1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kuinka saan itseni takaisin järjestelmän valvojaksi?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by marchi, Apr 1, 2005.

  1. jone4711

    jone4711 Regular member

    Joined:
    Oct 15, 2003
    Messages:
    217
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Windows 2000:nen boottidisketillä onnistuu jos sen vaan jostain löydät . Turvallinen XP ?? Ohhoijaa ..... ja just joo .
     
  2. perhana

    perhana Regular member

    Joined:
    Feb 5, 2005
    Messages:
    933
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niin tai jos sitten oikein ilkeäksi heittäydyt niin menet biosiin ja asetat sinne salasanan... sen jälkeen konetta ei yksinkertaisesti saa auki kukaan joka ei tiedä sitä salasanaa, eli ei pääse edes siihen vikasietotilaan. Mutta se salasana on sitten syytä muistaa itse ;-)
     
  3. marchi

    marchi Member

    Joined:
    Nov 16, 2003
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Muah muah.

    Menin vikasietotilaan ja pistin sinne salasanan. Nyt ei pääse pennut enää leikkimään. Muahahaha.

    Muuten, kannattaisiko minun laittaa itsenikin sitten rajatuksi käyttäjäksi? Koska kuulema tietoturva riski on aika suuri jos joku käyttäjistä on järjestelmänvalvoja ja netistä saatu troijalainan pääsee koko koneeseen käsiksi... Mutta sitten ei voi esim. laittaa kuvia tietokoneelle omasta käyttäjästä, eli sitten pitää kokoajan emnnä sinne järjestelmänvalvojan tilille :/
     
  4. matvei

    matvei Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    "Muuten, kannattaisiko minun laittaa itsenikin sitten rajatuksi käyttäjäksi? ."

    Nimenomaan kannattas ja juuri mainitsemistasi syistä. Järjestelmänvalvojan tunnus on järjestelmän valvomista ja ylläpitoa varten. Ei ole kovin kaksinen vaiva kirjautua järjestelmävalvojana sisään, kun latailet kuvia kamerasta koneelle. Et kai sitä kuitenkaan kaiken aikaa tee ja koneessasi varmasti on enabloituna nopea käyttäjävaihto
     

Share This Page