Sekin riittää, että kone ei ole käynnissä. Ainoastaan kovalevyn datajohto.
Parempi ottaa irti, koska asennuksen aikana ne on viisinta olla irti, mutta hyvä kokeilla ensin levyllä jossa käyttöjärjestelmä oli aikaisemmin.
Häh aikaisemmin mulla on aina ollu käyttis SSD mutta se nyt ei aukesi/on poistunut. Siis pakko myöntää että alkaa nämä vinkit mennä sekavaksi, siis johtuen siitä että olen aika huono näissä niin en ymmärrä aina
Mitä sinä nyt et ymmärrä. Koneeseessa pelkästään SSD ja muut irti. Jos yksinään SSD ei käynnisty aletaan uudelleen asennus. Toivottavasti levy ei ole tuhoutunut.
Uudelleen asennuksen aikana on viisainta, ettei koneessa ole muita levyjä kiinni, jotka saattaisi sotkea hommaa.
No höh, minäkin olen monta kertaa ottanut eikä ole koskaan hajonnut. Ja kuten tarantella totesi, vain ssd saa olla kiinni windowsia asentaessa.