1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kotistudioon musakone

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Regiler, Nov 4, 2008.

1. Regiler

Regiler Member

Trophy Points:
    16
    Ja taas...

No TÄSSÄ se sitten kai on ?
    Parannettavaa ?

2. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Pari kommenttia:

Aika rajun kokoinen (ja siksi myös hintainen) tuo ulkoinen kovo... Jos sen sisällä on kaksi kovoa raid-0:ttuna, kuten Lassien vanhoissa malleissa, ei luotettavuus kuulosta kovinkaan vakuuttavalta. Menee kerralla aika paljon tavaraa bittien taivaaseen, kun tuosta toinen kovo hajoaa.

Yritän siis (jatkuvasti) sanoa, että rakenteilla on melko kallis kone, mutta siitä on tulossa melko epäluotettava musiikin varastointiin. Itse kuvittelisin, että tiedon tallennuksen luotettavuudella olisi juuri tuossa käytössä enemmän merkitystä.

Itse ostaisn SSD-aseman lisäksi 2x 1 Tt sisäinen levy (RAID-1) + 1-2 kpl ulkoinen 1 Tt backup-levyjä.

Optiarcin DVD-asemista ei ole kokemusta, mutta kun taustalla on Sony ja NEC, luulisi olevan ok. Ja jos se nyt osoittautuu kuitenkin huonoksi, asema on helppo ja halpa vaihtaa.

1x 2 Gt riittää kyllä jo pitkälle ja muistia on helppo lisätä myöhemminkin, mutta koneen muihin osiin nähden 2x 2Gt RAM olisi mielestäni paremmin tasapainossa.

3. joecreb

joecreb Regular member

Trophy Points:
    26
    Mul hajos eli toinenrca liitin pätkii, en tied voisko sen ite kolvilla vaihtaa uteen??
    Mut oon ulkona näist et mikä o huokee & halpa, ku e ihmeit tarvii. Vaa et ääni o puhas+ ei viivettä 2 in /out
    Eli jos tulee jotain mielee,niin viestii vaa..
    Kiitos JoeCreb

Share This Page