Totta, mutta tuttava kenelle kone tulee valitsi juuri tämän kotelon ja näppiksen niin kai ne sitten on otettava vaikka niissä voisikin säästää reilun satasen. Mahdollisimman hyvää pelitehoa tässä haetaan joten näyttis tuskin vaihdetaan enää.
Juurikin näin, itse panostan aina ulkonäköön reilusti kun konetta/näppäimistöä tulee kuitenkin käytettyä joka päivä niin voi yhtä hyvin olla hyvännäköiset. Sama taitaa vähän päteä tähän kaveriinkin. Onko muuten jotain kaapeleita mitkä mahdollisesti eivät tule mukaan? Tai jotain jakajia joita pitäisi ostaa? Esim. Näyttiksen lisävirta tai emolevyn virta?
Näyttöjen mukana pitäisi tulla tarvittavat johdot ja virtalähteessä on luonnollisesti tarvittavat piuhat. Corsairin mukana tulee virtajohtokin toisin kuin joidenkin powereiden. Emon mukana tulevien SATA-johtojen määrä kannattaa tarkistaa, koska niitä tarvitset kuitenkin kolme. Tuon takia juuri itse panostan ennen kaikkea kirjoitustuntumaan.
Tämä asia on ärsyttänyt minua, olen aina halunnut mekaanisen näppiksen mutta silloin joutuu tinkimään ulkonäöstä jollei maksa 100+€. Sitten on vielä se että kytkimiä on niin monia eri sorttisia että on vaikea tietää mitkä sopivat parhaiten itselle, kun useimmiten ei ole mahdollisuutta kokeilla ennen ostoa. Parit SATA kaapelit varmaan kyllä heitetään mukaan pakettin kun kerran hinnat eivät erityisesti päätä huimaa. Näin ohimennen kysyisin myös toisen kysymyksen: Jos on näyttö jossa on pelkästään VGA liitäntä, saako paremman kuvan käyttämällä VGA-->DVI adapteria ja DVI kaapelia vai DVI-->VGA adapteria ja VGA johtoa? Vai onko edes mitään merkittävää eroa?
Sama täällä. Harmillista sinänsä että tuntumaa on verkosta tilattaessa vähän hankala tietää. Ellei ole jossain päässy tutustumaan ennen tilausta. Itse suosin mekaanisia näppiksiä Cherry™ Black kytkimillä. Yksi parhaista kirjoituskäyttöön tarkoitetuista näppäimistöistä on Filco Majestouch-2 NKR, MX Blue kytkimillä. Hintaa on tietty melkein 150e mutta on kyllä joka euron arvoinen jos kirjoittaa paljon. Itsellä on käytössä Steelseriessin 6Gv2 joka on mielestäni hyvä peli/ kirjoitus näppis. Yksi todennäköisesti parhaista mekaanisista pelinäppiksistä on Tt eSPORTS Meka G1. Razer Lycosa löytyi täältäkin ennen Steelseriessiä joka sekin on ihan hyvä näppis jos tykkää enemmän läppäri tyylisestä näppiksestä. Matalat näppäimet joilla on lyhyt liikerata.