Entäs jos tulee innostusta ostaa parempi näyttis, riittääkö 450W? Oisko parempi suoraan +12€ ja VX550W?
kumpi näistä? http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=22799&agid=717 http://www2.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=22472&agid=1004 vai pärjääkö tolla HD4850 kaks vuotta?
Mielestäni ensimmäinen noista kahdesta. Riippuu mitä pärjääminen tarkoittaa, siis kyllä sillä kaikki uusimmat pelit kahden vuoden päästäkin saa käyntiin, ei sitten kyllä millään herkuilla välttämättä pelata.
Näyttiksen muistilla ei ole yli 512 megan yli mentäessä käytännöllisesti katsoen merkitystä. Toiset sanovat, että eroa tulee 1900xjotain ressoilla, henkilökohtaisesti en itse oikein usko siihenkään.
Taidan sittenkin tyytyä tohon 4850:seen. Sellanen tuli mieleen, että pitääkö ton näyttiksen vakiocooleri hirveää ääntä/pitääkö se sen näyttiksen "viileänä"? Oisko kannattavaa ostaa siihen esim. Zalman vf900-cu jäähy 25€? Ja sellanen vielä, että kun/jos tilaan ton jäähyn, ni kai ne asentaa sen siellä Saksassa? Ja oisko järkeä ostaa pari 120mm kotelotuuletinta eteen ja sivulle? Kannattaako maksaa 10€/tuuletin? Alkaa hiljalleen paketti olla vihdoin kasassa...
nvidian cooleri ei ole hiljainen, eikä pidä näyttistä erityisen viileänä. Suosittelen Accelero S1:stä ja siihen nippusiteillä tai jollain 120cm tuuletin kiinni, tähän tyyliin, mutta nippusiteillä: http://img137.imageshack.us/img137/8505/acceleros1ea0.jpg noh, itse ostaisin acceleron sivutuulettimet ovat aina monimutkainen asia, sivulla oleva tuuletin saattaa sotkea ilmankierron ja korottaa vain lämpöjä, kannattaa kuitenkin pitää huoli että ainakin edessä ja takana on laadukkaat tuulettimet. 10 euroa tuulettimesta on ihan hyvä hinta
jos ostat sen jättitelkkaris niin tossa näytönohjaimessa ei ole kylläkään tarpeeksi potkua. Yleensä kun pelataan tollasilla resoilla niin kannattaa olla kaksi näytönohjainta, tai ainakin yksi parempi. Ja ei sillä ole väliä jos kaikilla on samanlainen kotelo, antec sonata 3 on ihan hyvä ja edullinen.
No kahta näyttistä ei kyllä tarvita, suurilla ressoilla tietysti HD4870 gigan muistilla voi olla vaihtoehto sekin, jos ei kerran 10 euroa tuota 512mb-versiota enempää maksa
No ei sinänsä, mitään kovettuvaa ei ehkä kannata ottaa, ettei joudu sitten hiomaan siilin pohjaa mahdollisissa prosessorin irroituksissa. Ei kannata välttämättä myöskään ottaa mitään, joka voi syövyttää siilin pohjaa. Eli perus- "pii"- tai hopeatahnat ovat ihan jees. Hopeatahnoilla taitaa saada parhaimmillaan parin asteen viileämmän tuloksen.
Nyt sitten lähti paketti viimein tilaukseen. Logitech V450 Nano Cordless Laser Mouse, black Intel Core 2 Duo E8400 Tray 6144Kb, LGA775, 64bit WD Caviar 640GB, SATA II, WD6400AAKS Antec Three Hundred, ATX, ohne Netzteil ATX-Netzteil Corsair VX550W 550 Watt Club3D HD4850 512MB, ATI Radeon HD4850, PCI-Express Gigabyte GA-EP45-DS3L, Intel P45, ATX, DDR2, PCI-Express 2048MB DDR2 Aeneon PC6400 CL 5, PC6400/800 x2 Coolermaster Hyper 212, alle Sockel Arctic Silver V (Wlp.) Wärmeleitpaste 1ml LG GH20N bare schwarz +kasaus ja muut kulut =~715€ Ilmottelen lisää kun saan koneen käyttöön..
Muuten kaikki mennyt loistavasti, ja teoriassa mun pitäis jo asennella uutta konetta housut märkänä... Mutta kun lähettipalvelu onnistui turailemaan, ei muka ole osoitetta olemassa! Olin jo valmistautunut kaikkeen mahdolliseen ja lähettänyt firmaan sähköpostia, ja kysynyt kaikkea että voisiko lähetti vaikka soittaa kun paketti saapuu tai ILMENEE ONGELMIA! No huomenna pitäis kokeilla uusiksi.
Tänään saapui kone, ja kivasti hyrisee Sellasta olisin vielä kysellyt että onko normaalia että näyttiksen lämmöt on 33c? Kun jostain olen lukenut että voisi olla levossakin 70-80c? Coretempilla katsoin.