1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Konetta hommaamassa uutena (budjetti)

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Petsku131, Feb 28, 2009.

1. Matukka12

Matukka12 Regular member

Trophy Points:
    26
    BF2 kun on moninpeliksi tehty peli, niin siinä on yleisgrafiikan tasoa alennettu mahdollisimman suuren pelaajayhteisön koneominaisuuksiin sopimaan, joten sen saa ihan hyvin vanhallakin koneella kelpo asetuksilla pyöritettyy...

Itse ostin tämän pakettikoneen tasan vuosi sitten, ainoa muuttunut oli näytönohjain; vaihtui 8600GS:sta jolloin paketin hintaa oli peräti 1000€...
    Juttu on siinä, että konetta ei pysy tehostamaan mitenkään, koska joka kohdassa emolevyssä on ohittamattomat lukitukset ja muuta sellaista, ni kannattais ostaa vaikkapa samanlainen kone kasattuna ku pakettina

Saap vieläpä paljon pidemmät taut ja saat sörkii kotelon sisällä miten vaan haluat (pakettikoneissa on se "jos irroitat tämän tarran takua ei myönnetä" koneen kotelossa

2. Petsku131

Petsku131 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mähän sanoin etten osta pakettikonetta vaan kamun faija saa tehä mulle koneen?

3. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Et saa sörkkiä koneen sisällä miten vaan haluat. Mikään takuu ei korvaa yhtään mitään kun osaamaton sössii. Eikä kuulukaan korvata.

Pakettikoneen takuu ei pääty siihen että kotelon avaa. Koneeseen saa lisätä muistia, toisen kiintolevyn, toisen verkkokortin yms. kaikkea tarpeellista. Silloin kun tulee vika pitää olla yhteydessä myyjään ja sopia miten vika korjataan. Takuu koskee tietenkin niitä alkuperäisen kokoonpanon osia ja lisätyillä osilla on mahdollisesti omat takuunsa.

4. mursu4

mursu4 Guest

Joo toi "vahinkolinkki" olikin käyttis, eli MS vista home premium 64bit. Ero normin ja 64bittisen käyttiksen välillä on se, että 64bit tukee yli 3.25gb muistia, kun taas normi vista sen reilut 3gb.

Joten kannattaa tilata toi mun ehottama paketti, ja kasaat sen sun kaverin isän kaa ja asennata vistan. Kyl BF2 pyörii.

5. Petsku131

Petsku131 Regular member

Trophy Points:
    26
  6. Matukka12

Matukka12 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkoitin just komponenttien lisäämistä ja vaihtamista tolla sörkimisellä.
    Minulla oli nippusitteillä kotelon sivuseinät kiinni ja siinä luki, että koneeseen ei saa lisätä eikä muuttaa mitään kukaan muu kuin takuukorjauspaikalla
    Pakettikoneiden taku on yleensä vuosi, vaikka normaalisti komponenteilla voi olla jopa 3v takuuta... Pakettikoneiden takuita on siis lyhennetty

Last edited: Mar 2, 2009
  7. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Luin juuri mainosta jossa paketti koneen takuu oli 2 vuotta. Yleistät rajusti. Samoin sitä että komponenteilla voi olla takuuta jopa 5 vuotta. Tähän mennessä olen nähnyt monessa paketti konessa 3 vuoden takuun. Kerroppa esimerkkejä millä komponneteilla on yli 5 vuoden takuu.

Edellä kirjoittamani pätee edelleen sanottiinpa koneessa mitä tahansa. Se on pätemätön ehto. On se vaikea tietämättömän uskoa. Olen korjauttanut useita kertoja takuuna pakettikonetta jonne olen lisännyt osia ja josta olen useita kertoja takuun voimassaolon aikana puhdistanut pölyt. Alkuperäiseen kokoonpanoon kuuluvia osia ei ole syytä eikä edes tarvetta mennä koskemaan koska takuu on voimassa.

Valitettavasti tuota edellä mainitsemaani konetta ei saatu takuuaikana kaikilta osin kuntoon, useista yrityksistä huolimatta. Korjasin sen sitten kun takuuaika päättyi. Siihen vaihdettiin kaksi kertaa takuuna emolevy ja kiintolevy. Molemmat siis kaksi kertaa. Yhteensä neljä korjauskertaa.

8. Matukka12

Matukka12 Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin, heitin vähä yli, mut kuitenkin osista ois saanu jotn 3 vuoden takuu, mut miulla lukee et vaan vuoden takuu ja siinä luki isolla fontilla ettei saa avata koteloa tai takuu mitätöidään.
    Gigantin pakettikone ni ehkä niillä omat takuujutut

P.S onhan niitä emoja, muisteja ja sellasta ni yli 5 vuoden tauilla

9. Petsku131

Petsku131 Regular member

Trophy Points:
    26
    Pakettikonekeskustelut on eri topikissa.

10. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Lukee mitä lukee, se ehto, ettei saa avata koteloa, ei vain ole pätevä. On olemassa sellainen asia kuin kuluttajansuoja.

P.S Niinpä niin mutta et pysty laittamaan esimerkkiä...

Helpotan vähän, löytyy muisteja joilla on ikuinen takuu. Yli kolmen vuoden takuu komponenteilla taitaa olla harvinaisempi kuin kolmen vuoden. Helpotan vielä lisää. Vilkaisin muutaman pakettikoneen ja takuu oli yksi vuosi. Jatkon voi ostaa erikseen.

11. Petsku131

Petsku131 Regular member

Trophy Points:
    26

Last edited: Mar 2, 2009
  12. Matukka12

Matukka12 Regular member

Trophy Points:
    26
    Aijaa... En tiennykkään että semmost.

Yhtä mie en oikein tajunnut et mitä sie oikein tossa viestissäs "helpotat" siis onhan niitä takuita vaikka minkälaisii ja pituisii, eihän niitä kukaan järkevä ihminen rupeais tässä luettelee, ja kyllähän tuo on totta et 3v on yleisimpiä.

13. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Sitä helpotin kun yleistit niin rajusti että itse kasatuilla on paremmat takuut niin tässä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/750649 ketjussa tuli kyllä esille että nuo takuu kysymykset voivat olla aika mutkikkaita.
    Kun ostat koneen osina sinun itsesi vastuulle jää vian sattuessa etsiä viallinen komponentti ja sen irrotus ja asennus takaisin paikoilleen. Silloin kun ostat koneen valmiiksi kasattuna niin siihen voi kuulua sellainen yhden vuoden takuu joka sisältää myös vian paikallistamisen ja tuolle takuulle voit ostaa jatkoa erikseen samoin kuin näyttää nykyisin olevan pakettikoneilla. Niissä näyttää olevan vain yhden vuoden takuu ja jatko pitää ostaa erikseen. Se varsinainen 'helpotus' oli se että mainitsin itse noita komponentteja joilla on pidempiäkin takuita.

Share This Page